در حال حاضر انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال در جهان وجود دارد. این سکه‌های رمزنگاری شده شامل : بیت کوین، اتریوم، لیت کوین و ... می‌باشد. استخراج ارزهای دیجیتال یکی از راه کسب درآمد است که این روزها از طرفداران بسیاری برخوردار شده است. افراد زیادی هستند که مایل به ترید یا مبادله‌ی ارز دیجیتال و یا خرید و فروش آن هستند. لیت کوین نیز یکی از ارزهای دیجیتال است که از لحاظ ارزش دارای رتبه‌ی سوم در میان ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و استخراج لیت کوین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کسب درآمد باشد. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با نحوه‌ی استخراج یا ماینینگ لیت کوین آشنا نمائیم.

استخراج یا ماینینگ لیت کوین

در حال حاضر تنها 84 میلیون لیت کوین استخراج شده است. برای استخراج لیت کوین دو ساعات و نیم طول می‌کشد تا یک بلاک ظاهر شود. این بلاک توسط تراکنش اخیر لیت کوین ایجاد می‌شود و این زمانی است که ماینر قادر است آن را ببیند و بلاک را مورد تائید قراد دهد. در ابتدای کار تعداد لیت کیون‌ها در حدود 50 عدد بود و در سال 2015 قیمت آن به نصف رسید و متعاقبا پاداش در نظر گرفته شده برای لیت کوین ماین شده نیز کاهش یافت تا اینکه درحال حاضر حدود 84 میلیون لیت کوین ماین شده است. به طور کلی ماین کردن لیت کوین می‌تواند یک راه خوب مناسب برای کسب درآمد باشد. در این مقاله ما انواع متدهای استخراج یا ماینینگ لیت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

استخراج یا ماینینگ لیت کوین

آشنایی با انواع متدهای استخراج یا ماینینگ لیت کوین

در این بخش از مقاله به چند روش استخراج لیت کوین اشاره خواهیم کرد.

انتخاب یک شرکت ماینینگ برای استخراج یا ماینینگ لیت کوین

این روش اولین روشی است که با استفاده از آن می‌توانید به استخراج لیت کوین بپردازید. در این روش شما مبلغی را می پردازید و در عوض دیگران به جای شما به استخراج لیت کوین می‌پردازند. شرکتی که انتخاب می‌کنید یا سرویس ابری، ماینر مخصوص به خود را برای استخراج این رز دیجیتال دارد. اما این روش دقیقا چگونه کار می‌کند؟ به این صورت که شما یک پکیج خریداری می‌کنید که شامل تعداد سکه‌ی رمزنگاری شده است که دریافت کرده‌اید و قدرت هش که با استفاده از ان سکه‌ها ماین شده‌اند. ممکن است برخی این سوال برایشان پیش بیاید که در صورتی که ما می‌توانید خودمان به استخراج ارز یجیتال بپردازیم، چه لزومی دارد که بسته یا پکیج خریداری کنیم؟ برای این کار سه دلیل وجود دارد :

  • نیازی نیست که هزینه‌ای برای مصرف برق بپردازید
  • هزینه‌ی تعمیر دستگاه ماینر در صورت نیاز به عهده‌ی شما نمی باشد
  • در این صورت شما ناچار نیستید صدای تولید شده توسط دستگاه ماینر را تحمل کنید.

فقط قبل از اینکه یک شرکتی را برای ماینینگ لیت کوین انتخاب کنید، خوب تحقیق کنید و همچنین کامنت‌های دیگر دوستان را در مورد آن شرکت استخراج لیت کوین با دقت مطالعه نمائید.

انتخاب یک پکیج استخراج یا ماینینگ لیت کوین

انتخاب پکیج شامل : انتخاب نوع سکه‌ی رمزنگاری شده‌ای است که قرار است استخراج شود و سطح توان هش. توان هش عبارتست از : توانایی یک ماشین ماینر برای پردازش الگوریتم هش. هر چه قدرت دستگاه ریگ یا همان ماینر بیشتر باشد، مدت زمان کمتری طول خواهد کشید تا به استخراج لیت کوین بپردازد و در حقیقت در مدت زمان کمتری می‌توانید پول به دست آورید. اگر برای پکیجی با توان هش کمتر مبلغی را بپردازید، در این صورت پیدا کردن بلاک‌ها به آسانی و با سرعت انجام نخواهد شد. اما این می‌تواند برای تازه واردان سرمایه گذاری ارز دیجیتال مناسب باشد.

انتخاب یک استخر ماینینگ یا ماینینگ پوول برای استخراج یا ماینینگ لیت کوین

روش دوم برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از عضویت در یک ماینینگ پوول است. این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌های استخراج ارز دیجیتال محسوب می‌شود. زمانی که شما به تنهایی به استخراج می‌پردازید، نسبت به زمانی که در یک ماینینگ پوول عضو می‌شوید، شانس پیدا کردن یک بلاک برای شما کمتر است، چرا که زمانی که در یک استخر ماینینگ عضو می‌شوید، هرلیت کوینی که استخراج می‌شود، سود یا پاداش آن بین سایر اعضای تقسیم می‌شود.

استخراج یا ماینینگ لیت کوین

قبل از پیوستن به یک ماینینگ پوول این نکته را در نظر داشته باشید که ابتدا حتما به آنالیز آن استخر ماینینگ بپردازید و ببینید که چند عضو دارد، حداقل پرداختی آن‌ها چقدر است، کارمزد آن استخر را بررسی کنید و مواردی از این قبیل را بسنجید و سپس دست به انتخاب بزنید.

یک کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کنید

شما حتما به یک کیف پول ثبت شده‌ی امن نیاز دارید که بتوانید سرمایه‌ی خود را در آن ذخیره کنید. این خیلی مهم است که سرویسی مطمئن را انتخاب کنید که دارایی شما از حمله‌ی هکرها در امان بماند. پس قبل از انتخاب یک کیف پول نیز، این نکات را به خوبی بررسی کنید.

استخراج یا ماینینگ لیت کوین با سخت افزار شخصی خودتان

روش سوم برای استخراج ارز دیجیتال این است که یک دستگاه ریگ ماینر برای خود تهیه کنید و سپس به انجام تنظیمات آن بپردازید و گاهی نیز نیاز دارید که چند دستگاه دیگر نیز به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای ماین کردن لیت کوین به این روش شما باید هزینه‌ی گزافی را برای برق مصرفی  بپردازید که در بسیاری از مواقع ممکن است برای شما به صرفه نباشد و سود چندانی به دست نیاورید. همچنین دستگاه‌های ASIC که از بهترین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال هستند، صدای زیادی از خود تولید می‌کنند به طوری که تحمل صدا در دراز مدت ممکن است برای شما امکان پذیر نباشد.

پس اگر تصمیم گرفته‌اید به استخراج ارز دیجیتال بپردازید حتما نکاتی که در این مقاله ذکر شد را در نظر داشته باشید تا بتوانید راهی مناسب برای استخراج و ماین کردن لیت کوین انتخاب کنید که هم به صرفه باشد و هم شما را به سود خوبی برساند.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله کمال تشکر را داریم.

تاریخ انتشار 05 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر