بر اساس پیش بینی هایی که انجام شده است تاثیر شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره افراد در سال ۲۰۱۹ افزیش چشمگیری خواهد داشت. بنابراین اگر شما در فضای آنلاین دارای کسب و کاری هستید باید استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را تعیین نمایید. در چند سال گذشته میزان استفاده افراد از شبکه های اجتماعی افزایش یافته است به گونه ای که اکنون چیزی حدود ۳.۰۳ بیلیون کاربر فعال در شبکه های اجتماعی داریم. حتی اگر شما طرفدار استفاده از این ابزار نیستید مجبور هستید برای توسعه کاری خود در اینترنت از آن استفاده نمایید. البته باید از آن ها به درستی استفاده کنید تا نام برند خود را به خطر نیاندازید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با تراپی همراه شوید.

بیشتر بخوانید :

ابزارهای تحلیلی اینستاگرام

اشتباهات رایج برند در شبکه های اجتماعی چیست؟

افزایش فالوور اینستاگرام بدون خرید فالوور

چرا باید از شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟

ساده ترین جوابی که برای این سوال شما وجود دارد این است، چون کاربران شما آن جا وجود دارند! این روزها شما لوگوی بسیاری از کمپانی ها را در شبکه های اجتماعی می بینید که حتی بسیاری از آن ها فعالیت مشابهی با آنچه که در دنیای واقعی انجام می دهند، انجام نمی دهند. دلیل این مسئله هم این است که استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به درستی تعیین نکرده اند.

مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی چیست؟

  • به راحتی می توانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

  • استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا یک جامعه هدف برای خود ایجاد کنید.
  • با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید فیدبک مستقیمی از کاربران خود دریافت نمایید.
  • با استفاده از آن ها می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
  • استفاده از آن ها هزینه چندانی نداشته و بسیار مقرون به صرفه است.
  • می توانید کاربران خود را از تغییراتی که در کار خود ایجاد کرده اید به سرعت آگاه سازید.
  • با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود خدمت رسانی بهتری به شبکه های اجتماعی انجام دهید.

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تعیین استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی :

برای این که شما در این زمینه به درستی عمل کنید، انجام این کار را به ۸ مرحله تقسیم کرده ایم :

اهداف تجاری خود را از همان روز اول تعیین کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهداف خود را از راه اندازی کسب و کارتان بدانید. به این ترتیب است که می توانید تعیین کنید برای رسیدن به این اهداف چه کاری باید انجام دهید. دقت کنید که با استفاده از هر شبکه اجتماعی می توانید به یک هدف برسید، پس تعیین کنید که کدام یک برای شما بهتر است.

از مخاطبین خود در شبکه های اجتماعی مختلف درک درستی داشته باشید

دسترسی به کسانی که به برند و خدمات شما علاقه داشته باشند، کار ساده ای نیست. بنابراین سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید تا بدانید به چه نوع مخاطبی سر و کار دارید :

موقعیت جغرافیایی مخاطبان شما کجاست؟

زمینه کاری و تحصیلی آنها چیست؟

نیاز آنها چیست؟

در کدام شبکه های اجتماعی شرکت دارند؟

اطلاعات مورد نیاز خود را از چه طریق بدست می آورند؟

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

درک درستی از میدان رقابت داشته تا بدانید که دقیقا چه کاری باید انجام دهید

بسیاری از صاحبان کسب و کار هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی شکست می خورند چرا که از همان ابتدا تعیین استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به درستی انجام نداده اند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اول بررسی کنید رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند، در کدام زمینه ها موفق و در کدام زمینه ها وارد نشده اند. به این ترتیب متوجه می شوید که تمرکز خود را باید روی چه چیزی بگذارید.

استراتژی تولید محتوای خود را تعیین کنید

قرار دادن محتوا در شبکه های اجتماعی چیزی بالاتر از قرار دادن عکس و متن است. پس بهتر است که تعیین کنید مخاطب شما دنبال چه محتوایی است، به سوالاتش پاسخ دهید تا او را با پست هایی که قرار می دهید درگیر سازید. توجه داشته باشید که بارگذاری پست در شبکه های اجتماعی باید به صورت منظم در یک زمان مشخص انجام شود.

قسمت هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارند را تعیین کنید

قطعا برای طراحی محتوا و شبکه اجتماعی خود، نیاز به استفاده از ابزار گوناگون دارید. سعی کنید شروع خوبی داشته باشید و به آنچه که انجام می دهید پایبند باقی بمانید. اگر نیاز است برخی مواقع تبلیغ اینترنتی انجام دهید و تعیین کنید چه نوع تبلیغی برای شما مناسب است و سپس بودجه مربوطه را به آن اختصاص دهید.

وظایف تعیین شده را بین اعضای گروه تقسیم کنید

یادتان باشد خودتان یا یک فرد به تنهایی نمی تواند همه کارها را انجام دهد. پس بهتر است که قسمت های مختلف کاری خود را بین افراد تقسیم کرده تا تمرکز بیشتری روی بخش های مختلف کار وجود داشته باشد.

تحلیل و آنالیز استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انجام دهید

در نهایت برای این که اطمنیان حاصل کنید که تعیین استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما به درستی انجام شده است یا نه حتما هر ماه بررسی و آنالیز انجام دهید تا هرجا که نیاز است تغییرات لازم را ایجاد نمایید.

 

همراهان عزیز اگر با پیاده سازی هر کدام از مراحل بالا برای تعیین استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مشکل دارید بهتر است که این کار را به یک فرد متخصص بسپارید تا هزینه و زمان خود را هدر ندهید.

تاریخ انتشار 05 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر