قبل از هر چیز به شما توصیه می‌شود که اگر هنوز سیستم عامل سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا نداده‌اید، حتما این کار را انجام دهید، به این علت که شرکت مایکروسافت دیگر خدمات پشتیبانی از ویندوز 7 را ارائه نخواهد داد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : 

ویندوز 10X نسخه جدید ویندوز ، توسط شرکت مایکروسافت ارائه خواهد شد

سیستم عامل اندروید پی Android P چیست؟

ویژگی های سیستم عامل اندروید پی چیست؟

عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7

از تاریخ 14 ژانویه 2020 شرکت مایکروسافت پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 7 را متوقف کرده است. به این ترتیب هر چه پیش می‌رویم، کاربران دیگر هیچ نوع سرویس به روز رسانی دریافت نمی‌کنند از جمله پَچ‌های امنیتی حیاتی را و در واقع به صورت بالقوه سیستم‌های خود را در معرض خطر حمله‌ی هکرها، ویروسها و دیگر بدافزارها قرار خواهند داد.

شرکت مایکروسافت حدود 5 سال بود که از مالکین رایانه‌های شخصی خواسته بود تا سیستم عامل‌های خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند و ادعا می‌کند که ویندوز 10  امن‌ترین نسخه سیستم عامل است تا کنون ارائه شده است. اما بسیاری از افراد در انجمن‌های آنلاین و در رسانه‌های اجتماعی با مایکروسافت مخالفت کردند ، و معتقدند که  ویندوز 7 بهترین نسخه ویندوز است که  تا کنون ارائه شده است.

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7

از تاریخ 29 ژانویه سال 2015 تا 29 ژانویه 2016 شرکت مایکروسافت ویندوز 10 را برای کاربران ویندوزهای 7 و 8 به صورت رایگان بر روی سایت خود قرار داده بود تا بتوانند سیستم عامل‌های خود را ارتقا دهند، اما هم اکنون اگر کاربری بخواهد این کار را انجان دهد باید بابت خرید ویندوز 10 چیزی حدود 140 دلار هزینه بپردازد.

با وجودی که در حال حاضر کاربران باید برای استفاده از ویندوز 10 هزینه‌ی آن را بپردازند، اما استفاده از این سیستم عامل ایده‌ی بسیار خوبی است برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران.

چرا پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 به پایان رسیده است؟

پشتیبانی از نرم افزارهای مربوط به سیستم عامل‌های منسوخ شده برای یک شرکت بزرگ مثل مایکروسافت بسیار پرهزینه است و این یکی از دلایلی است که مایکروسافت دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نمی‌کند.

Bogdan Botezatu، مدیر تحقیقات و گزارش تهدیدات در شرکت امنیت سایبری Bitdefender معتقد است که سیستم‌های عامل نیاز به یک پشتیبانی مداوم دارند. نگهداری از کدهای مربوط به سیستم‌های قدیمی و در عین حال  تلاش برای نگهداری کدهای سیستم عامل‌های جدیدتر، اندکی دشوار است. به این دلیل که شرکت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا کاربران را به سوی استفاده از نسخه‌های جدید ترغیب کنند.

اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 به چه معناست؟

اکنون که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 به پایان رسیده است، به این معناست که مایکروسافت دیگر هیچ کدام از به روزرسانی‌ها را برای سیستم عامل یندوز 7  ایجاد نمی‌کند و شما ویژگی و امکانات جدیدی نخواهید داشت ، مانند مثلاً نوارجستجوی سریع و مواردی از این قبیل را نخواهید داشت. حتی شما از به روزرسانی‌های امنیتی محروم خواهید شد که این امر شما و داده‌های شما را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد و مواردی از این قبیل وجود دارد که در این صورت ممکن است برای بسیاری از کاربران این سوال پیش بیاید که آیا با این شرایط هنوز سیستم عامل ویندوز 7 کارآیی خواهد داشت  و عملکرد آن چگونه است؟ در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7

آیا با وجود اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 رایانه شما به عملکرد خود ادامه خواهد داد؟

با وجود اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 درست است که شما ویژگی‌های جدید را در اختیار نخواهید داشت اما سیستم شما همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و به یکباره متوقف نخواهد شد. اما به روزرسانی‌های امنیتی کاملا قطع می‌شود و این امر می‌تواند داده‌های شما را در معرض خطر قرار دهد. ویاچسلاو زاکورژفسکی می‌گوید: "هنگامی که شخصی از نسخه قدیمی سیستم عامل استفاده می‌کند ، خطر حمله از طریق سوء استفاده کنندگانی مثل هکرها و فیشرها از داده‌های آن‌ها افزایش می‌یابد.  

بیشتر بدانید : نصب سیستم عامل Android P

سخن آخر

از آنجا که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 دیگر به اتمام رسیده است، شرکت مایکروسافت به کاربران هشدارداده است که برای بهره‌مندی از امکانات سیستم عامل‌های ارائه شده توسط این شرکت از نسخه‌ی جدید این سیستم عامل یعنی ویندوز  10استفاده کنند. چرا که ویندوز 7 نه تنها دیگر به روز رسانی نمی‌شود بلکه کاربران از ویژگی‌های امنیتی آن هم دیگر برخوردار نخواهند شد.

تاریخ انتشار 06 بهمن 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر