آیا می‌دانید که استارت اپ‌ها ریسک بالاتری دارند و اگر در فکر راه اندازی یک استارت اپ هستید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید و حتی برای نامگذاری استارت اپ خود باید حساب شده عمل کنید. بیانیه ماموریت نیز یکی از مواردی است که باید با دقت و به درستی انتخاب شود. در این مقاله قصد داریم برای شما بگوئیم که چگونه می‌توان یک بیانیه ماموریت مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در این مقاله با تراپی همراه شوید.

منظور از بیانیه ماموریت یک شرکت یا یک استارت اپ چیست؟

افرادی که در فکر راه اندازی کسب و کاری جدید هستند حتما می‌دانند که داشتن یک بیانیه ماموریت مناسب تا چه اندازی مهم است.

بیانیه ماموریت ، اصل و جوهره‌ی کار شماست و دقیقا مشخص می‌کند که شما به بازار کسب و کار برای چه وارد شده‌اید.

بیانیه ماموریت

در حقیقت بیانیه ماموریت آنچه شما انجام می‌دهید، برای چه گروهی خدمت رسانی می‌کنید و چرا این کار را انجام می دهید را شامل می‌شود. همچنین بیانیه ماموریت اهداف شما را مشخص می‌کند و آنچه شما را از سایر رقبای‌تان متمایز می‌سازد. که همه‌ی این‌ها را می‌توانید در قالب یک جمله‌ی پر معنا و مفهوم بیاورید.

قالب ‌های آنلاین آماده برای بیانیه ماموریت وجود دارد که ممکن است برای شما مفید واقع شود، اما در واقع آنچه که دقیقا به کسب و کار شما مربوط است در آن بیانیه‌های آماده نخواهید یافت و بهتر است که خودتان برای ایجاد بیانیه ماموریت مناسب دست به کار شوید. در ادامه به نکاتی برای نوشتن یک بیانیه ماموریت مناسب برای کسب و کار شما اشاره خواهیم کرد. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

چگونه یک بیانیه ماموریت فراموش نشدنی برای کسب و کار خود ارائه دهیم؟

برای ایجاد یک بیانیه ماموریت بسیار خوب باید این چند نکته را در نظر داشته باشید :

  • بیانیه ماموریت باید الهام بخش شما و تیم استارت اپی شما باشد. به این معنا که باید از لحاظ عاطفی بسیار تاثیر گذار بوده و باعث برانگیختن احساسات مخاطبان شود.
  • یک بیانیه ماموریت خوب باید مختصر و مفید باشد. در واقع باید در عین حال که کوتاه است، حامل پیام‌های بسیاری برای مخاطبان باشد. بیانیه ماموریت باید حداکثر در قالب دو تا چهار جمله و در حداکثر 100 کلمه یا کمتر خلاصه شود.
  • جملات بیانیه ماموریت باید جامع باشد و به گونه‌ای تعریف شده باشد که در طول زمان نازی به به روز رسانی و ایجاد تغییرات آنچنانی نداشته باشد.
  • در نهایت بیانیه ماموریت باید ارزش  و هدف اصلی شرکت و کسب و کار شما را منعکس کند؛ باید بیان کننده‌ی محتوایی باشد که شرکت شما را به سمت و سوی موفقیت پیش می‌برد.

حال که با مهم‌ترین نکات در خصوص انتخاب بیانیه ماموریت شرکت آگاه شدید، در ادامه به بیان مواردی اشاره خواهیم کرد که برای نوشتن بیانیه ماموریت باید به آن‌ها توجه کنید و با توجه به این موارد بیانیه ماموریت خود را بنویسید.

برای نوشتن بیانیه ماموریت این موارد را باید مد نظر قرار دهید

  1.  از مخاطبان خود شروع کنید

مهم‌ترین افراد مرتبط با بیانیه ماموریت شما عبارتند از :

  • مشتریان و بازدیدکنندگان
  • کارمندان شما
  • سرمایه گذاران

بیانیه ماموریت

در بیانیه ماموریت خود باید مشخص کنید چه کار انجام می‌دهید، برای چه گروه از افراد این کار را انجام می‌دهید و چرا این کار را انجام می‌دهید. مشتریان می‌خواهند بدانند که آیا آنچه شما برای آن ها انجام خواهید داد، مشکل آن‌ها را حل خواهد کرد یا نه و آنچه آن‌ها بدان نیاز دارند در بیانیه ماموریت شما قابل مشاهده است یا نه.

  1. هدف خود را مشخص کنید

از خود بپرسید که چرا این تجارت خاص را آغاز کرده‌اید؟ چه چیز شما را وادار کرده است تا اشکال دیگر کسب و کار را کنار بگذارید و این مسیر خاص را انتخاب کنید. در حقیقت پاسخ شما به این سوال باید در بیانیه ماموریت شما وجود داشته باشد.

  1. از یک زبان ساده و خاص استفاده کنید

استفاده از کلمات مبهم و نا مانوس که به دنیای کسب و کارها وارد شده است، عملا بلا استفاده هستند. به جای استفاده از این کلمات شما باید به دنبال استفاده از کلمات صحیح و در عین حال ساده و خاص باشید که به سادگی قابل فهم باشد و منظور شما را به مخاطب برساند.

بیشتر بدانید : نحوه ی نجات یک استارت اپ از رکود

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که لازم است در مورد نوشتن یک بیانیه ماموریت بدانید را برای شما بیان کنیم. امید است با ارائه‌ی این مقاله توانسته باشیم به سوالات ذهن شما پاسخ بدهیم.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 12 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر