امکان استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی که امکان انتقال پول را برای بسیاری از کاربران از جایی به جای دیگر بسیار آسان ساخته است، یکی از بزرگ‌ترین تاثیرات پیشرفت تکنولوژی در زندگی بشر است. با وجودی که انتقال پول الکتریکی به صورت بین المللی، بسیار کارآمد، سریع و به صرفه است، اما چنانچه کاربران مرتکب برخی اشتباهات شوند، نه تنها هیچ سودی از این امکانات تکنولوژیکی نخواهند برد، بلکه، تبادل ارز برای آن‌ها بسیار هزینه بر و وقت گیر خواهد شد. آیا می‌دانید این اشتباهات کدامند؟ در ادامه با تراپی همراه شوید تا چند نمونه از اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی را برای شما بیان کنیم.

با مهم‌ترین اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی آشنا شوید

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که چنانچه این اشتباهات را در هنگام پرداخت از طریق سیستم‌های پرداخت الکترونیکی مرتکب شوند، نه تنها در وقت و هزینه‌ی خود صرفه جویی نخواهند کرد، بلکه فرایند پرداخت برای آن‌ها بسیار وقت‌گیر و پر هزینه خواهد شد.

اشتباهات رایج در پرداخت

عدم مقایسه ارائه دهندگان خدمات انتقال پول

یکی اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی ، این است که سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت را با یکدیگر مقایسه نمی‌کنید. این شرکت‌ها هزینه‌های  انتقال ارز مختلف دارند و نرخ شارژ ارز آن‌ها متفاوت است. پس مقایسه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و همچنین بانک‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند مهم است. اگر تصمیم دارید انتقال پول را از طریق بانک انجام دهید ، این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های بانکی ارسال کننده و دریافت کننده داشته باشید. از طرف دیگر ارائه دهندگان خدمات نقل و انتقالات غیر بانکی به طور کلی هزینه‌های کمتری را اعمال می‌کنند و نرخ ارز بهتری نسبت به بانک‌ها ارائه می دهند. اگر مبلغ زیادی را ارسال می‌کنید یا قصد دارید از پس پرداخت‌های مکرر و منظم استفاده کنید ، یک صرافی مبادله‌ای ارز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

محاسبه غلط هزینه‌های یک سیستم انتقال پول

یکی دیگر از اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی ، محاسبه غلط هزینه‌های یک سیستم انتقال پول است. این را بدانید که، هنگام انتقال پول بین المللی ، دو هزینه اصلی در نظر گرفته می‌شود، هزینه خدمات ارائه شده و نرخ تبدیل ارز که هنگام ارسال پول به یک ارز و تبدیل آن به ارز دیگری استفاده می‌شود. هردو این هزینه‌ها بسته به شرکت ارائه دهنده، متفاوت است. یک اشتباه رایج در هنگام انتخاب یک سیستم پرداخت برای انتقال پول ، این است که شما هر دو هزینه را در نظر نمی‌گیرید. یک سیستم، ممکن است هزینه خدمات را پایین در نظر گرفته باشد، اما نرخ تبدیل ارز آن برای شما نامطلوب باشد، یا ممکن است هزینه خدمات بالا باشد اما خدمات بسیار عالی به شما داده شود. پس هنگام انتخاب سیستم ارائه دهنده خدمات انتقال ، این دو هزینه را مقایسه کرده تا مرتکب اشتباه نشوید.

اشتباهات رایج در پرداخت

محاسبه نادرست زمان تحویل و رسیدن پول به مقصد

از دیگر اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی ، محاسبه غلط زمان تخمین زده شده برای ارسال پول از طریق یک سیستم پرداخت است. بنابراین لازم است برخی بررسی‌ها را انجام دهید تا بدانید انتقال پول چه مدت طول خواهد کشید. سرعت انتقال وجه از ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر می‌تواند متفاوت باشد ، به ویژه هنگامی که یک انتقال بین المللی صورت می‌گیرد. بیشتر ارائه دهندگان انتقال پول غیر بانکی گزینه‌های مختلفی را برای تحویل سریع یا تحویل کندتر ارائه می‌دهند. روش پرداخت نیز می‌تواند بر سرعت کلی انتقال تأثیر بگذارد. اگر با استفاده از دبیت کارت پیش پرداخت، پرداخت خود را انجام دهید ، معمولاً زمان تحویل سریع‌تر اما گران‌تر از پرداخت با برداشت مستقیم از بانک است. آخر هفته و تعطیلات را در هر دو کشور ارسال کننده و دریافت کننده نیز در نظر داشته باشید.

به این ترتیب متوجه شدید که نکات ذکر شده در این مقاله از اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی می‌باشد که اگر مرتکب چنین اشتباهاتی بشوید، عملا وقت و هزینه خود را به هدر خواهید داد. پس این نکات را به خوبی مد نظر داشته باشید.

علاوه بر نکات ذکر شده، موارد دیگری نیز وجود دارد که جز اشتباهات رایج در پرداخت با استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی محسوب می‌شود. جهت آشنایی با این موارد حتما ما را در قسمت دوم این مقاله دنبال کنید.

از توجه و همراهیتان بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 16 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر