بسیاری از سایت‌های محبوب تجارت الکترونیک از بیت کوین برای پرداخت‌ صورت حساب‌های خود پشتیبانی نمی‌کنند، از این رو خرید از سایت‌های آنلاین نظیر آمازون با استفاده از ارزهای دیجیتال یکی از آیتم‌های ضروری در تحول خرید آنلاین است. کاربران پرداخت با ارزهای دیجیتال را به دلایلی از جمله پرداخت کارمزد کمتر، تبدیل نکردن ارز محلی به دلار و استفاده از کارت‌های اعتباری ترجیح می‌دهند. در حال حاضر شرکت کروم افزونه‌ای را به نام moon معرفی کرده که کاربران با استفاده از آن قادر به پرداخت هزینه با استفاده از ارزهای دیجیتالی می‌باشند. جهت اطلاع از مزایا و کارکرد افزونه‌ مون (MOON) در ادامه‌ی مقاله با تراپی همراه باشید.

آشنایی با افزونه‌های گوگل کروم

گوگل کروم همواره جهت سهولت در استفاده ازبرنامه‌ها، بهره‌ وری و حفظ حریم خصوصی  کاربران خود پلاگین‌هایی را در نظر گرفته می‌گیرد که به آنها کمک کند. از جمله این پلاگین‌ها می‌توان به جستجوگر وب، دیجیتال مارکتینگ، ترجمه، هنر، چت، آب و هوا، مالکان کسب و کار، ارزهای دیجیتالی و 100 ها نمونه دیگر اشاره کرد.

مون (MOON)

برای نصب افزونه‌های گوگل کروم باید قسمت Chrome Web Store را باز کنید و سپس افزونه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید و روی گزینه‌ی add کلیک نمایید.  برخی از افزونه‌ها نیاز به مجوزها یا داده های خاصی دارند از این رو در هنگام نصب از شما برای دسترسی به آنها اجازه می‌گیرند.

برای حذف افزونه‌ها نیز باید از نوار سمت راست کروم به دنبال آیکون افزونه مورد نظر بگردید، روی آن کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Remove را بزنید.

در صورتیکه آیکون مورد نظر را پیدا نکردید، به قسمت‌ ابزارها بروید و سپس روی گزینه‌ی Extensions کلیک نمایید. بر روی افزودنه ای که قصد حذف آن را دارید کلیک کنید،و گزینه‌ی Remove را بزنید.

جهت مدیریت افزونه‌ها نیز می‌توانید به قسمت در کروم Extensions بروید و هر یک از ویژگی‌ها را متناسب با عملکرد و کارایی خود ON یا OFF کنید. به عنوان مثال اجازه‌ی ناشناس را OFF و اجازه دسترسی به سایت را ON  کنید.

افزونه‌ ی مون (MOON) چیست؟

فرآیند استارتاپ پرداخت ارزهای دیجیتال مون (MOON) افزونه‌ای را برای مرورگر وب راه اندازی کرده که به خریداران آنلاین اجازه می‌دهد تا از کیف پول شبکه Lightning بیت کوین خود برای خرید از سایت‌هایی نظیر آمازون استفاده کنند.

با اینکه افزونه کروم مون (MOON) در حال حاضر در فروشگاه وب کروم موجود است، این شرکت در توییتر رسمی خود اعلام کرده که ویژگی lightning در حال بررسی است و انتظار می‌رود که بلافاصله راه اندازی شود.

همانطور که قبلا گزارش شده است، شبکه Lightning بیت کوین، راه حلی جهت محدودیت مقیاس پذیری بیت کوین، بازکردن کانال‌های پرداخت بین کاربران که اکثر معاملات خارج از زنجیره را حفظ می‌کنند و تبدیل به بلاکچین اساسی به منظور ثبت نتایج می‌باشد.

خرید آنلاین از سایت‌های تجارت الکترونیک با استفاده از افزونه مون (MOON)

سایت‌های تجارت الکترونیکی مانند آمازون قادر به کنترل یا پردازش ارزهای دیجیتالی به صورت مستقیم نیستنداز این رو MOON به عنوان واسط بین کاربران و سایت‌های فروش آنلاین این کار را انجام می‌دهد. بر طبق گفتهCoindesk،MOONپرداخت lightning کاربران را پردازش و آن‌ها را به ارزهای فیات تبدیل می‌کند.

به گفته‌ی مدیر اجرایی MOON این شرکت به دلیل همکاری با شبکه‌های ویزا و مستر کارت هزینه‌‌های مبادلات با استفاده از این کارت‌ها را کاهش می‌دهد.

مون (MOON)

او همچنین خاطر نشان کرد که کاربران با کد QR که شامل فاکتور lightning است می‌توانند پرداخت‌های خود را انجام دهند.  از این رو آنها پس از تکمیل فرآیند پرداخت،  به صفحه‌ی تایید پرداخت سایت می‌روند.

مصرف کنندگانی که می‌خواهند از ارزهای دیجیتالی خود برای خرید در سایت‌های تجارت الکترونیک نظیر آمازون استفاده کنند، همچنین می‌توانند از دیگر برنامه‌های شخص ثالث نظیر Purse.io یاGyftوeGifter برای خرید کارت هدیه آمازون با استفاده از ارزهای دیجیتالی نیز استفاده کنند.

و همچنین شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید انواع ارز دیجیتال مانند اتریوم، بیت کوین، ریپل و... بر روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

این افزونه به کاربران بیت کوین اجازه می‌دهد تا از سیستم عامل‌های مختلفی خرید خود را انجام و از طریق شبکه‌ی Lightning پرداخت نمایند. بنابراین این پلاگین در صفحه پرداخت خود گزینه‌ای را برای انتقال کاربر به صفحه پرداخت صورت حساب با استفاده از ارز دیجیتالی بیت کوین تعبیه کرده که از طریق آن کاربران بتوانند صورت حساب خود را با کیف پول Lightning مورد علاقه خود پرداخت و کالای مورد نظر را خریداری کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت هر گونه اطلاع از نحوه‌ی استفاده از افزونهmoon و فروشگاه‌های تحت پوشش آن لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز استفاده کنند.

تاریخ انتشار 24 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر