شما برای سفر به کشورهای دیگر، چه مهاجرتی باشد و چه غیر مهاجرتی نیاز به تهیه ویزا دارید به اشتثنای برخی از کشورها مانند چین که امکان سفر بدون ویزا به آن کشور وجود دارد. برای سفر به ایالات متحده آمریکا بسته به اینکه با چه هدفی قصد سفر کرده اید، باید ویزای مربوط به آن را تهیه کنید. به طور مثال ویزای L-1، ویزای K-1، ویزای J-1 و ... انواع ویزاهایی هستند که برای سفر به آمریکا باید داشته باشید. یکی دیگر از انواع ویزا برای سفر به ایالات متحده، ویزای O-1 آمریکا است. در این مقاله تا پایان با تراپی همراه شوید  تا در مورد این نوع ویزا مطالب جالب و مفیدی را برای شما بیان کنیم.

ویزای O-1 آمریکا چه نوع ویزایی است؟

اگر شرکتی که شما در ایالات متحده در آن کار می کنید، نیاز به نیرو داشته باشد، نیرویی که از تخصص کافی برخوردار باشد تا به ایالات متحده برود و در این کشور مشغول به کار شود، باید برای این نیروی متخصص ویزای O-1 آمریکا تهیه کنید.

ویزای O-1 آمریکا به این منظور طراحی شده است که این امکان را فراهم می کند که افراد خارجی که دارای سطح بالایی از هنر، علوم مختلف، ورزش تحصیلات، کسب و کار و ... می‌باشند می‌توانند به ایالات متحده بیایند و در این کشور برای مدت زمان سه سال به کار و فعالیت بپردازند.

ویزای O-1 آمریکا

شایان ذکر است که ویزای O-1 آمریکا قابلیت این را دارد که اگر فردی که دارای دانش و توانایی‌های فوق العاده‌ای است بخواهد مدت زمان اقامت خود را در ایالات متحده تمدید کند، بتواند.

انواع ویزای O-1 آمریکا کدام است؟

ویزای O-1 آمریکا برای افرادی است که به طور ملی یا بین المللی شناخته شده‌اند و یا دارای توانایی‌های خارق العاده‌ای در زمینه‌ی علوم مهندسی، تحصیلات عالی، هنر، ورزش و یا ایجاد تصاویر متحرک می‌باشند. ویزای O-1 آمریکا همچنین برای افراد در کسب و کارهای مختلف در زمینه‌هایی که گفته شد، ورزش، علوم مختلف و ... مناسب میباشد.

شرایط دریافت ویزای O-1 آمریکا چیست؟

متقاضی ویزای O-1 ، برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا شود باید بتواند ثابت کند که در سطح ملی یا بین المللی از او تقدیر شده است و موفق به دریافت افتخارات در سطح بین المللی شده است و به دنبال دریافت مجوز برای کار در زمینه‌ی مهارت خود در ایالات متحده باشد.

فرایند دریافت ویزای O-1 آمریکا

برای دریافت ویزای O-1 آمریکا ، کارفرما باید فرم I-129 را به همراه یک نظرسنجی مشاوره‌ی کتبی که مرتبط با حرفه‌ی فرد متقاضی می‌باشد را تهیه کند. به طور مثال فردی که در زمینه‌ی ایجاد انیمیشن و تصاویر متحرک مهارت کافی دارد باید به همراه فرم گفته شده برگه‌ی نظرسنجی مشاوره از سازمان مدیریت این صنف را نیر داشته باشد.

ویزای O-1 آمریکا

ویزای O-1 آمریکا دارای چه مزایایی می باشد؟

در این بخش از مقاله از مزیت‌های این نوع ویزا برای شما عزیزان خواهیم گفت، پس همچنان با ما همراه باشید.

  • اولین مزیتی که ویزای O-1 آمریکا دارد این است که دارای هیچ سهمیه‌ی سالانه‌ای نیست و متقاضیان واجد شرایط به هر تعداد باشند، می‌توانند این نوع ویزا را دریافت کنند.
  • دومین مزیت آن این است که ویزای O-1 آمریکا قابل تمدید است و این تمدیدها می‌تواند به طور نامحدود انجام شود چرا که دارنده‌ی این ویزا حالت غیرمهاجرتی خود را همواره حفظ کرده و می‌تواند اثبات کند که برای مدت زمان طولانی برای تکمیل فرایند کاری خود در ایالات متحده ماندگار شده است.

این دو مزیت از مهم‌ترین مزایای ویزای O-1 آمریکا می‌باشد که آن را ازدیگر ویزاها متمایز کرده است.

سخن آخر

با در دست داشتن ویزای O-1 آمریکا اگر تصمیم داشته باشید که به طور دائم در ایالات متحده امریکا اقامت داشته باشید، می‌توانید وکیل بگیرید و با کمک وکیل خود اسناد لازم را فراهم کنید که شما از مهارت‌ها و تخصص کافی در زمینه‌ی خاصی برخوردار هستید و می‌توانید گرین کارت هم دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : ویزای ویزیتور B-1 آمریکا

در این مقاله شما را با نوع دیگری از ویزای آمریکا آشنا کردیم و چگونگی دریافت آن و نیز شرایط دریافت این ویزا را برای شما متذکر شدیم. امید است مطالب گفته شده مورد توجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.

دوستان گرامی از اینکه هموراه به ما لطف و توجه دارید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. اگر پس از مطالعه‌ی مقالات با سوالی یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 11 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر