در صورتی که قصد مهاجرت به آمریکا را داشته باشید، حتماً می‌دانید که داشتن نمره بالا در آزمون تافل، می‌تواند تضمین خوبی برای قبولی شما در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور باشد. اما آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده‌اید که چگونه باید نمره دریافتی خود را به دانشگاه اعلام کنید؟ اگر پاسخ این سؤال را نمی‌دانید، در ادامه این مقاله با موضوع پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT همراه ما باشید.

ریپورت آزمون تافل چیست؟

زمانی که شما قصد شرکت در آزمون تافل را دارید، می‌توانید انتخاب کنید که نمره دریافتی شما به صورت خودکار برای 4 دانشگاهی که شما انتخاب کرده‌اید وارد شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید گزارشی که از سوی ETS برایتان ارسال می‌شود را برای دانشگاه ارسال کنید. چرا که این گزارش معتبر نبوده و مورد قبول دانشگاه نخواهد بود.

به همین خاطر، باید حتماً از طریق موسسه ETS این گزارش را برای دانشگاه چه به صورت الکترونیکی و چه از طریق پست ارسال نمایید. لازم به ذکر است که 4 دانشگاهی که شما در هنگام ثبت نام تافل و تا ساعت 10 شب قبل از آزمون وارد سامانه کاربری‌تان می‌کنید، هزینه‌ای برای شما نخواهند داشت. بنابراین نمره شما به صورت رایگان برای 4 دانشگاه ارسال خواهد شد.

اما در صورتی که به هر دلیلی 4 دانشگاه را وارد نکرده‌اید و یا نیاز به ارسال مجدد ریپورت آزمون تافل دارید، باید هزینه‌ای پرداخت کنید که در ادامه روش انجام این کار را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT

نحوه پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT

بر اساس قوانینی که از سوی سازمان ETS تدوین شده‌اند، شما برای ارسال ریپورت آزمون تافل iBT به دانشگاه مد نظرتان، علاوه بر 4 مورد، باید 20 دلار هزینه پرداخت کنید. بنابراین در صورتی که قصد ارسال گزارش برای 2 آزمون را دارید، باید 40 دلار هزینه پرداخت نمایید.

برای پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT می‌توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT از طریق ویزا کارت و مستر کارت

در صورتی که دارای یکی از انواع کارت‌های اعتباری ویزا کارت یا مسترکارت هستید، می‌توانید از طریق این کارت‌ها، هزینه را پرداخت نمایید. در غیر این صورت می‌توانید یکی از این کارت‌ها را از مجموعه تراپی خریداری کرده و از آن برای خرید از بسیاری از سایت‌های خارجی استفاده نمایید.

پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT از طریق تراپی

در صورتی که قادر به استفاده از کارت‌های اعتباری گفته شده نیستید، می‌توانید از طریق خدمات ارزی تراپی این پرداخت را انجام دهید. برای انجام این کار شما باید در سایت تراپی ثبت نام کرده و درخواست خود را ارسال نمایید. درخواست شما ظرف 2 ساعت کاری توسط کارشناسان ما بررسی و انجام می‌شود.

پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT

مهم‌ترین نکاتی که در خصوص ریپورت آزمون تافل iBT باید بدانید

  • نتیجه آزمون شما 13 روز بعد از آزمون برای دانشگاه‌هایی که انتخاب کرده‌اید، ارسال خواهد شد.
  • در صورتی که دانشگاه مد نظر شما در آمریکا باشد 7 روز و در غیر این صورت بین 4 الی 6 هفته برای ارسال گزارش زمان نیاز است.
  • روش مشخصی برای اطمینان از اینکه گزارش ارسال شده توسط دانشگاه مد نظر شما دریافت شده است یا نه وجود ندارد. با این وجود شما می‌توانید از طریق اطلاعات Processed (نشان دهنده تاریخ ارسال نمره توسط ETS) و Estimated Shipping Date (بیانگر تاریخ تخمینی ETS جهت رسیدن نمره به دانشگاه) اطلاعات تقریبی مورد نیازتان را دریافت نمایید.
  • در صورتی که به گزارش کاغذی از نمره آزمون خود نیاز دارید، می‌توانید با انتخاب گزینه Send Additional Paper Score Report to Me گزارش را درب خانه تحویل بگیرد.

نتیجه‌گیری

برای پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT می‌توانید از خدمات ارزی تراپی و همچنین انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مسترکارت استفاده کنید. هزینه ارسال ریپورت آزمون به ازای هر دانشگاه 20 دلار می‌باشد که به طور متوسط بین 2 الی 3 هفته در دسترس دانشگاه قرار خواهد گرفت.

تاریخ انتشار 03 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر