پي پل يكي از ايمن‌ترين درگاه‌هاي پولي در دنيا است و از اين رو بسياري از سايت‌هاي تجارت الكترونيكي در دنيا از آن به عنوان انتخاب اول خود استفاده مي‌كنند. اما متاسفانه پي پال هم نيز از فعاليت‌هاي كلاهبرداري و تقلب مصون نمانده است، از اين رو براي استفاده از آن در كسب و كار خود بايد از انوع كلاهبرداري‌هاي صورت گرفته در آن مطلع گرديد. تراپي در اين مقاله سعي كرده تا شما را از خطرات، کلاهبرداری و تقلب در پی پال آگاه سازد و شما را با راه های مقابله با آن آشنا نماید. 

با موارد کلاهبرداری و تقلب در پی پال آشنا شوید

با توجه به افزايش روند فناوري و توسعه شبكه‌هاي ديجيتالي و هوشمند بسياري از هكرها با روش‌هاي مختلف شروع به كلاهبرداري از ديگران مي‌كنند. پي پال نيز از اين مشكلات مصون نبوده و درگير روش‌هاي مختلف كلاهبرداري و هك شده است. از اين رو در ادامه به کلاهبرداری و تقلب در پی پال صورت گرفته در پي پال و راهكارهاي مقابله با آن‌ها پرداخته شده است.

کلاهبرداری و تقلب در پی پال

آدرس حمل و نقل

پس از خرید و پرداخت در حساب پي پال فروشنده، کلاهبرداران از فروشنده تقاضاي ارسال خريد به آدرس نامعتبر را مي‌دهند. پس از چندین تلاش تحویل فوری، شرکت حمل و نقل این مورد را به عنوان كالاي غير قابل تحويل در سيستم‌شان مشخص مي‌كند. سپس كلاهبردار با تماس با شرکت حمل و نقل آدرس جديد و معتبري را به آنها مي‌دهد. هنگامي كه كلاهبرداران كالا را دريافت كردند، شکایتی به پي پال مبني بر عدم دریافت کالا می‌کنند. از این رو روشنده هیچ مدرکی مبنی بر تحویل کالا ندارد، زیرا اطلاعات مربوط به مبادله آن‌ها فقط آدرس اصلی و نامعتبر را نشان می‌دهد، بنابراین مجبور به پرداخت وجوه نیز می‌شود.

پرداخت بیش از حد

گاهي اوقات يك كلاهبردار، هزينه‌اي را به حساب پي پال فروشنده ارسال مي‌كند كه بيش از ميزان خريد آن‌ها بوده است. سپس آن‌ها با فروشنده تماس می‌گیرند و توضیح می‌دهند که بیش از حد هزينه پرداخت کرده‌اند و از اين رو درخواست می‌کنند که ميزان هزينه‌ي اضافي را براي آن‌ها ارسال نمايند.

پس از آنکه فروشنده مبلغ بازپرداختی را ارسال می‌کند، كلاهبردار شكايتي را به پي پال مبني بر به خطر افتادن اكانت‌‌اش ارسال مي‌كند، سپس پي پال مجبور به پرداخت كليه‌ي وجه به كلاهبردار مي‌شود.

ايميل جعلي

كالاهبرداران ممکن است ایمیل‌های جعلی را به فروشندگاني که از پي پال استفاده می‌کنند، ارسال کنند، این ايميل نشان می‌دهد که کلاهبردار هزينه‌اي را به حساب فروشنده پرداخت كرده و پي پال اين هزينه را تا زمانيكه فروشنده شماره رديابي حمل را ارسال نكند، منتقل نمي‌كند. کلاهبردار امیدوار است که فروشنده کالا را با استفاده از شماره ردیابی براي او ارسال کند.

ايميل فيشينگ

یکی دیگر از کلاهبرداری‌های جعلی ایمیل، شامل فرستادن ایمیل‌هایی است که به نظر می‌رسد از پي پال است و نشان می‌دهد که وجوه با موفقيت به اعتبار فروشنده منتقل شده است. فروشنده حتي در صورت کلیک روي  لینک یا دکمه نيز از دريافت پول مطمئن خواهد شد. اگر فروشنده ایمیل و رمز عبور خود را به سایت جعلی وارد کند، کلاهبردار مي‌تواند از آن برای ورود به حساب پي پال واقعی فروشنده استفاده كند و از اين طریق پول پرداخت يا ارسال نمايد.

کلاهبرداری و تقلب در پی پال

پی پال هک شده

هنگامي كه يك كلاهبردار حساب پي پال شخص ديگري را هک مي‌كند، قادر به خريد و پرداخت پول با استفاده از اين پی پال هکی خواهد بود. در اين مورد پي پال اگر هک حساب پرداختي را تاييد كند، ميزان هزينه‌ي كلاهبرداري شده را به فروشنده ارسال مي‌كند.

مقابله با کلاهبرداری و تقلب در پی پال

خبر خوب درباره کلاهبرداری‌های پی پال این است که چندین مرحله‌ي قابل اجرا برای بازاریابی وجود دارد که فروشندگان می‌توانند از آن‌ها جلوگیری یا اجتناب کنند.

  • قبل از پذیرش پرداخت، به دنبال نشانه‌هاي قرمز رنگ باشید. درخواست‌های حمل و نقل، قبول پرداخت‌های جزئی  یا قبول پرداخت هاي تقسيم شده بین چندین حساب پی پال، راهكارهايي براي مقابله با فعاليت‌هاي جعلي هستند.
  • اقلامی که دارای ارزش فروش بالا هستند به خصوص برای کلاهبرداران جذاب مي‌باشند. از این رو قبل از ارسال کالا با ارزش خاص، آدرس تحویل و حمل را چندین بار چک کنید تا از مطابقت آن اطمینان حاصل نمایید.
  • حتی مشتریان با اعتبار نیز ممکن است کلاهبرداری را از روی جهالت یا بی حوصلگی انجام دهند. بنابراین هنگام تحویل، حتما از آن‌ها امضا بگیرید.
  • در برنامه‌ي حفاظت از فروشنده پي پال ثبت نام كنيد، تا پي پال معاملات را برای علائم تقلب بررسی کند.
  • کلاهبرداران اغلب چندین بار یک فروشنده را مورد هدف قرار می‌دهند، از این رو مشتریانی را که ادعاهای متقلبانه دارند را بلاک کنید.

در نهایت توجه کنید که در بسیاری از موارد کلاهبرداری اتفاق می‌افتد؛ چرا كه فروشندگان از علائم تقلب و راهكارهاي حفظ ايمني و  مراقبت اطلاعي ندارند.

دوستان گرامی امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 04 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر