شرکت بزرگ پی پل به عنوان یکی از معتبرترین شبکه های ارسال آنلاین پول، به ازای انجام تراکنش های مالی، کارمزدی را برای کاربران در نظر گرفته است. کارمزد یا به عبارتی مالیات پی پال ، بسته به نوع حساب و همچنین نوع استفاده از حساب، متفاوت است. به علاوه، میزان کارمزد انتقال پی پال برای تراکنش های مالی در کشور آمریکا متفاوت از سایر کشورها می باشد. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا با میزان کارمزد پی پال جهت خرید اینترنتی یا شارژ حساب خود آشنا شوید.                                         

کارمزد پی پال و هزینه پرداخت پی پال

مالیات یا کارمزد پی پال

عزیزان، لازم است بدانید که ایجاد اکانت پی پال شامل هیچ نوع هزینه و یا مالیات پی پال نیست. اما به دلیل مشکلات مربوط به تحریم و سختگیری های شرکت پی پال در این زمینه، باز کردن اکانت پی پال از داخل ایران به راحتی امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که ساخت اکانت در پی پال، به تنهایی کافی نیست و برای اینکه قادر به انجام تراکنش باشید، نیاز است که وریفای حساب پی پال را نیز انجام دهید. تراپی یک راه حل میانبر قابل اطمینان برای شما دارد که از طریق آن می تواند اکانت پی پال وریفای شده را در اختیار افرادی که اکانت پی پال دارند، به اسم کاربر قرار دهد. همچنین می توانید به منظور  یادگیری نحوه ی وریفای نمودن حساب پی پال، مقاله  آموزش وریفای پی پال را مطالعه کنید.

در ادامه شما را با انواع کارمزد انتقال پی پال آشنا خواهیم کرد، همچنین خواهیم گفت که چگونه با توجه به نوع تراکنش و نوع حساب پی پال این مبلغ متفاوت محاسبه می شود، پس همچنان با ما همراه باشید.

جهت افتتاح حساب پی پال فول وریفای شده به همراه مدارک و سیم کارت و وی پی اس رایگان کلیک کنید .

انواع هزینه یا کارمزد حساب پی پال

در این بخش از مقاله برای شما خواهیم گفت که برای هر نوع حساب پی پال، کارمزد پی پال چقدر است و برای انجام تراکنش با هر اکانت پی پال ، چه هزینه ای را به عنوان هزینه حساب pay pal باید بپردازید.

کارمزد پی پال برای ارسال پول از حساب پرسونال پی پال (Paypal Persoanl Account)

  1. اگر ارسال پول به / از داخل مرزهای آمریکا باشد : چنانچه در کشور آمریکا باشید و بخواهید برای اقوام یا دوستانتان در آمریکا پول ارسال کنید، در صورتیکه از حساب پی پال یا حساب بانکی، یا ترکیبی از این دو برای ارسال پول استفاده کنید، نیاز به پرداخت کارمزد پی پال نخواهد بود. اما اگر برای ارسال از دبیت کارت یا کردیت کارت استفاده کنید، مالیات پی پال 2.9% مبلغ ارسالی به اضافه 0.30 دلار آمریکا خواهد بود. بطور مثال اگر بخواهید 1000 دلار با کردیت کارت بفرستید، کارمزد آن 3.20$ (2.9+0.30) دلار آمریکا خواهد بود.
  2. اگر ارسال پول به /از خارج از مرزهای آمریکا باشد (Cross Boarder Fee) : اگر شما در خارج از کشور آمریکا زندگی می کنید و قصد ارسال پول برای دوست یا آشنایان خود در هر جای دنیا را داشته باشید و از بالانس پی پال یا حساب بانکی، و یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید، مبلغ کارمزد حساب پی پال بین 4.5 درصد تا 5.5 درصد خواهد بود.

چنانچه بخواهید از دبیت کارت (Debit Card) و یا کردیت کارت استفاده کنید، از 2.9% تا 7.4% مبلغ ارسالی به عنوان کارمزد اکانت پی پال از حسابتان کسر خواهد شد.

پی پال به ازای انجام تراکنش های مالی و ارسال حوالجات ارزی ، مبلغی را به عنوان کارمزد پی پال در نظر گرفته است که این مبلغ با توجه به نوع تراکنش، مبلغ تراکنش و نوع اکانت پی پال متفاوت می باشد.

 کارمزد انتقال پی پال برای دریافت پول در حساب پرسونال پی پال (Paypal Persoan Account)

در حالت کلی، گیرنده برای دریافت پول خود از طریق پی پال ، کارمزدی پرداخت نمی کند، مگر در شرایطی که فرستنده کارمزد ارسالی را به گیرنده واگذار کرده باشد. در این شرایط مبالغ کارمزدی که در قسمت ارسال پول از طریق حساب پرسونال توضیح داده شد، بر عهده گیرنده خواهد بود.

جالب است بدانید که گیرنده پول می تواند از پرداخت مالیات پی پال امتناع کند؛ در این صورت پول به حساب فرستنده برگشت داده می شود و نقل و انتقالی ارزی انجام نخواهد شد. لازم به تاکید است که این حالت، یعنی واگذاری کارمزد انتقال پی پال به گیرنده، فقط در حساب پرسونال پی پال امکان پذیر است.

در شرایطی که گیرنده، درخواست پول(Request Money) در پی پال را بزند، و از دوستان یا اقوام تقاضای پول کند، کارمزدی مطابق کارمزد ارسال پول از حساب پرسونال پی پال به او تعلق خواهد گرفت.

کارمزد پی پال برای خرید کالا و خدمات از طریق پی پال (Purchase Payments: Goods & Services)

زمانی که کاربر با استفاده از حساب پی پال از یک فروشگاه داخلی خرید کند، پی پال کارمزدی از خریدار دریافت نمی کند و پرداخت پی پال بدون کارمزد انجام خواهد شد. تنها در خریدهای بین المللی، و آن هم در شرایطی که تبدیل ارز وجود داشته باشد، ممکن است که مبلغی به عنوان مالیات پی پال از حساب خریدار کسر شود.

کارمزد پی پال چقدر است؟

کارمزد پی پال برای فروش کالا و خدمات از طریق پی پال

در صورتی که قصد فروش کالا یا ارائه خدمات از طریق درگاه پرداخت ارزی پی پال را داشته باشید، بسته به این که فعالیت شما در محدوده کشور آمریکا باشد و یا در خارج از آن کشور و به صورت بین المللی باشد، مالیات پی پال و هزینه حساب pay pal متفاوت خواهد بود.

  1. در آمریکا : برای فروشندگانی که مثلا در سایت ebay محصولاتشان را به فروش می رسانند و هزینه محصولات را از طریق پی پال دریافت می کنند کارمزدی منظور شده است. این کارمزد به ازای هر تراکنش 2.9درصد به اضافه 0.30$ (دلار آمریکا) خواهد بود.
  2. خارج از آمریکا و بصورت بین المللی (Internation Purchase) : در این حالت که فروش کالا و ارائه خدمات به صورت بین المللی از طریق پی پال انجام می شود، هزینه ای که به عنوان کارمزد حساب پی پال در نظر گرفته می شود، معادل  3.9% درصد از هزینه هر تراکنش است، به اضافه یک مبلغ ثابت کارمزد. لازم است بدانید که این مبلغ کارمزد ثابت نیست و بسته به نوع ارزی که پرداخت با آن انجام شده است، متفاوت می باشد.

کارمزد انتقال پی پال برای ارسال صورتحساب و درخواست پرداخت پول از طریق پی پال (Requesting Money & Invocie)

در حال حاضر کارمزد مورد نیاز برای ارسال صورتحساب به مشتری و درخواست پرداخت پول از طریق پی پال یا همان کارمزد حواله پی پال ، برابر است با  0.30 دلار آمریکا به اضافه درصدی از مبلغ پولی که انتقال می یابد. این درصد بین 1.9% تا 2.9% متغیر می باشد.

مالیات برای خروج پول از حساب Paypal

به طور کلی برداشت پول از حساب پی پال و انتقال آن به حساب بانکی یا به عبارتی همان خروج پول از حساب پی پال ، شامل مالیات پی پال نمی شود. اما در صورتی که کاربر بخواهد آن مبلغ را به صورت چک دریافت کند، لازم است که 1.50 دلار به عنوان کارمزد انتقال پی پال پرداخت نماید که این مبلغ از حساب کاربر کسر خواهد شد.

کارمزد یا مالیات پی پال برای خروج پول از حساب

دوستان و همراهان همیشگی تراپی ، در صورتی که مایل باشید مطالب بیشتری در مورد کارمزد انتقال پی پال و مالیات پی پال بدانید به شما توصیه می شود که مقاله محاسبه کارمزد پی پل را مطالعه نمائید.

 بد نیست این نکته را نیز بدانید، در صورتی که شما مبلغی به میزان بیشتر از 100 دلار خرید نمائید یا حساب پی پال خود را با این مبلغ شارژ نمائید، کارمزد پی پال به صورت رایگان برای شما محاسبه می گردد. شما می توانید جزئیات بیشتر در این خصوص را در مقاله پرداخت پی پال بدون کارمزد مطالعه نمائید.

کلام پایانی درباره مالیات پی پال

حال که با انواع کارمزد پی پال آشنا شدید، در آینده برای انتقال پول از طریق حساب پی پال با اطمینان خاطر بیشتری اقدام خواهید کرد و می توانید محاسبات دقیق تری از کارمزد انتقال پی پال و مالیات پی پال به ازای مبلغ تراکنش ها و نوع حساب پی پال خود داشته باشید.

دوستان گرامی! از توجه و همراهی همیشگیتان ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه سوال یا مشکلی در ذهن دارید، حتما با ما تماس بگیرید و سوال یا مشکلتان را بامشاوران ما در تیم تراپی در میان بگذارید. ما با کمال میل پاسخگوی سوالاتتان هستیم.

تاریخ انتشار 22 فروردین 1396
نویسنده  مهناز قانع
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
گیفت کارت پی پال چیست
سقف حساب پی پال
آموزش پی پال
امنیت پی پال
حساب پرسونال پی پال
حساب پریمیر پی پال
تبدیل پی پال به پرفکت مانی
درگاه اینترنتی پی پال
شارژ حساب پی پال
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر