گفتیم که هنگام جستجو در صفحات وب با اهداف مختلف، مثل خرید از وب سایت‌های فروشگاهی مثل : میسیز، بادی بیلدینگ، اچ اند ام و ... بیشتر کاربران نگران این مسئله هستند که آیا آن‌ها در حال انجام یک جستجوی امن در صفحات وب هستند و آیا با خیال آسوده می‌توانند پرداخت یا هر کار دیگری در این صفحات انجام دهند. علاوه بر مروگرهای امن که باید برای داشتن یک جستجوی امن از آن‌ها استفاده کنید و در قسمت اول این مقاله معرفی شد، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در این مقاله به ذکر نکاتی در خصوص جستجوی امن در صفحات وب خواهیم پرداخت. با تراپی همراه شوید.

چگونه می‌توان در صفحات وب یک جستجوی امن داشت؟

مرورگرهای تجاری مانند کروم، اج و سافاری همگی یکسری موردهای امنیتی دارند که کاربران بابت آن‌ها نگران هستند. اگر چه این‌ها دارای تنظیماتی برای حفظ حریم خصوصی کاربران هستند، اما این تنظیمات باید به صورت دستی و توسط کاربر انجام شود. آیا در مورد مد جستجوی خصوصی تا کنون چیزی شنیده‌اید؟ بسیاری از کاربران مایلند بدانند که آیا مد جستجوی خصوصی کاملا امن است و ایا آنان را به سوی یک جستجوی امن سوق می‌دهد؟ در ادامه به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

جستجوی امن

آیا مد جستجوی خصوصی امن است؟

به طور کلی همه مرورگرها دارای این مد جستجوی خصوصی یا جستجوی ناشناس هستند، آنچه مهم است، این است که بدانیم این ویژگی چه کاری انجام می‌دهد زیرا نام آن از بسیاری جهات کاملاً گمراه کننده است. پس خوب است با نحوه ی عملکرد این مد آشنا شوید.

 مد جستجوی خصوصی چگونه کار می‌کند؟

اولویت در مد جستجوی خصوصی، ممانعت از دسترسی افراد به صورت فیزیکی به کامپیوتر شما است، افرادی از قبیل : اعضای خانواده. در حقیقت در این مد افراد خانواده شما نمی‌توانند آنچه را که در صفحات وب جستجو کرده‌اید را ببینند و یا به اطلاعاتی که وارد کرده‌اید دسترسی پیدا کنند. به این دلیل که زمانی که شما از مد جستجوی خصوصی استفاده می‌کنید :

  • وب سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده‌اید، در مرورگر شما ذخیره نمی‌شود.
  • جستجوها به طور محلی ذخیره نمی‌شود.
  • داده‌هایی که در یک فرم وارد کرده‌اید به صورت محلی ذخیره نمی‌شود.
  • زمانی که کار شما به پایان رسید کوکی‌ها نیز از روی سشن (session) شما حذف می‌شود.
  • سشن‌های مرورگر شما از سشن‌های معمولی شما مجزا می‌شود.

این‌ها امکاناتی بود که هنگام استفاده از مد خصوصی مرورگر برای شما فراهم می‌شود. مد خصوصی شما را در فضای اینترنت امن نگه نخواهد داشت. به طور مثال :

  • وب سایت‌های دیگر می‌توانند آدرس آی پی (IP) منحصر به فرد  شما را ببینند.
  • شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما می‌تواند هر وب سایتی را که شما از آن بازدید می‌کنید را ببیند.
  • همه‌ی مطالبی که شما در مد خصوصی ذخیره کرده‌اید، در مد معمولی ذخیره خواهد شد.
  • Keylogger  و malware  هایی که بر روی سیستم شما نصب شده است ، می‌توانند هر آنچه که شما به صورت آنلاین انجام می‌دهید را ببینند.

جستجوی امن

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم وبژگی‌های مد خصوصی برای داشتن یک جستجوی امن در صفحات وب را برای شما بیان کنیم و دیدید که در مد خصوصی مرورگر در محیط اینترنت حریم خصوصی شما حفظ نخواهد شد بلکه از لحاظ فیزیکی دیگران نمی‌توانند به اطلاعاتی که شما وارد کردید دسترسی پیدا کنند و یا آنچه را که جستجو کرده‌اید را ببینند. بنابراین اگر در این حد مایل هستید که جستجوی امن در صفحات وب داشته باشید، می‌توانید تنظیمات لازم را برای مد خصوصی مرورگر خود انجام دهید. همچنین گفتیم که در فضای اینترنت چه مواردی از جستجوهایی که شما انجام داده‌اید، از دید سایرین مخفی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید : آشنایی با کش مرورگر (Cache Browser) و کوکی (Cookie)

دوستان گرامی، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه شما دوست عزیز در خصوص جستجوی امن در وب تجربیات مفیدی به دست آورده‌اید، آن‌ها را از طریق کامنت با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از این مطالب مفید بهره مند گردند.

اگر پس از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

لطفا با ما در تماس باشید منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 21 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر