پیشرفت تکنولوژی راه‌های ارتباطی صاحبان کسب و کار و مخاطبان آن‌ها را به شدت دچار تغییر کرده است و از آنجا که هم کسب و کارها به صورت آنلاین ارائه می‌شوند هم مشتریان سعی می‌کنند که برای راحتی کار خود به صورت آنلاین از این کسب و کارهای اینترنتی بهره‌مند شوند، چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان اندکی بحث برانگیز شده است و بسیاری از صاحبان کسب و کار نیز به دنبال راه‌ها و روش‌هایی هستند که بتوانند ارتباطات موثر و قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنند. به این دلیل در این مقاله ما تصمیم گرفتیم تا به برخی از تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش اشاره کنیم. با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : افزایش فروش در اینستاگرام

تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش را بشناسید

راه‌ها وروش‌های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشتریان خود را ملاقات کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش و جذب مشتری اشاره خواهیم کرد. لطفا این مطالب را با دقت مطالعه کنید.

تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش

از رسانه‌های اجتماعی هوشمندانه استفاده کنید

یکی از تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش این است که بدانید چگونه از رسانه‌های اجتماعی به طور هوشمندانه استفاده کنید. این حقیقت از هیچ کسی پوشیده نیست که قراردادن محتواهای با ارزش در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. پس تلاش کنید تا بتوانید محتواهای نو و جذاب ایجاد کنید. اما در کنار آن سعی کنید محتواها طوری باشد که گویای فعالیت و داستان کسب و کار شما باشد.

محتواهای شما باید به خوبی دیده شود

از دیگر تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش این است که محتواها را در جایی قرار دهید که توسط افراد بیشتری دیده شود. جالب است بدانید که تنها 2 درصد از مخاطبان با دیدن محتوا برای اولین بار، به سمت آن جذب می‌شوند. پس توجه داشته باشید محتواهایی که ایجاد می‌کنید نه تنها باید مخاطب را درگیر خود کند، بلکه باید در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد. به طور مثال عده‌ای از افراد ترجیح می‌دهند که محتواها را در شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب‌تر قرار دهند.

در محتوایی که تولید می‌کنید لینک‌های مرتبط قرار دهید

قرار دادن لینک‌های مرتبط در محتواها از دیگر تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش می‌باشد. یکی از اهداف ایجاد محتواها این است که فرد پس از مطالعه‌ی آن به تخصص کافی در زمینه‌ی مورد بحث دست پیدا کند و در متن مقاله بتواند به پاسخ برخی از سوالات خود دست پیدا کند. بنابراین قرار دادن لینک‌های مرتبط در متن نه تنها باعث می‌شود که خواننده به دانش و اطلاعات مفیدی دست یابند بلکه، باعث می‌شود از مطالعه‌ی متن لذت ببرد و تمامی منابع مورد نیاز خود را در آن لحظه در دست داشته باشد.

تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش

اخبار مهم و مرتبط با کسب و کار و شرکت خود را در کنار محتواها قرار دهید

اگر شما در کنار کاری که انجام می دهید مطالب جدید و به روزی در زمینه‌ی فعالیت‌های خود در قابلب اخبار برای بازگو کردن داشته باشید، این باعث می‌شود که بتوانید نظر رسانه‌های بسیاری را به خود جلب کنید. زمانی که مطالب ارزشمند در مورد کسب و کار و زمینه‌ی کاری شما در رسانه‌ای مختلف منتشر شود، این به بهتر دیده شدن شما کمک می‌کند. پس از دیگر تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش این است که مطالب مهم درمورد خود را برجسته کنید تا دیگران نیز از آن مطالب مهم آگاهی پیدا کنند.

بیشتر بدانید : نکات حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ‌ها

مقالات را بومی سازی و شخصی سازی کنید

مخاطبان و بازدیدکنندگان این روزها بیشتر از همه از تبلیغاتی استقبال می‌کنند که برای آن‌ها بسیار گویا باشد و گوئی که برای رفع مشکل آن‌ها، آن محصول یا خدمات ارائه شده‌اند. پس قبل ازاینکه به تولید محتوا بپردازید، اول از همه مخاطبان خود را گروه بندی کنید و با توجه و به علایق و نیازهای آن‌ها محتواها  را تولید کرده و ارائه دهید. بنابراین از دیگر تاکتیک های روابط عمومی برای افزایش فروش می‌توان به مسئله‌ی بومی سازی و شخصی سازی مطالب اشاره کرد.

آنچه گفته شد از مهم‌ترین مطالبی بود که در برقراری ارتباط شما با مخاطبان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و شما عزیزان می‌توانید با رعایت کردن این نکات و تاکتیک‌های گفته شده، مخاطبان بیشتری را به خود جذب نموده که این باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

تاریخ انتشار 22 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر