ویزای شینگن مخصوص کشورهای حوزه‌ی اتحادیه اروپا است و با داشتن این ویزا قادر به سفر در 26 کشور اروپایی خواهید شد. درخواست ویزای شینگن ممکن است به دلایلی از جمله ناکافی بودن اطلاعات متقاضی و قانع نشدن مامور، غیر قابل قبول بودن اطلاعات متقاضی یا فعالیت‌های غیر قانونی او رد یا ریجکت شود. با این حال بسیاری از افراد نمی‌توانند دلیل دقیق رد یا ریجکت ویزای شینگن خود را متوجه شوند، از این رو در ادامه با تراپی همراه باشید تا با دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز برای ارسال و ارائه به کنسولگری

مهمترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن عبارتند از:

  • شناسنامه: شناسنامه‌ی اصلی به همراه ترجمه‌ی رسمی و فتوکپی از آن
  • پاسپورت: اصل پاسپورت به همراه کپی صفحات آن
  • عکس در ابعاد 6 در 4
  • اسناد مرتبط با محل اقامت، شغل و تحصیل به همراه ترجمه
  • پرینت حساب بانکی
  • بلیط هواپیما و رزرو هتل
  • دعوتنامه

در زمان مصاحبه در سفارت ممکن است ماموران کنسولگری بنابر دلایلی درخواست متقاضی جهت دریافت ویزا را رد کنند. در ادامه‌ی مقاله به دلایل موجود جهت رد یا ریجکت ویزای شینگن پرداخته شده است.

دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن

دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن رابشناسید

با توجه به رد ویزای شینگن بسیاری از افراد و  عدم توضیح کافی برای این اقدام، در ادامه‌ی این مطلب تلاش کرده‌ایم تا اساسی‌ترین و شایع‌ترین دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن از طرف کنسولگری را  مطرح نماییم.

  1. اقدامات جنایی

تایید ویزای شخصی که در امور جنایی مشارکت داشته، تا حد زیادی به مامور کنسولگری مرتبط است. ویزای این شخص ممکن است به دلایلی نظیر ایجاد مشکلات امنیتی یا تهدیدی برای مردم و جامعه در آن کشور رد شود.

  1. مدارک جعلی سفر

افرادی که سعی در ارائه مدارک جعلی به سفارت یا کنسولگری دارند و هویت اصلی خود را مخفی می‌کنند، در صورت شناسایی توسط مامور سفارت ویزای شینگن آنها رد و از سفر به آن کشور منع می‌شوند.

  1. گذرنامه نامعتبر

یکی دیگر از دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن گذرنامه نامعتبر است. در صورتیکه پاسپورت متقاضی مشابه با یکی از سه حالت ارائه شده در ادامه مطلب باشد، ویزای شینگن او رد یا ریجیکت می شود.

  • ارائه پاسپورتی که کمتر از 6 ماه پس از تاریخ بازگشت از کشور شینگن، اعتبار داشته باشد.
  • ارائه پاسپورتی که دو صفحه‌ی خالی نداشته باشد.
  • ارائه‌ی پاسپورتی که بیش از 10 سال گرفته شده باشد.
  1. دلیل ناکافی برای بازگشت

به یاد داشته باشید که برای دریافت ویزای شینگن باید به اندازه‌ی کافی دلیل قانع کننده جهت برگشت به کشور خود را داشته باشید، از جمله‌ی این دلایل عبارتند از:

استخدام، ماموران کنسولگری به شغل،‌ حقوق و دستمزد شما نگاه می‌کنند. در صورتیکه مدت زمان زیادی در یک شرکت استخدام باشید، دلیل خوبی برای بازگشت به کشور مبدا است. بنابراین آنها نیاز دارند که این جزئیات را در گواهی اشتغال خود اضافه کنید. احتمال رد ویزای شینگن کسانی که بیکار هستند و یا هیچ شغل پایداری ندارند بیشتر از کارمندان است.

در صورتیکه جواز یا مغازه‌ای برای کسب و کار دارید حتما مدارک آن را با خود به سفارت ببرید، علاوه بر آن بهتر است گزارش‌های مالی خود را نیز به همراه داشته باشید.

اگر قطعه زمین، خانه، آپارتمان یا ماشین دارید، یک نسخه از سند آن را با خود به سفارت ببرید؛ چرا که شاید دلیل قانع کننده‌ای برای بازگشت به کشور خودتان باشد.

دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن

تحصیل، در صورتیکه دانشجو هستید باید حتما گواهی اشتغال به تحصیل خود را به سفارت ببرید تا ویزای شینگن شما ریجکت نشود.

5. متضاد بودن اطلاعات ارسال با مصاحبه

در فرم درخواست نیز باید حتما اطلاعات ضروری را با دقت و به درستی بنویسید. بنابراین اگر مدت زمان سفر خود را 4 روز نوشته‌اید، ماندن در آن کشور بیشتر از این مدت زمان قابل قبول نیست. در صورتیکه بنویسید کسب و کار خودتان را دارید باید اسناد و مدارک آن را نیز ارائه کنید،‌ اگر بنویسید شخصی شما را دعوت کرده باید حتما دعوتنامه خود را به همراه داشته باشید.

در مصاحبه باید جواب‌هایی که می‌دهید با فرم پر شده یکی باشد و اطلاعات نوشته در آن را نقص نکند. بنابراین مهم نیست که مامور کنسولگری چگونه سوالات را پیچیده می‌کند، باید استرس خود را کنترل کنید و سوال را به ئرستی پاسخ بدهید.

6. گواهی تولد یا ازدواج غیرقابل پذیرش

  • عدم ارائه گواهی معتبر تولد یا ازدواج منجر به رد یا ریجکت ویزای شینگن می‌شود. در ادامه مطلب به این موارد اشاره شده است:
  • عدم ارائه گواهی تایید شده توسط مقامات رسمی، همچون وزارت کشور
  • عدم ارائه گواهینامه به زبان انگلیسی ترجمه شده توسط مترجم مجاز
  • عدم ارائه مدرک قانونی پدر و مادر کودک

علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری نظیر سن، حساب بانکی، اسناد و مدارک ناکافی، اهداف نامشخص، سوابق مالی مشکوک، سابقه سفر ضعیف، نداشتن برنامه ی سفر درست و پاسپورت آسیب دیده  نیز می‌توانند در رد یا ریجکت ویزای شینگن تاثیر گذار باشند.

از توجه و همراهی شما سروران صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 26 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر