بهتر است با پاسخ به سوال "رزومه چیست؟" مقاله امروز را شروع کنیم. رزومه یک متن خلاصه از تجربیات و میزان تحصیلات تان، مهارت های فردی، اطلاعات تماس برای آگاهی دادن به کارفرمای احتمالی می باشد. رزومه شما یکی از مهمترین بخش های فرآیند درخواست کار است. یک رزومه مناسب و منظم، شما را به تنظیم یک جلسه مصاحبه نزدیک تر می کند، در حالی که یک رزومه ضعیف به طور کامل شانس برگزاری این جلسه از بین می برد. رزومه شما باید حرفه ای و جالب باشد، در غیر اینصورت، نظر کارفرما را جذب نخواهد کرد. در مقاله نگارش رزومه کاری، شما را با انواع رزومه آشنا کردیم. اگر از بابت نوشتن رزومه حرفه ای نگران هستید با تراپی همراه باشید.

نکات نوشتن رزومه حرفه ای

زمان نوشتن رزومه نام خود را با فونت ۱۴ و در بالای رزومه بنویسید. از فونت های فانتزی به هیچ عنوان استفاده نکنید. عنوان هایی مانند تجربه کاری را برجسته نمائید. همچنین سعی کنید موارد زیر را که به صورت گام به گام آموزش داده ایم؛ رعایت فرمائید.

ترتیب نوشتن

قبل از شروع کردن به نوشتن رزومه، سرفصل ها را مشخص کنید. ممکن است تصميم بگيريد که فهرست مهارت ها را در مقدمه قرار دهید. این کار اشتباه است چرا که به کارفرمای احتمالی، پیام "من را استخدام کنید!" میرساند. پس ابتدای رزومه را به ویژگی های شخصیتی و اهداف کاری تان بپردازید.

نوشتن هدف

یکی از استانداردهای لازم در نوشتن رزومه حرفه ای، ارائه هدف است. نوشتن هدف کمک می کند تا به کارفرمای احتمالی بگوئید چگونه می توانید به شرکت ارزش اضافه کنید.

نوشتن رزومه

مهارت های نرم افزاری

ممکن است توانایی کار با نرم افزارهای مختلفی را داشته باشید اما آن را ساده شمرده و در رزومه خود ننویسید. پیشنهاد می کنیم در قسمت مهارت های تان، حتما نرم افزارهایی که توانایی کار با آن ها را دارید؛ بنویسید. همچنین پروژه هایی که به کمک آن نرم افزارها به اتمام رسانده اید را ذکر فرمائید.

تعداد صفحات

اگر کمتر از پنج سال تجربه کاری دارید، رزومه یک صفحه ای برای شما کافی است. در صورتی که پنج تا ده سال تجربه کاری دارید، یک رزومه دو صفحه ای کافی می باشد. زمان نوشتن رزومه، مهارت های خود را برجسته کنید و در همان ابتدای رزومه بنویسید؛ همچنین محتواهای نامناسب را کاهش دهید. جملات را کوتاه نگه دارید اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی فضای سفید در هر صفحه وجود دارد تا رزومه به راحتی خوانده شود. همچنین از قالب بندی برای جلب توجه به نکات کلیدی رزومه استفاده فرمائید.

فرمت رزومه

سایت های زیادی وجود دارند که فرمت های متنوعی به شما پیشنهاد می دهند. چند فرمت مختلف برای رزومه کاری تان پیدا کنید و بهترین آن ها را انتخاب کنید. فرمت مناسب در حرفه ای تر نشان دادن شما کمک بسزایی خواهد کرد. هنگام انتخاب فرمت، سبکهای قالب بندی، ترکیبی و متناسب با تخصص تان انتخاب فرمائید. همینطور از فونت های رسمی با سایز مناسب استفاده کنید.

تمرکز بر نتایج مهارت های تان

بیشتر کارفرمایان، علاقه ای به خواندن گزارش کارهای شما ندارند. آنها فقط می خواهند بدانند آیا کارهای خوبی برای دیگر کارفرمایان انجام داده اید یا خیر؟! بهترین روش، این است که نقاط ضعف و قوت خود را در زمان نوشتن رزومه لحاظ کنید.

نوشتن رزومه

آدرس شبکه های اجتماعی

در زمان نوشتن رزومه ، لینک شبکه های اجتماعی تان را نیز یادداشت فرمائید. حتما آدرس لینکدین خود را قرار دهید. و در توئیتر اگر در رابطه با سیاست ابراز عقیده کرده اید و یا در اینستاگرام، عکس های شخصی دارید در رزومه تان قرار ندهید.

در نوشتن رزومه خلاق باشید

به گونه ای بنویسید که کارفرما از مطالعه رزومه تان خسته نشود. همچنین اگر برای تان مقدور است و مهارت های شما را بهتر نشان می دهد؛ هنگام نوشتن رزومه از اینفوگرافیک نیز استفاده نمائید.

توجه: دوستان عزیز حتما پس از نهایی شدن رزومه تان، آن را مرور کنید که غلط املایی و اشتباهات دستور زبان نداشته باشد. از فونت مناسب استفاده نمائید و مطمئن شوید با تمام سیستم های موجود قابل خواندن است.

 

یکی از ویژگی های خوب نوشتن رزومه انگلیسی برای شما دوستان عزیز این است که نتایج کار را خیلی سریع می بینیم. دوستانی که به ما مراجعه می کنند سریعتر و اغلب به مشاغل بهتر استخدام می شوند. این موضوع به این دلیل نیست که ما یک خودکار جادویی داریم. این فقط به این دلیل است که از قوانین درستی برای نوشتن یک رزومه موثر پیروی میکنیم. اگر شما نیز برای نوشتن رزومه فارسی، مواردی که ذکر شد را دنبال کنید، نتایج آن را خواهید دید.

تاریخ انتشار 19 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر