مسافرانی که نیاز به ویزای شینگن دارند باید از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ هزینه‌ی بیشتری را جهت سفر به اروپا پرداخت نمایند. این تغییرات پس از اجلاس چند روز گذشته‌­ی اتحادیه اروپا وضع گردید و قرار شد از سال 2020 به مرحله­‌ی اجرا درآید. با توجه به این اطلاعیه در زمان اجرای مقررات، هزینه‌­ی ویزای شینگن به میزان 33.3 درصدافزایش خواهد یافت و هر سه سال یک بار این میزان هزینه­ بررسی خواهد شد. قیمت فعلی برای گرفتن ویزای شینگن 60 یورو می­باشد که  با 33.3 درصد افزایش قیمت، به میزان80 یورو تغییر خواهد کرد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا با مفهوم ویزای شینگن، افزایش هزینه دریافت ویزای شینگن و کشورهایی که به راحتی قادر به صدور ویزای شینگن می­‌باشند، آشنا شوید.

واژه ی شینگن به چه معناست؟

26 کشور اروپایی مرزهای داخلی خود را برای جنبشی آزاد و بدون محدودیت و هماهنگ با قوانین مشترک جهت کنترل مرزهای خارجی و مبارزه با جنایات، با تقویت سیستم قضایی مشترک و همکاری پلیس از میان برداشته­‌ا‌ند. این منطقه که به نام منطقه­‌ی شینگن نیز شناخته می­‌شود، شامل بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا به غیر از انگلستان، ایرلند، بلغارستان، کرواسی، رومانی و قبرس است.

دریافت ویزای شینگن

ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است که به دارندگان آن اجازه می­‌دهد تا به هر نقطه‌­ای از منطقه­‌ی شینگن تا 90 روز برای گردشگری یا اهداف کاری سفر کنند. با این حال، اگر قصد تحصیل، کار یا زندگی در یکی از کشورهای عضو شینگن را برای بیش از 90 روز داشته باشید، باید برای اخذ ویزای ملی این کشور اروپایی درخواست بدهید.

قانون افزایش هزینه دریافت ویزای شینگن

قانون افزایش هزینه­‌ی دریافت ویزای شینگن در تاریخ jun 6  امسال به تصویب رسیده و در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است. قانون دریافت ویزای شینگن شش ماه دیگر  و با متقاضیان کشورهای جهان سوم آغاز می­‌شود. این قوانین اجازه می­‌دهد تا درخواست متقاضیان حداکثر 6 ماه و حداقل 15 روز قبل از سفر ارسال گردند. تا پیش از این قانون، حداکثر زمان ارسال درخواست 3 ماه بوده است.

یکی دیگر از قسمت­‌های مهم این اطلاعیه به صدور ویزای آسان‌­تر از طریق مکانیزمی جدید و با همکاری کشورهای ثالث اشاره دارد. از طریق این مکانیسم، کشورهای ثالث به طور مداوم در مورد همکاری در زمینه­‌ی پذیرش مجدد، بررسی خواهند شد.

ساده‌­ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

در ادامه با کشورهای با بالاترین نرخ صدور ویزای شینگن در سال 2018 آشنا شوید:

لیتوانی

لیتوانی ساده‌­ترین کشور جهت دریافت ویزای شینگن است و تنها 1.3 درصد از درخواست­‌هایی که به آن شده­، رد شده است. در کل، 98.7٪ از متقاضیان برای اخذ ویزای شینگن به لیتوانی پاسخی مثبت نسبت به درخواست خود دریافت کرده‌­اند. علاوه بر آن این کشور در مدت زمان کوتاه‌­تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه نیاز به زمان جهت صدور ویزای شینگن دارد.

استونی

استونی نیز با صدور 98.4 درصد پاسخ مثبت به ویزای شینگن، یکی دیگر از ساده‌­ترین کشورها جهت دریافت ویزای شینگن است. از این رو تنها 1.6 درصد از درخواست‌­های ارائه شده به سفارت‌های این کشور، رد می‌­شوند.

دریافت ویزای شینگن

فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای اروپای شمالی است که با وجود تعداد زیادی درخواست سالانه برای دریافت ویزای شینگن از این کشور، تنها 1.7 درصد از آن­‌ها با شکست مواجه شده‌­اند. از این رو در صورت درخواست به سفارت فنلاند شانس زیادی برای دریافت ویزای شینگن نیز خواهید داشت.

ایسلند

ایسلند نیز با کمترین درخواست ویزای شینگن در سال 2018، تنها 1.7 درصد از آن­‌ها را رد کرده، با این حال ایسلند کنسولگری­‌های زیادی ندارد و از این رو در صورت شلوغ بودن نیاز به زمان زیادی جهت قرار ملاقات می‌­باشد.

لتونی

لتونی یکی دیگر از کشورهای منطقه بالتیک است که برای دریافت ویزای شینگن ایده‌­آل است و در سال 2018، حدود 97.9 درصد از درخواست‌­ها برای دریافت ویزای شینگن از سفارت­‌های آن با پاسخ مثبت رو به رو شده‌­اند. از این رو تنها 2.1 درصد از درخواست‌­ها شانس دریافت ویزا از این کشور را نداشته است.

لهستان

جمهوری لهستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که در سال 2018، در حدود 97 درصد شانس موفقیت برای دریافت ویزای شینگن داشته است. از این رو تنها 3 درصد از درخواست­‌های ارائه شده به کنسولگری لهستان با شکست مواجه شده‌اند.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که در همسایگی آلمان، بلژیک و فرانسه قرار دارد، این کشور همچنین با میزان 3.7 درصد از نرخ رد پذیرش درخواست­‌های ویزای شینگن در لیست ساده‌­ترین کشورهای صدور ویزای شینگن قرار گرفته است.

تاریخ انتشار 08 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر