در کشورهایی که نرخ بیکاری روبه رشد است و افراد زیادی از نداشتن یک شغل مناسب رنج می‌برند، ایده‌ی راه اندازی یک کسب و کار به ذهن بسیاری خطور می‌کند. اما از میان آن‌ها عده‌ی زیادی هستند که از این کار منصرف می‌شوند چون سرمایه کافی ندارند. آیا می‌دانید چگونه می‌توان بدون هیچ پولی کسب و کار راه انداخت؟ آیا می‌دانید چگونه با انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام و ...به رشد کسب و کار خود کمک کنید؟ آیا با ابزارهای قدرتمند برای بهبود و پیشرفت کسب و کارتان آشنا هستید؟ در کنار همه‌ی این‌ها مواردی نیز وجود دارد که مشکلاتی را برای کسب و کارها به وجود می‌آورد. آیا مشکلات کسب و کارهای کوچک و راه حل مقابله با آن‌ها را می‌شناسید؟ در این مقاله تا پایان با تراپی همراه شوید تا شما را با این مشکلات و راه حل آن‌ها آشنا نمائیم.

آشنایی با رایج ترین مشکلات کسب و کارهای کوچک و راه حل آن ها

چنانچه در محل کار رئیس خود باشید، احساس فوق العاده خوبی دارد و این واقعتی انکار ناپذیر است، اما مسئولیت‌هایی که بر عهده شما وجود دارد می‌تواند حتی در کسب و کارهای کوچک به سرعت به مسئله‌ای پیچیده تبدیل شود. برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را تحت کنترل داشته باشید، این مهم است که بتوانید موانع راه را که بسیاری از صاحبان کسب و کارها آن‌ها را تجربه کرده‌اند بشناسید.

مشکلات کسب و کارهای کوچک

با دانستن مشکلاتی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک با آن درگیر هستند و اطلاع از راه حل‌های آن‌ها، می‌توانید شانس یک موفقیت بزرگ را به کسب و کار خود بدهید.

مشکلات کسب و کارهای کوچک و راه حل آن ها

نداشتن سرمایه کافی

یکی از مشکلات کسب و کارهای کوچک نداشتن سرمایه کافی است. راه اندازی یک کسب و کار جدید، مسئولیت‌های مالی بسیاری را به همراه دارد. از کنترل هزینه‌ها گرفته تا پرداخت وام‌ها. در بسیاری از مواقع سرمایه کم و انتظارات فروش غیر واقعی می‌تواند به سرعت شما را در یک شرایط بحرانی قرار دهد.

راه حل :

زمانی که مطمئن هستید که موجودی فعلی شما به اندازه‌ی کافی نیست، اصلا بیش از حد مثبت اندیش نباشید. به عنوان یک قانون، شما باید کسب و کار خود را با سرمایه کافی با پیش بینی حداقل دوسال راه اندازی کنید. این ایده بسیار مناسب است تا بتوانید برای اتفاقات پیش بینی نشده نیز آمادگی داشته باشید.

استخدام افراد نامناسب

از دیگر مشکلات کسب و کارهای کوچک به کارگیری افراد نامناسب است. این یک حقیقت است که شما نمی‌توانید کل بیزینس را به تنهایی به دست بگیرید و نیاز به افرادی دارید که آن‌ها را استخدام نموده و به کار بگیرید. قطعا شما با استخدام افراد ناکارآمد و غیر حرفه‌ای قصد ندارید که بودجه و سرمایه خود را هدر دهید. بنابراین به راه حلی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید.

راه حل :

 زمانی که شما یک تیم کوچک داشته باشید، هر نیرویی که به کار می‌گیرید، تاثیر بزرگی بر موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. قبل از آنکه از افراد داوطلب مصاحبه ای به عمل آورید، بدانید که چه می‌خواهید و فرد باید از چه مهارت‌هایی برخوردار باشد و تلاش کنید تا فردی مناسب با آنچه لازم دارید بیابید.

مشکلات کسب و کارهای کوچک

مهارت های ضعیف مدیریت زمان

 در دست گرفتن یک کسب و کار، یک حجم کاری بالایی را به همراه دارد. به منظور اینکه از کارها عقب نمانید و همگی به موقع و درست انجام شود، نیاز به مهارت‌های مدیریت زمان دارید.

راه حل :

از ابزارهای بصری سازی جریان کار استفاده کنید. ابزارهایی نظیر Kanba board، Spreadsheet و...می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به برنامه کاریتان نظم ببخشید. از این ابزارها استفاده کنید تا لیستی از اهداف خود تهیه کنید و آن‌ها را اولویت‌بندی نمائید و زمان‌های مناسبی را به آن‌ها اختصاص دهید.

نداشتن یک وب سایت حرفه‌ای

 هرگز قدرت یک وب سایت با کیفیت را در موفقیت کسب و کارتان دست کم نگیرید. داشتن یک وب سایت می‌تواند برای برند شما یک هویت ایجاد کند و باعث جذب مشتری شود. البته این را هم بدانید که داشتن وب سایتی که به صورت حرفه‌ای طراحی نشده باشد، سرعت لود آن بسیار پائین باشد، مسیریابی در آن کار آسانی نباشد و یا مدیریت و نظم ضعیفی داشته باشد، می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر کسب کار شما داشته باشد.

راه حل :

از یک شرکت معتبر و یک تیم حرفه‌ای برای طراحی یک وب سایت قوی و منظم و حرفه‌ای کمک بگیرید.

همراهان گرامی، امید است با مطالبی که در مورد مشکلات کسب و کارهای کوچک و راه حل های ارائه شده  برای آن‌ها ذکر کردیم، توانسته باشیم در جهت موفقیت کسب و کار شما گام مثبتی برداشته باشیم. دوستان همیشگی تراپی، لطفا با ما تماس گرفته و سوالات و مشکلاتتان را مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی به کلیه‌ی سوالات شما با کمال میل پاسخگو هستند.

تاریخ انتشار 26 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر