هنگامی که از یک فروشگاه خارجی خرید می کنید، زمان انتقال وجه از طریق درگاه پرداخت وب مانی از راه دور، غالباً چون شخص گیرنده را نمی شناسید، این امکان هم وجود ندارد که او را شخصاً ملاقات کنید، جای تعجب نیست که در ابتدا از خود بپرسید که آیا این انتقال وجه امن است؟ و چه کسی در پس دوازده رقم WMID پنهان شده است؟ سرویس پاسپورت وب مانی در این جا به کمک شما آمده است تا بتوانید به پاسخ این سوالات و سوالات دیگر دست یابید؛ پس با تراپی همراه باشید.

پاسپورت وب مانی چیست؟

پاسپورت وب مانی (WM-Passport) در حقیقت یک مدرک شناسایی دیجیتالی است که با نمونه امضای کاربر سیستم انتقال وب مانی مطابقت دارد و حاوی اطلاعات شخصی مالک است. اطلاعاتی از قبیل : نام و نام خانوادگی، اطلاعات گذرنامه و اطلاعات تماس. پاسپورت وب مانی تایید می کند که صاحب حساب وب مانی، یک شخص حقیقی است.

انواع پاسپورت در وب‌مانی:

بسته به میزان اطلاعاتی که از صاحبان حساب وب مانی در سیستم ثبت می شود و همچنین روش تأیید اطلاعات ارائه شده توسط کاربر سیستم، انواع مختلفی از پاسپورت وب مانی (WM-Passport) وجود دارد.

توجه نمایید که بررسی نوع پاسپورت وب مانی هر کاربر سیستم انتقال وب مانی را می توان در وب سایت سرویس WM-Passport پس از وارد کردن WMID یا شماره کیف پول آن شخص انجام داد.

در ادامه ما انواع پاسپورت وبمانی را معرفی خواهیم کرد و تفاوت هر یک از آن ها را بیان می کنیم. همچنین خواهیم گفت که هر کدام نحوه ارتقا این پاسپورت وب مانی چگونه است.

پاسپورت الیاس (Alias Passport) : یکی از انواع پاسپورت وبمانی پاسپورت الیاس است. این نوع پاسپورت وب مانی رایگان است، و در لحظه ساخت حساب وب مانی ، بصورت اتوماتیک به هر حساب اختصاص داده می شود. در این مدل پاسپورت،  نیاز به تایید اطلاعات وارد شده در سایت از طرف کاربر نم یباشد. در حقیقت کاربر می تواند بدون ارسال مدارک شناسایی برای تایید هویت ثبت شده در سایت، از یکسری از امکانات وب ‌مانی بصورت محدود، استفاده کند. اما برای استفاده از امکانات بیشتر سیستم پرداخت وب مانی، می توانید حساب وب مانی خود را ارتقا دهید و پاسپورت خود را از حالت الیاس به انواع دیگر تبدیل کنید.

انواع پاسپورت وب مانی

پاسپورت فرمال (Formal Passport)یکی دیگر از انواع پاسپورت وب مانی ، پاسپورت فرمال است. استفاده از این پاسپورت نیز رایگان است. برای داشتن پاسپورت وب مانی در سطح فرمال ، لازم است که کاربر اطلاعات وارد شده در سایت را با ارسال اسکن گذرنامه، تایید کند. با داشتن پاسپورت فرمال ، کاربر قادر است از امکانات بیشتری در سیستم پرداخت مالی وب مانی استفاده کند، اما هنوز محدودیت هایی نیز برای او وجود دارد.

پاسپورت اینیشیال (Initial Passport) : یکی دیگر از انواع حساب های وب مانی، حسابی است که با استفاده از آن می توان پاسپورت اینیشیال داشت. این حساب وی مانی در سطح فرمال است اما لازم است تا اطلاعات هویتی ارسالی آن ها به وب‌مانی، توسط یکی از اعضا مرکز تایید هویت وب‌مانی، تایید شود تا نوع پاسپورت آن ها ارتقا پیدا کند. به علاوه، برای داشتن این نوع پاسپورت لازم است که هزینه ی مشخصی را بپردازید.

پاسپورت پرسونال (Personal Passport): این پاسپورت اصلی‌ترین سطح پاسپورت وب مانی است. دارنده پاسپورت پرسونال می تواند از تمام امکانات موجود در سایت وب مانی استفاده کند. لازم به ذکر است که به ازای هر گذرنامه فقط یکبار پارسپورت پرسونال صادر می گردد.

به عبارتی می توان گفت با توجه به انواع حساب های وب مانی ، می توان انواع پاسپورت وب مانی را هم داشت. انواع پاسپورت وب مانی که تا این بخش از مقاله معرفی کردیم، جز پاسپورت های اصلی وب مانی می باشد. البته انواع پاسپورت وبمانی به این چهار نوع ختم نمی شود؛ بلکه پاسپورت های دیگری برای وب مانی وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

آشنایی با دیگر پاسپورت های وب مانی

لازمه ی  استفاده از انواع دیگر پاسپورت وب مانی که در این بخش از مقاله خواهیم گفت، ارتقای سطح پاسپورت از انواع دیگر، به سطح پرسونال است. هر کدام از این وبمانی پاسپورت ها، بسته به نیاز کاربر، امکانات و خدماتی را جهت سهولت کار و تراکنش ها در اختیار شخص قرار می دهند. اسامی این پاسپورت ها به شرح زیر است:

  • پاسپورت تاجر (Merchant Passport)
  • پاسپورت سرمایه‌دار (Capitaller Passport)
  • پاسپورت توسعه دهنده (Developer Passport)
  • پاسپورت ثبت‌کننده (Registrar  WM-Passport)
  • پاسپورت سرویس (Service Passport)
  • پاسپورت ابزار اتوماسیون تراکنش (Transact Automation Tool)
  • پاسپورت سرویس WMT (WMT Service)
  • پاسپورت ضامن WMT (WMT Guarantor)
  • پاسپورت اپراتور WMT (WMT Operator)

آشنایی با انواع حساب وب مانی

چگونه پاسپورت وب مانی خود را به سطح اینیشیال ارتقا دهیم؟

مرکز تایید هوبت وب‌مانی، اعضایی در کشورهای مختلف دارد که با مراجعه به آن ها و ارائه مدارک شناسایی معتبر، می توان تاییدیه لازم برای ارتقای سطح پاسپورت به پاسپورت اینیشیال را بدست آورد. هزینه اینکار بین 1 تا 5 دلار است که این مبلغ را می توان یا از طریق اعشا مرکز احراز هویت وب مانی پرداخت کرد، یا بصورت اتوماتیک، با اولین واریز وجه به حساب وب مانی کاربر، این مبلغ از حساب او کسر می شود.

برای پرداخت هزینه ارتقا پاسپورت، کلیک کنید!

چگونه وبمانی پاسپورت خود را به سطح پرسونال ارتقا دهم؟

برای ارتقا سطح پاسپورت وب مانی خود به سطح پرسونال، باید به افراد تایید صلاحیت شده مرکز تایید هویت وب‌مانی در کشورتان مراجعه کنید. لیست این افراد در سایت وب‌مانی موجود است. این افراد، از سطح اختیار بالاتری نسبت به افرادی که پاسپورت اینیشیال را تایید می کنند، برخوردارند.

همچنین بخوانید: سقف برداشت از وب مانی

کلام پایانی

شما می توانید در سیستم پرداخت وب مانی، انواع حساب های وب مانی را داشته باشید. بر اساس نوع حسابی که دارید و اینکه حساب شما تایید شده باشد و به اصلاح وریفای شده باشد یا نه، می توانید انواع پاسپورت وب مانی را نیز داشته باشید؛ که هر کدام دارای امکانات و ویژگی های خاصی می باشد.

در این مقاله شما را با انواع پاسپورت وبمانی آشنا کردیم و گفتیم که چگونه می توانید پاسپورت خود را از یک سطح به سطح بالاتر ارتقا دهید که از خدمات بیشتری در سیستم پرداخت وب مانی بهره مند شوید.

امید است آنچه گفته شد برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله به سوال یا مشکلی برخوردید، با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در مجموعه تراپی با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد.

تاریخ انتشار 05 اردیبهشت 1401
نویسنده  مهناز قانع
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر