پیش تر شما را با انواع ارز دیجیتال  آشنا کردیم و گفتیم که ارز دیجیتال ریپل چیست و چه زمانی بهترین زمان خرید آن می باشد. همچنین XRP را طی سال گذشته بررسی کردیم و در مقاله ای دیگر امنیت آن را مورد بحث قرار دادیم. در این مقاله نیز با تراپی همراه باشید تا مطالبی را در خصوص حمایت عربستان صعودی از تکنولوژی ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent) برای شما بیان کنیم.

XCurrent محصول تکنولوژی ریپل (Ripple) است که به بانکها کمک میکند تا تراکنشهای مالی فیات به فیات را در زمان واقعی به انجام برسانند. این محصول تضمین میدهد که پولی که داد وستد میشود و در تراکنشها رد و بدل میشود، به درستی در حساب مقصد قرار گیرد. در این تکنولوژی از سیستم پیام رسان دو طرفه به جای سیستم پیام رسان یکطرفه استفاده میشود. آیا می دانید واحد پولی فیات چیست؟ فیات عبارتست از یک واحد ارزی که دولت یک کشور آن را تعریف میکند و از لحاظ قانونی استفاده از آن مجاز می باشد، اما به طور فیزیکی پشتیبانی نمیشود. ارزش پول فیات از ارتباط بین عرضه و تقاضا تعیین میشود تا، ارزش موادی که پول از آن ساخته میشود.

ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent)

12 ماه بعد از اینکه ریپل (Ripple) قرارداد خود را با مقامات مالی عربستان صعودی (SAMA)  امضا کرد، رئیس هیئت اختراعات، محسن الزهرانی، تائید کرد که بانک مرکزی KSA از تکنولوژی ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent) استفاده نخواهد کرد. اما در عوض در بانک محلی دیگر  XCurrent را پذیرفتند و خدماتشان را از تاریخ مارچ همان سال، با استفاده از آن تکنولوژی ارائه کردند.

این اخبار مربوط میشود به زمان بعد از رها کردن بازاریابی استراتژیک اصلی، که از 49 بیلیون دلار تائیدیه استارتاپ ها نظیر آن به جای ماند و این میتواند یک پیام بزرگ و مثبت برای جامعه داشته باشد. بعد از این اخبار، رئیس بین المللی زیرساختهای نوآوری ریپل (Ripple)، دیلیپ رائو گفت : بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال یادگیری تکنولوژی بلاک چین هستند و مایلند تا بدانند که چگونه بلاک چین میتواند پرداخت های برون مرزی را تبدیل کند. که در نتیجه موانع کمتری بر سر راه تجارت و مبادلات برای هر دو، چه مشتری و چه شرکت ها خواهد داشت.

مقامات مالی عربستان صعودی (SAMA) باید هزینه ای را بپردازد چرا که به عنوان اولین بانک مرکزی تهیه کنندهی منابع برای بانک های مرکزی داخلی میباشد که مایلند بتوانند پرداخت های جایگزین که از راه حل های نوآورانه ی بلاک چین استفاده کنند، را به کارگیرند.

با وجود اینکه مقامات قانونی عربستان تکنولوژی ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent) را نپذیرفتند، هنوز از پروژه های رمزنگاری شده استفاده میکنند و به پیشرفت آن کمک میکنند و حتی بانکهای محلی را برای استفاده از تکنولوژی xCurrent ترغیب میکنند.برخلاف رغیبشان سوئیفت (SWIFT) که به صورت دسته ای عمل میکند و برای تراکنشهایی حجم دادهای بالا مناسب نیست، سیستم تکنولوژی xCurrent کاملا برعکس می باشد و به اعضای خود اجاز میدهد تا تراکنشهای بسیار بزرگ  و حجیم را ارسال نمایند با پرداخت حداقل هزینه.

ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent)

محسن الزهرانی می گوید، ما تکنولوژیی ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent) را اجرا نمیکنیم، اما هنوز با ریپل کار میکنیم تا بانک های تجاری را ترغیب کرده و آموزش دهیم که از تکنولوژی آن ها استفاده کنند و در سه ماهه ی اول سال 2019 به زودی دو بانک از این نکنولوژی استفاده خواهند کرد. استیون دیپ در 12 فوریه 2019 گفت : راه حل، یکی از سه چیزی است که توسط شرکت ریپل ارائه شده است که میتواند پرداخت برون مرزی را پیگیری کامل پایان به پایان کامل نماید اما نمیتواند XRP را شامل شود. در اکتبر سال گذشته، رئیس اختراعات در SAMA محسن الزهرانی نیز در مورد رویکردهای خود به این تکنولوژی نیز صحبت های بسیار کرده است.

با مقاله ای دیگر در خصوص ایکس کارنت ریپل (Ripple’s XCurrent) با شما بودیم، از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید از شما صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در گروه حرفه ای تراپی آمادهی خدمت رسانی به شما عزیزان خواهند بود.

تاریخ انتشار 27 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر