آنچه که امروز ذهن­تان را مشغول می­کند، شاید فردا دیگر مهم نباشد؛ چرا که با چالش­های جدیدی روبرو خواهید شد و نیاز به رویکردهای متفاوتی برای رسیدن به موفقیت خواهید داشت. همانطور که در مقاله­ی مراحل راه اندازی استارت اپ در سال 2019 (قسمت اول) اشاره شد، برای موفقیت در هر مرحله از شروع یک کسب و کار جدید باید قادر به پیش بینی منابع مالی و چالش­هایی که در آینده بر سر راه­تان قرار می­گیرد، باشید. برای رسیدن به این موفقیت و مراحل مورد نیاز جهت راه اندازی استارت اپ در ادامه­ی این مقاله با تراپی همراه شوید.

ادامه­ی مراحل مورد نیاز جهت راه اندازی استارت اپ در سال 2019

مرحله­ی ایجاد

برای داشتن یک شرکت همراه با مشتریان ثابت نیاز به رشد و پیشرفت است. لازمه­ی رسیدن به این پیشرفت توجه به چالش­ها و تمرکز روی بهره­ وری و منابع مالی است.

چالش: در این بازار رقابتی و بی رحم، برای رسیدن به موفقیت، تمرکز روی افتخارات کسب شده در طول مراحل زندگی کافی نیست، از این رو نیاز به تمرکز بیشتر روی مراحل بالاتر، رقبا، وضعیت مالی و سلیقه­ی مشتریان می­باشد.

تمرکز: یک شرکت پایدار و مشهور، همواره روی مسائلی همچون بهبود و بهره وری بیشتر تمرکز می­کند و برای رقابت در یک بازار معتبر، به کارهای تجاری بهتر و اتوماسیون و برون سپاری نیز توجه خواهد کرد.

منابع مالی: از جمله منابع مالی مهمی که در راه رسیدن به موفقیت نقش دارند، می­توان به سود، بانک­ها، سرمایه گذاران و دولت اشاره کرد.

راه اندازی استارت اپ

مرحله­ی توسعه

این مرحله از راه­ اندازی استارت اپ همراه با یک دوره­ی جدیدی از رشد و کانال­های توزیع مشخص می­شود. این مرحله اغلب انتخاب صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک جهت به دست آوردن سهم بزرگ­تری از بازار و یافتن کانال­های درآمد و سود جدید است.

چالش: حرکت به سمت بازارهای جدید نیازمند برنامه ریزی و تحقیق است. از این رو تمرکزتان باید بیشتر روی کسب و کارهایی باشد که تجربه و توانایی موجود شما را تکمیل کند.

تمرکز: بیشتر روی مسائلی همچون افزودن محصولات یا خدمات جدید به بازارهای موجود یا گسترش کسب و کارهای موجود به بازارهای جدید و انواع مشتری باشد.

منابع مالی: در مرحله­ی توعه از راه اندازی استارتاپ روی مسائل مالی همچون سرمایه گذاری مشترک، بانک­ها، صدور مجوز، سرمایه گذاران جدید و شرکا باشد.

مرحله کاهش

تغییرات در اقتصاد، جامعه یا شرایط بازار می­تواند فروش و سود را کاهش دهد. این روند امکان دارد به سرعت، کار استارتاپ­های کوچک را خاتمه دهد.

چالش: کسب و کارها در مرحله کاهش دوره چرخه با کاهش فروش، سود و جریان نقدی منفی به چالش کشیده می­شوند. معضل بزرگ در استارتاپ­ها این است که تا چه مدتی کسب و کار می­تواند جریان منفی نقدی را پشتیبانی کند، از این رو زمانی را که برای حرکت در مرحله­ی نهایی از چرخه لازم است را در نظر بگیرید.

تمرکز: در مرحله­ی کاهش از راه اندازی استارت اپ باید روی یافتن فرصت­ها و سرمایه گذاری­های جدید تجاری تمرکز کنید. علاوه بر آن باید هزینه­های کوتاه کردن و یافتن راه­هایی جهت حفظ جریان نقدینگی برای مرحله کاهش را نیز در نظر بگیرید.

منابع مالی: در این مرحله از راه اندازی استارت اپ باید به منابع مالی همچون تامین کنندگان، مشتریان و مالکان توجه نمایید.

راه اندازی استارت اپ

مرحله خروج

این مرحله بزرگ­ترین چالش برای کسب و کار شما محسوب می­شود؛ چرا که می­تواند به معنای تمام شدن کار شما باشد.

چالش: فروش کسب و کاری که راه اندازی کرده­اید نیاز به ارزیابی روند کار شما و سال­ها تلاش و سختی برای ساختن آن باشد. در صورتی که تصمیم به تمام کردن کسب و کار فعلی خود دارید، چالش این است که با جنبه­های روانی و مالی از دست دادن آن نیز کنار بیایید.

تمرکز: روی ارزش گذاری شرکت خود تمرکز کنید به عنوان مثال درباره­ی عملیات کسب و کار، مدیریت، منابع رقابتی و قراردادهای خرید و فروش قانونی خود بیشتر توجه کنید.

منابع مالی: جهت گرفتن مشاوره و تصمیم گیری بهتر، به دنبال شخصی برای ارزیابی کسب و کار، حسابدار و مشاوران مالی جهت افزایش بهبود استراتژی مالی برای فروش یا بسته شدن کسب و کار خود باشید.

در آخر باید گفت که موفقیت درخشان یا شکست در راه اندازی استارت اپ به توانایی شما در انطباق چرخه­های در حال تغییر بستگی دارد. باید بیشتر روی مسائلی تمرکز کنید که مرتبط با چالش­های پیش رو و بهبود روند آینده­ی کسب و کارتان است.

تاریخ انتشار 27 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر