راه‌اندازی یک استارت اپ، مراحلی دارد و چنانچه بخواهید در استارت اپی که راه‌اندازی می‌کنید موفق شوید، باید با اصول آن آشنا شوید. به عبارت دیگر شما باید استراتژی های رشد استارت اپ ها و چگونگی جذب مشتری را به خوبی بدانید تا برای نیل به اهداف خود مسیر کوتاه‌تری را بپیمائید. اما به طور کلی همه‌ی استارت اپ‌ها با چند چالش اصلی مواجه هستند که باید بتوانید آن‌ها را به خوبی کنترل و مدیریت کنید که به این ترتیب موفقیت آن‌ها تضمین خواهد شد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با چالش های اصلی استارت اپ ها آشنا کنیم.

چالش های اصلی استارت اپ ها که صاحبان کسب و کارها با آن‌ها مواجه‌اند

چنانچه با چالش های اصلی استارت اپ ها آشنا شوید، می‌توانید هنگام بروز مشکل یا بحران جدی در کسب و کار خود آن را مدیریت نموده تا با فائق آمدن بر آن مشکل، موفقیت خود را حفظ نمائید.

چالش های اصلی استارت اپ ها

چالش اول : مدیریت محصول

یکی از مهم‌ترین چالش های اصلی استارت اپ ها ، چگونگی مدیریت محصول است. زمانی که محصولی را طراحی می‌کنید و به فروش می‌رسانید، یک راه کار بسیار خوب برای مدیریت محصول خود، این است که به صحبت‌های مشتریان خود در مورد آن محصولات به دقت توجه کنید و برای بهبود محصول خود، به تلاش‌هایتان ادامه دهید.

اما آیا می‌دانید تا چه زمان باید به تلاش‌های خود برای تولید محصول بهتر ادامه دهید؟ پاسخ این سوال این است که تلاش مداوم و بدون توقف راه درستی نیست و می‌تواند به منابع شما آسیب برساند. پیشرفت و بهبود محصولات باید آهسته و پیوسته باشد . پس بسعی کنید هر با یک ویژگی جدید به محصول خود اضافه کنید.

پس بهترین راهکار این است که هدف داشته باشید و به سوی هدف‌تان برای تولید بهترین محصول، حرکت کنید، اما شما باید همچنان تلاش کنید که فروش خوبی داشته باشید، سپس به فکر استفاد از منابع خود برای تولید محصول جدید باشید.

چالش دوم : مدیریت مالی

مدیریت مالی و سرمایه، برای یک استارت اپ بسیار پر اهمیت و حیاتی است، به طوری که اگر منابع مالی مدیریت نشود، آن استارت اپ قطعا شکست خواهد خورد.

بسیاری از استارت اپ‌ها با شکست مواجه شده‌اند، چرا که :

  • نتوانستند منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند.
  • سرمایه خود را برای موارد غیر ضروری هدر داده‌اند.
  • مدیریت مالی را از طریق راه‌ها و روش‌های غلط انجام داده‌اند.

این‌ها اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند مانع رشد استارت اپ شما بشود. البته شاید نتوان به طور قطعی و 100 درصد این موانع و مشکلات را بر طرف نمود، اما ابزارها و منابع بسیاری هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

چالش های اصلی استارت اپ ها

چالش سوم : مدیریت رشد استارت اپ

در دنیای استارت اپ‌ها، مقایسه کردن بسیار آسان است و به راحتی می‌توان فرایند تصمیم‌گیری و حل مشکلات خود را تغییر دهیم نسبت به اینکه بررسی کنیم و ببینیم که چه راه‌هایی برای سایرین جواب داده است. مسئله‌ی مهمی که وجود دارد این است که اگر ما تنها بر رشد و موفقیت تمرکز کنیم و فراموش کنیم که علل شکست یک استارت اپ را بررسی کنیم، ما موارد ارزشمندی را از دست داده‌ایم که می ‌وانسته در جهت رشد کسب و کارمان برایمان مفید واقع شده و به پیشرفت ما کمک کند.

بنابریان همچنان که استارت اپ‌تان در حال رشد است، باید به دلایل شکست و پیروزی دیگر استارت اپ‌ها نیز توجه داشته باشید تا شما نیز مرتکب اشتباهات آن‌ها نشوید.

سخن آخر

در کل باید به شما بگوئیم که حرکت در مسیر رشد یک استارت اپ کار سختی نیست، اما مدیریت آن می‌تواند اندکی دشوار باشد. بنابراین همواره متعادل رفتار کنید و با در نظر گرفتن چالش های اصلی استارت اپ ها سعی کنید همیشه برای مواجه شدن با بحران‌های جدی در کسب و کار خود آماده باشید.

دوستان گرامی و همیشه همراه تراپی، با مقاله‌ای دیگر در مورد چالش های اصلی استارت اپ ها در خدمت شما بودیم. چنانچه در این زمینه با سوال یا مشکلی مواجه شدید حتما با ما تماس بگیرید و سوال یا مشکل خود را با ما مطرح نمائید.

اگر شما دوست عزیز نیز یکی از صاحبان کسب و کار هستید و یا استارت اپی را راه اندازی کرده‌اید، لطفا تجربیات مفید خود در مورد چالش‌هایی که در کار خود با آ ن‌ها مواجه شده‌اید را از طریق کامنت با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

تاریخ انتشار 07 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر