اگر در فکر راه اندازی یک استارت اپ هستید، آیا با چالش های آن آشنا هستید؟ آیا می دانید مدیریت مالی یک استارت اپ چگونه انجام می شود؟ آیا می‌دانید داشتن یک استراتژی برای شروع کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟ در قسمت اول مقاله برای شما گفتیم که قبل از راه اندازی شرکت خود باید ابتدا بازار هدف را مشخص کنید، سپس به تحلیل بازار بپردازید و پس از آن بایستی به آنالیز و بررسی رقبای خود بپردازید. در این مقاله نیز با تراپی همراه باشید تا شما را با سایر نکات در مورد چگونگی ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها آشنا نمائیم.

با چگونگی ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها آشنا شوید

زمانی که به راه اندازی یک استارت اپ فکر می‌کنید باید بدانید که مد نظر قرار دادن نکات زیر می‌تواند در موفقیت و یا عدم موفقیت شما تاثیر به سزایی داشته باشد، پس این مطالب را به دقت مطالعه نمائید و به کار ببندید.

استراتژی بازاریابی استارت اپ

 با یک بودجه ی واقعی و کافی کار را شروع کنید

ممکن است شما ایده‌های مختلفی در ذهن داشته باشید که با استفاده از آن‌ها بخواهید کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. اما تا از قیمت‌ها اطلاعات کافی نداشته باشید، نمی‌توانید به درستی برنامه‌ریزی کنید تا به آن اهداف که در ذهن دارید دست یابید. همچنین بسیاری از کمپین‌های استارت اپ  بوده‌اند که به دلیل اینکه بودجه‌ی کافی در اختیار نداشتند، شکست خورده‌اند.

داشتن بودجه‌ی مناسب و کافی برای هر نوع کسب و کاری از الزامات است. همچنین مسئله‌ی بودجه و سرمایه برای استارت اپ ها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. می‌دانید چرا؟ علت این است که شما باید در ابتدا کار را راه بیندازید تا سپس به درآمد برسید، و این نیازمند یک پشتوانه‌ی مالی بسیار خوب می‌باشد.

بنابراین اگر شما هنوز در مراحل آغازین تهیه‌ی برنامه‌ی کسب و کار خود هستید و به فکر تامین منابع مالی برای استارت اپ خود هستید، باید ابتدا هزینه‌ها را به طور دقیق تخمین بزنید.

کانال‌های توزیع خود را ایجاد کنید

قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید، باید یک پلتفرم یا بستری برای تبلیغات فراهم کنید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از طراحی یک وب سایت آغاز کنید. سپس همه‌ی آنچه که لازم است انجام دهید این است که ترافیک سایت خود را افزایش دهید و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهید.

در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی که برایتان امکان دارد، پروفایل ایجاد کنید، رسانه‌هایی از قبیل :

  • فیسبوک
  • اینستاگرام
  • توئیتر
  • اسنپ چت
  • یوتیوب  و...

و همچنان حضوری فعال در این شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. به خصوص اگر می‌خواهید تبلیغات خود را با بودجه‌ای محدود آغاز کنید. حتی برای صرفه جویی در هزینه‌هایتان می‌توانید این محتواهای تبلیغاتی را، خودتان در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

استراتژی بازاریابی استارت اپ

نکته‌ای که وجوددارد این است که باید بدانید که درکدام  یک از این پلتفرم‌ها، بر اساس مشتریان هدف خود، بیشتر فعالیت کنید و مشتریان هدف شما در کدام یک حضور بهتر و فعال‌تری دارند.

بررسی کنید که کدام نوع محتوا را انتشار دهید

یکی از دیگر نکات برای ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها این است که بدانید چه نوع محتوایی را باید در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید. در ادامه به برخی از انواع محتوا که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید را برای شما آورده‌ایم.

  • بلاگ
  • اینفوگرافیک
  • تبلیغات ویدئویی
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • راهنماهای آموزنده
  • اخبار
  • وبینار

توصیه می‌شود که برای شروع با تعداد کمی ازاین محتواها استراتژی بازاریابی استارت اپ خود را عملی کنید و تمام تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کنید که بتوانید محتوایی با کیفیت در دسته‌های مشخصی ایجاد کنید، قبل از اینکه بخواهید برندینگ خود را آغاز کنید.

توجه داشته باشید که دراین زمینه خلاقیت شما یکی از ارکان اصلی کار شماست که می‌تواند به موفقیت هر چه بیشتر شما کمک کند.

سخن آخر

حتما استارت اپ خود را با یک استراتژی مشخص آغاز کنید و آنچه گفته شد را با دقت مطالع کنید و به کار بگیرید تا بتوانید در مسیر درست کسب و کار خود قدم بردارید.

گرامیان، آنچه از مطالب مربوط به نحوه‌ی ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ که لازم بود بدانید را در قالب این مقاله برای شما آوردیم. امید است بتوانید با به کارگیری آن‌ها یک استارت اپ موفق راه اندازی کنید و از آن به سود خوبی دست یابید و ارائه‌ی خدمات شما برای مشتریان تان همواره مستدام بمامد.

عزیزان در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با همکاران ما مطرح نمائید.

تاریخ انتشار 05 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر