تولید و عرضه‌ی یک محصول جدید در بازار اقدامی بزرگ و پر ریسک است؛ چرا که امکان شکست و موفق نبودن آن در بازار  بسیار زیاد است. افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار نیازمند یک استراتژی ارتباطی قوی می‌باشد. به همین منظور در ادامه ی این مقاله با تراپی همراه باشید تا شما را از مراحل برنامه ریزی و توسعه در افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار مطلع سازد.  

تولید محصول جدید

برای تولید یک محصول جدید باید نیازهای بازار را مورد بررسی قرار داد و بر اساس آن استراتژی تولید را تکمیل و راه اندازی کرد. پس از تولید محصول نیز برای موفقیت در بازار و فروش بیشتر نیاز به چشم اندازی روشن و هدفمند است تا در هنگام عرضه با شکست مواجه نشود.

افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار

در ادامه به موارد مهم و حیاتی در جهت افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار اشاره شده است:

چشم اندازی روشن از اهدف مورد نظر

مهم‌ترین گام در رسیدن به موفقیت و افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار، دید کلی نسبت به هدفی است که در نظر دارید. این دیدگاه باید در عبارات کلیدی، ارتباطات، برنامه ریزی‌ها و کلیه امور دیگر گنجانده شود تا کاربران دقیقا از اقداماتی که می‌خواهید انجام دهید، مطلع گردند.

افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار

تعیین ارزش

برای هدف گذاری و تعیین کارهایی که انجام داده‌اید بهتر است ابتدا مشکلات را شناسایی کرده و سپس به مزایا و راه حلی که برای حل این مشکلات در نظر دارید،  بپردازید و  به صورت یک استراتژی قوی ارتباطی با کاربران در میان بگذارید.

استراتژی تقسیم مخاطبان

دلایل هر رویداد، تولید، راه اندازی یا بازاریابی، رشد اقتصادی و افزایش تقاضا است. قبل از طراحی استراتژی ارتباطات برای هر رویداد، گام مهم استراتژی تقسیم بندی مخاطبان و دلایل قانع کننده برای شرکت در این رویدادها است.

درک محصول

یکی از مهمترین عوامل در ایجاد استراتژی و افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار، درک محصولی است که تولید کرده‌اید. برای درک تولید و راه اندازی محصول خود باید به بتوانید به این چند سوال ساده پاسخ دهید. محصول شما چیست؟ بازار هدف آن چه کسانی هستند؟ و از همه مهمتر چگونه می‌توان ارزش محصول خود را به آنها انتقال داد؟ در صورتی که نتوانید به این چند شوال پاسخ دهید، انتظار موفقیت در بازار هدف را نداشته باشید.

تنظیم اهداف و نتایج

مجموعه‌ای روشن از اهداف و نتایج دلخواه باید اولین عنصر نوشته شده در هر استراتژی راه اندازی یا رویداد باشد. از این رو پس از روشن سازی اهداف و نتایج خود در سازمان،  آنها را در بین افرادی که در سازمان کار می‌کنند قرار دهید تا از اهداف کاری خود مطلع گردند.

بازریابی از طریق تمامی کانال‌های موجود

بازاریابی متقابل با استفاده از فیسبوک، ایمیل و شبکه هایی نظیر Google Display Network  جهت همه گیر شدن و جذب مشتریان جدید، ضروری است. تنظیمات فیس بوک برای اولویت بندی کاربران بر اساس جمعیت، علاقه مندی و رفتارهای آنلاین آنها صورت می گیرد، از این رو با استفاده از این دسته بندی قادر به شناسایی راحت­ تر بازار هدف محصول خود و تبلیغ آن خواهید شد.

استراتژی ایمیل

در هنگام چیدن استراتژی ارتباطات برای راه اندازی، رویداد و تولید مردم اغلب ایمیل را فراموش می­کنند. لیستی از ایمیل افرادی که می­خواهید در رویدادتان شرکت کنند را بنویسید. به یاد داشته باشید که در ایمیل خود، از مطالب آموزشی و سرگرم کننده هم استفاده کنید.

افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار

مشخص سازی پیام­ها

یکی دیگر از عوامل افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار مشخص سازی پیامها و ایمیلها است. هنگامی که یک محصول را تولید می­کنید، باید استراتژی پیام­های آن را در زمینه­های مختلفی از جمله بازاریابی، فروش و محصول هماهنگ کنید. انجام این کار همگام سازی پیام­ها را در کلیه کانال­ها تضمین می­کند و ارتباط را با مخاطبان ساده­تر می­کند.

تولید ویدیو با کیفیت

تولید تصاویر با کیفیت جز اصلی­ترین اجزای استراتژی بازاریابی و تبلیغات است؛ چرا که تصاویر و فیلم­های با کیفیت  در جذب مشتریان بیشتر از طریق کانال­های ارتباطی نظیر اینستاگرام و تلگرام نقش کلیدی را ایفا می­کنند. به همین منظور در استراتژی خود حتما باید برنامه ریزی و ساخت یک ویدیو برای مخاطبان را در گام اولیه تیلیغات خود قرار دهید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم، در صورت هر گونه اطلاع و آزمایش روش­های دیگر جهت افزایش شانس و پذیرش محصول جدید در بازار، لطفا نظرات خود را در کامنت­ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز استفاده کنند.

تاریخ انتشار 26 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر