طراحان وب سایت و توسعه دهندگان صفحات وب باید قبل از شروع به طراحی نکاتی را مد نظر قرار دهند و سپس با توجه به آن نکات وب سایتی را طراحی کنند که کارآمد و با کیفیت باشد. به طور مثال ریسپانسیو بودن یکی از ویژگی‌های یک وب سایتی است که خوب طراحی شده است یا اگر برای کسب درآمد به فکر طراحی یک سایت فروشگاهی هستید باید نکات لازم برای طراحی یک سایت با فروش بالا را بدانید. اما در کل قبل از طراحی وب سایت خوب است یکسری ترفند را یاد بگیرید. در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با ترفندهای طراحی وب سایت آشنا کنیم.

ترفندهای طراحی وب سایت را بشناسید

آیا روزهای بدون اینترنت را به خاطر می‌آورید؟ واقعا وقتی آن روزها را با ایام کنونی مقایسه می‌کنید، متوجه خواهید شد که تکنولوژی چگونه توانسته است با ارائه‌ی ابزارها و امکانات فوق العاده، در انجام سریع و بهینه‌ی کارها نقش مثبت داشته باشد.

ترفندهای طراحی وب سایت

در زمینه‌ی استارت اپ‌ها نیز اینترنت بسیار تعیین کننده شده است، چرا که کسب و کار آنلاین نیز بخشی از بیزینس افراد محسوب می‌شود. پس اگر شما در حال راه اندازی یک استارت اپ هستید، خوب است به فکر طراحی یک وب سایت نیز برای کسب و کار خود باشید. اما قبل از آن ترفندهای طراحی وب سایت را بیاموزید.

قانون 5 ثانیه

همانطور که می‌دانید دکمه‌ی back یا همان برگشت، برای خارج شدن از وب سایت‌ها بسیار مورد استفاد کاربران قرار می‌گیرد. این زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر به وب سایتی مراجعه می‌کند اما مطالب آن سایت مورد پسندش نیست و سریعا از سایت خروج می‌کند و پس توجه داشته باشید که طبق قانون 5 ثانیه شما تنها 5 ثانیه فرصت دارید تا بتوانید کاربر را جذب کنید که در صفحه‌ی اصلی سایت شما بماند و  back نکند. می‌دانید چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ به این ترتیب که بر روی کیفیت صفحه‌ی لندینگ سایت کار کنید. صفحه‌ی لندینگ باید :

  • بتواند کار بران را جذب کند و کلا باید جذاب و جالب باشد

  • حاوی مطالب جدید آموزشی برای کاربران باشد

  • از همه مهم‌تر اینکه کاربر را متقاعد کند تا عملی انجام دهد یا بر روی گزینه‌ای کلیک کند.

پس این نکته را در نظر داشته باشید که یکی از ترفندهای طراحی وب سایت ایجاد یک لندینگ پیج جذاب است.

استراتژی طراحی

کلی‌ی نکاتی که در مرحله‌ی اول به آن‌ها اشاره شد، اجزا استراتژی طراحی هستند.

اگر تجربه طراحی یک فروشگاه آنلاین را داشته باشید ، احتمالاً متوجه شدهاید که یک استراتژی طراحی وب چقدر مهم است. داشتن یک وب سایت  خوب برای کسب و کار شما جهت فعال کردن مشتریان برای خرید و تعامل آنلاین با شما بسیار مهم است. در واقع ، هدف اصلی طراحی وب این است که به وضوح گزاره ارزش خود را برای ایجاد انگیزه در مشتریان خود مطرح کنید و یک استراتژی طراحی مناسب می‌تواند در این امر به میزان قابل توجهی به شما کمک کند. یک استراتژی طراحی وب به شما امکان می‌دهد تا با دقت فکر کنید که چه مؤلفه‌هایی باعث می‌شود مشتریان خیلی راحت، به آنچه نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

ترفندهای طراحی وب سایت

تضمین آینده

همیشه به یاد داشته باشید که با راه اندازی یک استارت اپ شما در حال سرمایه گذاری برای تلاش سخت جهت درآمد خوب برای یک فردای بهتر هستید. پس در طراحی وب سایت خود دقت کافی داشته باشید و تنها به دنبال یک نتیجه‌ی سریع، ارزان و کوتاه مدت نباشید، بلکه در انتخاب قالب وب سایت خود قدری آینده نگر باشید. توجه کنید که اگر هم اکنون کمی بیشتر هزینه کنید، قطعا در آینده نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت و نیاز به ایجاد تغییرات کمتری در وب سایت خود خواهید داشت. پس در انتخاب قالب وب سایت خود این موارد را در نظر بگیرید :

  • امنیت

  • سرعت سایت

  • ریسپانسیو بودن

  • طراحی موبایل

  • تکنولوژی

  • محتوا

  • رابط کاربری آسان

پس یکی دیگر از مهم‌ترین ترفندهای طراحی وب سایت انتخاب قالب مناسب است و قالب سایت باید با توجه به نکات ذکر شده انتخاب شود.

در این مقاله به مهم ترین ترفندهای طراحی وب سایت اشاره کردیم و گفتیم که برای داشتن یک وب سایت خوب باید این موارد را مد نظر قرار داده باشید. البته نکات دیگری نیز وجود دارد که آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرید از جمله اینکه محتوای کاربر پسند در سایت قرار دهید که برای خواننده و بازدید کننده خسته کننده نباشد و ...

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 31 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر