نامی که برای استارت اپ خود انتخاب می کنید، در اولین برخورد، کسب و کار شما را به مخاطبان معرفی می کند. در ابتدای امر، این نام برند است که می بایست بتواند از لحاظ احساسی مخاطب را با خود درگیر کند. پس انتخاب نام درست برای کسب و کار تازه تان را به هیچ وجه دسته کم نگیرید و همه ی تلاشتان را بکنید تا بتوانید مناسب ترین نام را برای استارت اپ خود برگزینید به نحوی که بسیار جذاب و تاثیرگذار باشد. این مقاله در قالب مطالبی ذیل مسئله ی نامگذاری استارت اپ  ها گردآوری شده است. توصیه می شود که با دقت آن را مطالعه نمائید.

چند نکته ی مهم برای نامگذاری استارت اپ ها

برای نامگذاری استارت اپ سعی کنید انتخاب نام را با تکنیک طوفان مغزی آغاز کنید

مرحله اول تکنیک طوفان مغزی بر کمیت بیشتر از کیفیت تمرکز دارد. یک لیست بزرگ با استفاده از ایده هایی که بر یکدیگر تاثیر سازنده داشته باشند، ایجاد کنید. در مورد هدف مورد نظرتان تفکر و اندیشه کنید. شرکت شما با تصویری که از طریق نام برند خود در ذهن مخاطبان ایجاد می کنید، قادر به انجام ماموریت خود خواهد بود.

نامگذاری استارت اپ

جهت نامگذاری استارت اپ و انتخاب نام درست، به مشتریان تان فکر کنید

به این فکر کنید که آن ها روزانه چه کارهایی را انجام می دهند، سرگرمی های آن ها چیست، چه سوابقی دارند و ... . به این ترتیب شما قادر خواهید بود یک دید کلی از مشتریان به دست آورید.

سعی کنید با امکاناتی که در دسترس دارید بتوانید در ذهن خود ایده پردازی کنید

برای این منظور بیشتر مطالعه کنید. در دیکشنری، کتاب ها، عناوین فیلم ها، تصاویر گوگل و ... . به دنبال ایده های جالب بگردید تا آن ها را اجرایی کنید.

در نامگذاری استارت اپ با کلمات بازی کنید

هرگز از شکستن کلمات و ترکیب آن ها نهراسید. در این مورد اینستاگرام یک مثال بسیارخوب است. این کلمه از ترکیب دو کلمه ی instant و telegram تشکیل شده است. به این ترتیب مخاطبان به راحتی می توانند از این کلمه در ذهن خود تصویر سازی کنند : اشتراک گذاری آنی پیام ها و تصاویر. یا به کلمه ی مورد نظر خود پیشوند یا پسوند اضافه کنید. شما با استفاده از پیشوند و پسوند ها می توانید کلمات جدید ایجاد کنید.

سعی کنید یک نام جهانی انتخاب کنید

به انتخاب یک نام سراسری که نه تنها در شهر یا کشور خود بلکه در کل جهان پذیرفته شود و کاربرد داشته باشد فکر کنید. به این ترتیب شما محصول و خدمات خود را به یک مکان خاص محدود نکرده اید. در نتیجه چنین نامی می تواند توسط موتورهای جستجو شناحته شود و هنگامی که کاربران آن را جستجو می کنند در هر جای دنیا نام برند شما را پیدا خواهند کرد.

نامگذاری استارت اپ

سادگی نام بسیار مهم است

نتایجی که بر اثر انجام تحقیقات به دست آمده است نشان می دهد که اسم هایی که ساده تر هستند و به راحتی تلفظ می شوند موفق تر از اسامی پیچیده عمل کرده اند. سادگی نام باعث می شود تا افراد بیشتری به مشارکت با شما تمایل پیدا کنند و از آنجایی که به طور کلی چنین نام هایی بهتر در خاطر مخاطبان می ماند، خوب است اسم برند را دو بخشی و حداکثر ۹ حرفی انتخاب کنید.

سروران گرامی، به این ترتیب متوجه شدید که چقدر نام یک استارت اپ مهم است؟ بنابراین خوب است نام مربوط به کسب و کار شما به درستی انتخاب شود. حال که با مطالعه ی این مقاله به این مهم پی بریدید، نکات ارائه شده را به کار بگیرید تا بتوانید نامی مناسب و شایسته ی استارت اپ خود برگزینید.

دوستان عزیز، سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما هستند. لطفا با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 30 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر