در مقاله ی  انتخاب بهترین هاست (قسمت اول)  مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین هاست را برای شما عزیزان بیان کردیم. در این مقاله نیز به ادامه ی مبحث قبل می پردازیم و سایر نکات مربوط به انتخاب هاست را برای شما همراهان همیشگی عنوان خواهیم کرد. لطفا تا پایان این مقاله با تراپی همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین هاست

مقایسه ی هزینه ی ثبت نام هاست در برابر هزینه ی تمدید آن

هزینه های هاستینگ، مخصوصا برای هاست های اشتراکی ، معمولا در هنگام ثبت نام ارزان تر می باشند. با این وجود، به این نکته توجه کنید که ممکن است هزینه ی تمدید آن ها بیشتر باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید هاست، ویژگی های طرح را به دقت مطالعه نمائید و طرحی را انتخاب کنید که هزینه ی ثبت نام آن با ۸۰ در صد تخفیف ارائه شده است؛ این یک استاندارد صنعتی است.

سیاست بازپرداخت و دوره آزمایشی رایگان

برای انتخاب بهترین هاست سعی کنید از میان موارد موجود، هاستی را انتخاب کنید که امکان یک دوره استفاده ی آزمایشی را برای شما فراهم کند، تا شما پس از استفاده و سنجیدن تمام امکانات ارائه شده توسط شرکت ارائه دنده ی هاست، بتوانید برای انتخاب آن به درستی تصمیم بگیرید. همچنین قبل از انتخاب هاست، از شرکت مربوطه، سوال نمائید که، چه برنامه ای برای بازپرداخت هزینه در صورت لغو پنل هاست و یا پایان دوره ی آزمایشی دارد؟ این ها بعضی از سوالات اساسی هستند که باید قبل از ثبت نام پاسخ ها آن ها را بدانید. مهم این است که بدانید که چگونه شرکت ارائه دهنده ی خدمات هاستینگ، بازپرداخت هزینه های مشتری را مدیریت می کند.

ویژگی های اساسی در یک هاست خوب

برخی از موارد از قبیل مدیریت فایل و آمار سایت همیشه جز ویژگی های اساسی هاست محسوب می شود. اما ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

  • نصب با یک کلیک

هدف از نصب یک کلیک، این است که کار بسیار ساده تر شود. این نوع از نصب، عبارتست از ویزاردهای که به شما کمک می کند اپ هایی مانند وردپرس، جوملا، دروپال و یا هاست وب اپلیکیشن های دیگر را نصب کنید. همه آنچه که باید انجام دهید این است که برخی از نام ها را پر کنید و یا شاید در طول فرایند نصب، یک پوشه را مشخص کنید. به طور مثال: داشبورد SiteGround cPanel سفارشی شده است و این نصب اپلیکیشن های مجبوب مانند نصب برنامه وردپرس، PrestaShop و جوملا را آسان نموده است.

بهترین هاست
  • دسترسی FTP / SFTP

.دسترسی FTP / SFTP معمولا برای انتقال ایمن حجم زیادی از فایل ها، چندان ارزشمند نیست. برخی از هاست ها تلاش می کنند تا تنها با مدیریت فایل سازگار شوند که البته این گاهی با یکسری محدودیت همراه است.

  • دسترسی به فایل .htaccess

فایل .htaccess  نیز بسیار قدرتمند است و می تواند به شما کمک کند تا بتوانید تغییرات مدیریتی سایت را انجام دهید. این تقریبا همه چیز را کنترل می کند، از تغییر مسیرها، تا تأیید اعتبار و مدیریت رمز عبور، و در برخی موارد در آینده برای شما جنبه ی حیاتی پیدا خواهد کرد.

  • سعی کنید فضای دیسک و ظرفیت انتقال داده را نادیده بگیرید

فضای دیسک و انتقال داده ها تقریبا یک عامل مقایسه ای معنی دار برای خریداران است. اگر شما بررسی کنید، تقریبا همه ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب ذخیره سازی و انتقال داده ها را به صورت نا محدود ارائه می دهند. در حالی که اصطلاح "نامحدود" چیزی جز یک حقه بازاریابی نیست؛ کاربران میزبانی وب اغلب ظرفیت بیش از اندازه نیاز از نظر ذخیره سازی و پهنای باند انتقال داده ها را دریافت می کنند. (در بیشتر موارد، حافظه ی RAM و قدرت پردازش داده است که استفاده از یک حساب هاستینگ نامحدود را محدود می کند.)

بنابراین در مورد ویژگی ذخیره سازی یا پهنای باند هاست، بیش از حد نگران نباشید.

ویژگی های تجارت الکترونیک (e-Commerce)

  • اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید؟
  • آیا از نرم افزار خاصی برای خرید استفاده می کنید؟
  • آیا نیاز دارید که تراکنش های کسب و کار خود را در وب سایت خود انجام دهید؟
  • آیا نیاز به پشتیبانی فنی ویژه دارید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، پس می بایست هاستی را انتخاب کنید که از موارد فوق در تجارت الکترونیک پشتیبانی کند. به طور مثال :صدور گواهینامه SSL، اختصاص IP و نصب با یک کلیک، برخی از ویژگی های ضروری می باشد که می بایست پشتیبانی شود.

تاریخ انتشار 14 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر