انتخاب هاست برای عملکرد بهینه سایت شما از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هم به سئو و شناساندن سایت شما به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر تاثیر گذار است و هم تعیین کننده سرعت بارگذاری مطالب سایت شما است. به همین دلیل است که هنگام انتخاب هاست باید نکات زیادی ار مد نظر داشته باشید که در ادامه به معرفی مهمترین آنها خواهیم پرداخت. با تراپی همراه باشید.

چه مواردی در انتخاب هاست تاثیر گذار هستند؟

راحتی استفاده از پنل مدیریت

هرچه که سایت شما از امکانات زیادی برخوردار باشد ولی شما به عنوان مدیر آن قادر به استفاده از این امکانات نباشید، نمی توان گفت که انتخاب درستی انجام داده اید. بنابراین یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب هاست در نظر داشته باشید، نوع کاربری پنل مدیریت آن است چرا که به نوعی مغز حساب کاربری میزبانی وب است.

انتخاب هاست

شرایط تعلیق هاست

یکی از موردهایی که بسیاری از سایت های میزبانی وب به شما نمی گویند این است که در صورت استفاده بیش از حد از CPU امانت شما محدود می شود. بله، درست خواندید! هاست های نامحدود نیز به نوعی محدود هستند. از طرف دیگر هر هاستی قوانینی دارد که اگر از سوی شما رعایت نشود، منجر به تعلیق شدن هاست می شود. بنابراین قبل از این که هاست مورد نظر را خریداری کنید حتما قوانین را مطالعه کنید چرا که معمولا تبلیغاتی که می بینید با آنچه که واقعا ارائه می دهند، متفاوت است.

همچنین توجه داشته باشید که تمامی میزبانی وب ها، اجازه آپلود برخی از فایل ها را به شما نمی دهند. پس اگر شما سایتی می خواهید راه اندازی کنید که کاربران از آن فایل دانلود کنند، بهتر است در مورد انواع فایلی که می توانید آپلود کنید تحقیق کنید چرا که در غیر این صورت هاست انتخابی شما، عملکرد شما را برای آپلود فایل غری قانونی تلقی کرده و هاست شما را به حالت تعلیق در می آورد.

هاست سازگار با محیط زیست

شاید این عبارت برای شما عجیب به نظر برسد. ولی به خاطر داشته باشید که بر اساس مطالعات انجام شده هر هاست به طور میانگین، چیزی حدود ۶۳۰ کیلوگرم CO2 تولید می کند و ۱۰۰۰ کیلو وات انرژی در ساعت مصرف می کند. هاست هایی وجود دارند که عملکردشان به گونه ای بهینه شده است که میزان تولید گاز CO2  را به ۰ می رساند. هزینه این نوع هاست شاید برای شما زیاد باشد اما در دراز مدت تاثیر مثبتی در کره زمینی که خود و آیندگان در آن زندگی می کنند وجود دارد. یکی از میزبانی ها وب که در این زمینه فعالیت می کند Greengeeks است.

انتخاب هاست

همخوانی آدرس ایمیل با دامنه

اگر شما می خواهید همه چیز در مورد سایت شما و حضورتان در اینترنت حرفه ای به نظر برسد، پس بهتر است که آدرس ایمیل کاری شما با دامنه سایت همخوانی داشته باشد. برخی از هاست ها این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار نمی دهند. پس قبل از انتخاب نهایی این ویژگی را در امکانات سایت میزبانی وب چک کنید. اما اگر هم اکنون هاست شما این ویژگی را ندارد نگران نباشید چرا که می توانید از ابزارهایی مانند G Suite استفاده کنید. البته استفاده از این ابزار برای هر ماه، ۵ دلار هزینه دارد! پس صرفه اقتصادی با انتخاب هاست مناسب است.

همراهان عزیز به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال طراحی سایت هستید، از همان ابتدا همه چیز را اصولی انجام دهید تا همیشه نتیجه مثبت کار خود را ببیند. پس سعی نکنید که از همان اول برای انتخاب هاست به دنبال گزینه های ارزان نباشید.

تاریخ انتشار 14 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر