افراد مختلف با توجه به استعدادها و مهارتهای خود و همچنین با توجه به علایق و سلایقشان، خود را برای فعالیت در زمینههای مختلف کاری آماده میکنند. عدهای ترجیح میدهند به عنوان یک کارمند برای شرکتها فعالیت کنند، عدهای ترجیح میدهند خودشان مدیر خود باشند و به راه اندازی استارت اپ و کسب و کار جدید میاندیشند، عدهای دیگر در شغلهای فریلنسری مشغول فعالیت هستند. در کل نکات مهمی هست که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید شغل آینده‌ی خود را به درستی انتخاب کنید، آیا مایلید تا در مورد این نکات بدانید؟ پس با تراپی همراه شوید تا  نکاتی که جهت آمادگی برای شغل آینده خود باید در نظر داشته باشید را برای شما بیان کنیم.

آنچه جهت آمادگی برای شغل آینده خود باید بدانید

در این زمینه با مشاوران شغلی مختلفی صحبت شده است و از آن‌ها نظرسنجی به عمل آمده است و حاصل صحبت‌ها و نظرات آن، مطالبی است که در ادامه خواهید خواند.

آمادگی برای شغل آینده

هدف خود را کاملا واضح مشخص کنید

به منظور آمادگی برای شغل آینده باید به این فکر کنید که در آینده قرار است به کجا بروید و چه دست آوردهایی خواهید داشت. مهارت های عملی و تکنیکال لازم را که افراد دیگر در رشته‌ی تحصیلی شما کسب کرده‌اند را بشناسید و تلاش کنید تا شما نیز بتوانید آن مهارت‌ها را به خوبی کسب کنید.

توجه داشته باشید جهت آمادگی برای شغل آینده ، تنها صلاحیت چیزی را داشتن کافی نیست. کارفرمایان شما در آینده می‌خواهند بدانند که شما در طی دوران تحصیل خود چه مهارت‌هایی را کسب نموده‌اید و همچنین برای صحت ادعای شما خواستار شواهدی هستند که بتوانند شما را بپذیرند.

از جمله مهارت‌های لازم برای تائید از سوی کارفرمایان این است که شما بتوانید : در شرایط بحرانی بهترین ایده‌ها را ارئه دهید، قدرت برقراری ارتباط با دیگر را داشته باشید، توانایی مدیریت خود و توانایی انجام فعالیت‌های گروهی را نیز داشته باشید.

تحربیات عملی در محیط کار کسب کنید

برای به دست آوردن آمادگی برای شغل آینده باید به تمرین عملی بپردازید. کار در محیط های مختلف به عنوان یک کارآموز، یا حتی به عنوان داشتن یک کار پاره وقت و به طور کلی حضور در محل کار، به منزله‌ی پلی است بین شما و شغل آینده شما. به خصوص اگر قصد مهاجرت برای کار به کشور دیگری را داشته باشید، خوب است به عنوان یک کارآموز در محیط کار به صورت پاره وقت فعالیت کنید تا هم با آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوید و هم زبان آن‌ها را بهتر می‌آموزید.

خود را درگیر کار کنید

انجام فعالیت‌های داوطلبانه و پیوستن به کمپین‌ها و کلاب‌ها می‌تواند به شما در کسب مهارت‌های عملی و ثبت آن در رزومه کاریتان کمک شایانی نماید. البته هنگامی که برای انجام کاری داوطلب می‌شوید حتما سیاست‌های لازم را داشته باشید. به این ترتیب زمانی که درگیر کار شدید می‌توانید آمادگی برای شغل آینده خود به دست آورید.

آمادگی برای شغل آینده

سعی کنید به یک شهروند جهانی تبدیل شوید

اینکه بتوانید با دیگر افراد از کشورهای مختلف و فرهنگ‌های متفاوت همکاری داشته باشید، می‌تواند به شما کمک کند تا در هر جای دنیا بتوانید شغل مناسبی به دست آورید.

این یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی آمادگی برای شغل آینده برای افراد جویای کار این است که بتوانند با افراد در کشورهای دیگر و با سوابق و آداب و رسوم متفاوت هماهنگ بشوند و بتوانند با همدیگر کار کنند و یکدیگر را با وجود اختلاف‌های موجود درک کنند.

دوستان گرامی در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم در مورد چگونگی کسب آمادگی برای شغل آینده آشنا نمائیم. بنابراین چنانچه شما نیز در فکر به دست آوردن آمادگی‌های لازم برای شروع فعالیتی موفق در آینده هستید، این مطالب را به دقت مرور کنید وآن‌ها را به کار ببندید. در این صورت زمانی که هدفمند کار و فعالیت خود را آغاز کردید، دیگر موانع راه نمی‌توانند به راحتی شما را تحت تاثیر قرار دهند. کسب اطلاعات لازم در این زمینه باعث می‌شود تا بتوانید برای آینده‌ی شغلی خود بهتر تصمیم بگیرید و کمتر دچار اشتباه شوید.

از اینکه در این مقاله نیز ما را همراهی نمودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. عزیزان چنانچه در مورد مطالب گفته شده با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 30 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر