ماهها پس از انتشار یک تلفن از سوی بلاک چین (blockchain) برای استارت آپ هایی که می توانند برای کمک به بشریت سودمند باشند، یونیسف (UNICEF) مخففthe United Nations International Children’s Emergency Fund مشارکت خود را در ۶ تا از استارت آپ های بلاک چین اعلام کرد. خبری که توجه جهانیان را به خود جلب کرد. با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

در ژانویه ۲۰۱۸ یونیسف با برخی از استارت اپ های مرتبط با تکنولوژی که در مراحل اولیه کار خود بودند و در یکی از کشورهای مربوط به سازمان یونیسف ثبت شده بودند تماس گرفت و بیش از ۱۰۰ برنامه ی کاربردی از ۵۰ کشور مختلف دریافت کرد. این موسسه هم اکنون ۲۰ کمپین تکنولوژی دیگر در مرکز ابداعات خود دارد، از علوم داده و یادگیری ماشین گرفته تا حقایق مجازی و هواپیماهای بدون سرنشین. سرمایه گذاری های جدید، طبق آنچه یونیسف اذعان داشته است، بخشی از یک استراتژی بلاک چین بسیار وسیع تر برای آژانس حمایت از حقوق بشر می باشد. این سازمان از قراردادهای هوشمند برای کارآیی سازمانی، ایجاد پروسه های تصمیم گیری توزیع شده و تلاش برای ایجاد دانش و درک تکنولوژی لوجستیک توزیع شده در سازمان ملل متحد و در کشورهایی که یونیسف با آن ها کار می کند، استفاده می کند.

طبق گزارش امروز: صندوق نوآوری یونیسف تا ۱۰۰۰۰۰ دلار در آزمایشگاه Atix، Onesmart، Prescrypto، Statwig، Utopixar و W3 Engineers سرمایه گذاری خواهد کرد.

استارت آپ های بلاک چین

 

استارت آپ های بلاک چین  که در سال ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد

دو مورد از استارت آپ های بلاک چین که در مکزیک مستقر هستند اعلام کرده اند که تمامی تازه کاران باید نمونه کارهای منبع باز (open source) برنامه های کاربردی Blockchain خود را طی 12 ماه آینده ارائه دهند.

آزمایشگاه Atix که در آرژانتین مستقر است، در حال ساخت یک پلت فرم برای سایر شرکت های کوچک و متوسط برای دسترسی به بودجه است به طوری که امکان پیگیری و کنترل نحوه‌ی استفاده از این وجوه را فراهم می کند.

از استارت آپ های بلاک چین که در مکزیک مستقر هستند، استارت اپ Onesmart در حال توسعه یک برنامه، برای تضمین ارائه خدمات اجتماعی ارائه شده توسط دولت است و به مسئله سوء استفاده از صندوق های اجتماعی در بازارهای نوظهور پرداخته است. دومین مورد Prescrypto است، که شامل پلتفرمی برای دسترسی به نسخههای الکترونیکی پرونده ی پزشکی بیماران میباشد.

استارت آپ بلاک چین هندی Statwig، یک راه حل جامع برای مدیریت زنجیره تامین واکسن ها، برای بهبود کارایی ارائه ی واکسن ایجاد می کند. مهندسین در همسایگی بنگلادش امیدوارند ارتباطات مهاجران و پناهندگان را با پلت فرم شبکه تلفن همراه آفلاین که نیازی به سیم کارت یا اتصال به اینترنت پایدار ندارند، برقرار سازند.

استارت اپ Utopixar که در تونس مستقر است، یک ابزار اجتماعی برای تصمیم گیری و انتقال ارزش ایجاد خواهد کرد که توسط جوامع و سازمان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید :

اثر تحریم ایران بر برگزاری استارت آپ

طبق گفته ی مدیر مشاور موسسه ی یونیسف : فن آوری Blockchain هنوز در مرحله اولیه است و آزمایش های بزرگ، شکست و یادگیری در پیش روی ما وجود دارد، تا دریابیم که چطور و در کجا می توانیم از این تکنولوژی برای ایجاد یک جهان بهتر استفاده کنیم. " اگر تأمین مالی و حمایت فنی آن در مناطق "آسیب پذیر" جمعیت بتواند به رشد و توسعه فناوری کمک کند، منبع مالی که برای سرمایه گذاری در شرکت ها انتخاب می شود، می تواند منصفانه و به بهترین شکل ممکن رشد کند.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 24 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر