در قسمت اول این مقاله شما را با وب هاستینگ (web hosting) آشنا کردیم و گفتیم که انتخاب شرکت مناسب برای میزبانی وب شما و همچنین انتخاب نوع درست هاستینگ تا چه حد می‌تواند در موفقیت کسب و کار شما موثر باشد. بنابراین انواع وب هاستینگ (web hosting) را به شما معرفی خواهیم‌کرد تا بتوانید به درستی و با توجه به نوع کسب و کارتان هاست مناسبی را انتخاب نمائید. در این مقاله نیز با تراپی همراه باشید تا شما را با انواع دیگر وب هاستینگ (web hosting) آشنا نمائیم.

معرفی انواع وب هاستینگ (web hosting)

آشنایی با انواع وب هاستینگ یا میزبانی وب، آگاهی‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید بسته به نوع کسب و کارتان، از خدمات میزبانی وب مورد نیاز خود بهره‌مند شوید.

  • سرور خصوصی مجازی

با استفاده از یک سرور خصوصی مجازی این امکان برای شما فراهم می‌شود تا به میزبانی مشترک کم هزینه و سرور ویژه‌ی خودتان پل زده و ارتباط موثری برقرار سازید. در این زمینه، VPSهای گوناگونی بر روی یک سرور فیزیکی وجود دارد با یک سخت افزار مشترک. برای این سرورهای خصوصی مجازی هزینه‌ای حدود 50 تا  200 دلار بر اساس مقدار پهنای باند اختصاصی و حافظه مورد نیازتان باید پرداخت نمائید.

وب هاستینگ (web hosting)
  • سرور وب تخصیص یافته

استفاده از سرور وب تخصیص یافته، یک راه حل میزبانی وب ایده آل برای یک کسب و کار کوچک آنلاین می‌باشد چرا که انعطاف زیادی را برای شما به همراه می‌آورد. در این نوع وب سرور، شما به سرور فیزیکی شخصی دسترسی پیدا خواهید‌کرد که فقط به وب سایت خودتان اختصاص یافته است و هیچ وب سایت دیگری بر روی این سرور وجود ندارد که بر وب سایت شما تاثیر گذاشته و سرعت آن را کند نماید. با استفاده از این نوع میزبانی وب، شما به سرعت و امنیتی که مورد نیازتان است دسترسی پیدا خواهید کرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که شما نیاز به یک نیروی متخصص دارید تا مدیریت تکنیکی سیستم خود را به او بسپارید.

  • میزبانی وب بر پایه ی سیستم های ابری

این روزها استفاده از سیستم‌های پردازش ابری در میزبانی وب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مدل شما یک سرور شخصی دارید که با صدها سرور دیگر در یک ترکیب ابری مشغول به کار می‌باشند. اگر کسب و کار شما نیاز به یک سرور با قدرت و نیروی بسیار بالایی دارد، طرح میزبانی وب بر پایه ابر می‌تواند به شما کمک بسیاری نماید و باعث می‌شود که وب سایت شما بدون هیچ تعلل و وقفه به کار خود ادامه دهد.

  • میزبانی وب توزیع شده

این نوع میزبانی وب بسیار منحصر به فرد می‌باشد چرا که به خودی خود یک نوع تجارت و بیزینس محسوب می‌شود. با میزبانی وب توزیع شده شما به عنوان مالک اکانت خود می‌توانید پهنای باند سرور را برای میزبانی وب سایت‌های دیگر نیز به کار برید. برای کاربر نهایی، یک اکانت میزبانی وب توزیع شده بسیار به یک اکانت میزبانی اشتراکی شبیه می‌باشد.

  • راه حل هایی در رابطه با میزبانی وب آزاد

ممکن است شما وب سایت‌هایی را دیده باشید که از این نام‌ها استفاده کرده باشند: websitename.blogspot.com یا websitename.wordpress.com. اینها یک نوع میزبانی وب هستند که دارای مزایای بسیاری است و رایگان هم می‌باشد. اما قبل از اینکه به انتخاب آن بپردازید خوب است از معایب آن نیز آگاه شوید. یکی از مهم‌ترین معایبی که وجود دارد این است که شما به طور واقعی نمی‌توانید یک تجارت آنلاین با این روش به کار بیاندازید چرا که این میزبان‌ها در واقع توانایی فعالیت‌های تجاری کارآمدی ندارند. اما در صورتی که بخواهید یک وبلاگ شخصی با هزینه مناسب راه اندازی کنید این نوع میزبانی وب بسیار مناسب است.

وب هاستینگ (web hosting)

کلام آخر در مورد انواع وب هاستینگ (web hosting)

قبل از اینکه یک شرکت مناسب میزبانی وب انتخاب نمائید، به خوبی تحقیق کنید و انتخاب‌تان را طوری انجام دهید که به راه حل درست، دست پیدا کنید. میزبانی وب مشترک، روش فوق العاده‌ای برای شروع یک تجارت آنلاین می‌باشد و باعث رشد سریع کسب و کار شما می‌شود. همچنین میزبانی بر اساس سیستم‌های ابری نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اما در کل میزان موفقیت شما تا حد زیادی به میزان تلاش شما و تکنیک‌هایی که برای جذب مشتری به کار میبرید بستگی دارد.

دوستان عزیز، از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی که مشکل یا سوالی در ذهن دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. لطفا با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 25 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر