دوستان زیادی با متخصصان ما در تراپی، تماس گرفته اند و در رابطه با معنا و مفهوم ایبان و همچنین کاربرد آن سوالاتی داشتند. به پاس احترام به تمامی شما گرامیان، بر آن شدیم تا در مقاله امروز به معنا و مفهوم دقیق آن بپردازیم. IBAN (شماره حساب بین الملل) مخفف International Bank Account Number می باشد. شماره IBAN، در واقع شماره حساب شخص یا شرکت مورد نظر است و همچنین شامل کد کشور نیز می باشد. هنگامی که دیگران مایل به شناسایی حساب شما در کشور تان باشند، به واسطه کد ایبان شما را بسیار آسان تر پیدا می کنند و می توانند بررسی کنند که اطلاعات داده شده توسط شما چقدر درست است.

IBAN (شماره حساب بین الملل)

IBAN از یک کد حداکثر 34 کاراکتری ساخته شده است که شامل کد کشور متعلق به حساب، بانک دارنده حساب و شماره حساب فرد می باشد.

چه کسی میتواند IBAN (شماره حساب بین الملل) را ایجاد و منتشر کند؟

بانک های ایران با حساب های مشتریانی که برای پرداخت الکترونیکی استفاده می شوند مجاز به ایجاد IBAN هستند. لازم به توضیح است هیچ حزب دیگری مجاز به ایجاد IBAN برای مشتریان بانک نیست.

چه کسانی نیاز به IBAN دارند؟

مشتریان بانک که دریافت و یا پرداخت الکترونیکی در داخل ایران و یا خارج از کشور دارند، نیازمند داشتن IBAN هستند. اگر در بانک بیش از یک حساب کاربری داشته باشید، برای هر یک از حسابهایتان IBAN جدا نیاز دارید.

چگونه می توانم IBAN خود را دریافت کنم؟

هر شماره حساب شما از تاریخ 19 نوامبر 2011 به شکل IBAN (شماره حساب بین الملل) تبدیل خواهد شد و از طریق بانکِ اطلاعاتی، از جزئیات آن مطلع خواهید شد. بانک شما همچنین در تاریخ اظهارنامه بانکی شما از تاریخ 19 نوامبر 2011، IBAN شما را چاپ خواهد کرد.

چگونه مشتریان بانک از IBAN بهره مند شوند؟

مزیت اصلی IBAN ، اطمینان از معاملات انجام گرفته شده است تا حساب به صورت صحیح و بدون تاخیر پردازش شود.

آیا شماره حساب های موجود با معرفی IBAN نامعتبر است؟

لازم است بدانید IBAN شماره حساب جدید نیست و شماره حساب موجود شما همچنان معتبر خواهد بود. IBAN به سادگی نشان دهنده شماره حساب موجود در فرمت استاندارد ایزو و قابل شناسایی الکترونیکی است. برای دریافت IBAN درایران نیازی به تغییر یا جایگزینی شماره های حساب موجود نیست.

تاریخ انتشار 15 شهریور 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر