به منظور مسافرت آسان و سریع بین همه ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که بین یکدیگر یک توافق نامه امضا کرده اند، نوعی ویزا معرفی شد به نام ویزای شینگن. به این ترتیب هنگامی که یکی از کشورهای عضو شینگن، ویزایی را صادر کنند، دارنده آن ویزا به آسانی می تواند بین کشورهای عضو شینگن سفر کند و دیگر نیاز به درخواست ویزای چندگانه وجود ندارد. ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است. لازم به توضیح است که منطقه شینگن، 26 کشور را شامل می شود که این کشورها هیچ محدودیت مرزی با یکدیگر ندارند و 22 تا از آن ها عضو اتحادیه اروپا هستند. کشورهایی مانند نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختن اشتاین اعضای اتحادیه اروپا نیستند، اما به شینگن پیوستند . قبل از هر چیر بهتر است تا شما را با کشورهای عضو شینگن آشنا کنیم.

در صورتی که در مورد ویزای شینگن سوالی دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید : 

ویزای شینگن چیست؟

تفاوت بین انواع ویزای شینگن چیست؟

پرداخت هزینه ویزای شینگن توسط تراپی 

کشورهای عضو شینگن

دانمارک....استونی.... فنلاند.....فرانسه.... آلمان.... یونان.... مجارستان.... ایسلند....ایتالیا.... لتونی...لیختناشتاین.....لیتوانی.... لوکزامبورگ....مالت....هلند....نروژ.....لهستان.... پرتغال

اسلواکی.... اسلوونی...اسپانیا....سوئد... سوئیس...اتریش ... بلژیک....جمهوری چک.

انواع ویزای شینگن

ویزای توریستی :

ویزای توریستی شینگن به شما اجازه می دهد تا بتوانید از کلیه کشورهای عضو منطقه ی شینگن دیدن کنید و به دیدار دوستان خود که در کشورهای عضو شینگن اقامت دارند بروید. دارنده ی این نوع ویزا، می تواند به همان تعداد روزی که در ویزا ذکر شده است در کشور های عضو شینگن اقامت داشته باشند که این روزها از 90 روز تجاوز نمی کند.

ویزای کسب و کار :

دارنده ی ویزای کسب و کار، اجازه دارد که در کشور مقصد شروع به کار نماید. هر محدودیتی در زمینه ی کاری شما در ویزای شما ذکر خواهد شد.

ویزای تحصیلی :

دارنده ی ویزای تحصیلی، اجازه ی اقامت و تحصیل در کشوری را دارد که در هنگام درخواست از سوی آن کشور مجوز برای وی صادر شده است. شخص دارند ه ی ویزای تحصیلی شینگن، اجازه ی اقامت دائم در کشور مورد نظر را ندارد و نیز محدودیتهایی برای وی در نظر گرفته می شود.

ویزای کار :

دارنده این ویزا مجاز به اقامت و کار در کشور منتخب در منطقه شینگن است. شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند و سوئیس می توانند درخواست ویزای اقامت / کار را پس از ورود به منطقه شینگن اعمال کنند. شهروندان کشورهای مذکور نیازی به ویزا برای ورود به منطقه شینگن ندارند.

ویزای شینگن

ویزای ترانزیت :

این نوع ویزا در نوع A و B  صادر می شود.

 ویزای ترانزیت نوع A برای ترانزیت فرودگاه در ناحیه ی شینگن است. دارنده ی این ویزا اجازه ی ترک منطقه ی ترانزیت در فرودگاه را ندارد.

ویزای ترانزیت نوع B که برای 5 روز معتبر است. دارندگان این نوع ویزا اجازه دارند تا سفر خود را از سراسر منطقه شینگن آغاز نموده و به کشوری در خارج از محدوده ی شینگن خاتمه یابد.

بسته به هدف سفر، ویزای شینگن می تواند 4 نوع A و B  و C  و D باشد.

نوع A : ویزای ترانزیت برای ترانزیت فرودگاه

نوع B : ویزای ترانزیت 5 روزه

نوع  C :  ویزای کوتاه مدت برای هر کدام از کشورهای عضو شینگن. مدت زمان مجاز برای این سفر در ویزا مشخص شده است. بسته به هدف سفر، این ویزا می تواند در سه نوع زیر باشد :

تک ورودی : فقط یک ورود به هر کدام از کشورهای عضو شینگن، مجاز است. به این ترتیب که بعد از آن که محدوده ی شینگن را ترک کردید، ورود مجدد  شما به آن کشور حتی در صورتی که ویزای شما هنوز معتبر باشد هم امکان پذیر نمی باشد.

دو ورودی :  دارنده ی این نوع ویزا اجازه ی ورود به هر کشور عضو شینگن را برای دو بار مجاز دانسته است و این مسئله در میزا ذکر شده است. بعد از خروج دوم از هر کشور، ورود مجدد به آن کشور امکان پذیر نمی باشد.

سه ورودی : این نوع ویزا، هیچ گونه محدودیتی برای ورود قائل نشده است. با این حال اعتبار آن به 90 روز محدود شده است. در واقع ورود و خروج آن ها محدود به 90 روز اعتبار ویزا شده است.

ویزای معتبر ارزی محدود : دارندگان این نوع ویزا ممکن است تنها به کشور یا کشورهای خاصی سفر کنند که هنگام درخواست ویزا مشخص شده است. این نوع از ویزا می تواند برای اهداف خاصی باشد. مثلا برای کمک های انسان دوستانه.

نوع D : این یک ویزای بین المللی است که بای اهداف مشخصی در نظر گرفته شده است. مثلا برای کار، تحصیل و ....

این نوع ویزا نیز می تواند دو نوع تک ورودی و دو ورودی باشد.

  • ویزای تک ورودی : برای افرادی که  تصمیم ندارند بعد از گذشت یک مدت زمان خاصی، در کشورهای عضو شینگن بمانند.
  • ویزای چند ورودی : به دارندگان اجازه می دهند که به کشورهای مشخص شده در ویزا ورود مجدد داشته باشند. این نوع ویزا برای موارد زیر را گارانتی می کند :
    • برای مطالعه برای مدت زمان بیشتر از یک سال، با امکان افزایش این زمان.
    • برای سفرهای تخصصی برای انجام فعالیت های حرفه ای.
    • برای انجام کارهای تحقیقاتی.
    • برای موارد اورژانسی، از قبیل موارد پزشکی که به مدت زمانی خاصی محدود می شود.

کجا و چگونه برای ویزای شینگن درخواست دهیم؟

شما باید ویزای شینگن را به کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن جا را دارید، درخواست دهید. چنانچه قصد دارید به بیش از یک کشور سفر کنید، باید درخواست خود را به آن کشوری بدهید که قرار است مدت زمان بیشتری را در آن کشور بگذرانید.

به طور کلی، شما باید در کنسولگری دارای صلاحیت ارضی برای کشوری که شما به طور قانونی قصد اقامت در آن جا را دارید، برای ویزا درخواست دهید. چنانچه می خواهید از این بابت  مطمئن شوید، باید با مقامات مرکزی (وزارت امور خارجه یا اداره مهاجرت) آن کشور تماس بگیرید. و اطلاعاتی در مورد این که آیا آن کشور عضو شینگن توسط کشوری که شما در آن قصد اقامت دارید، نمایندگی می شود یا نه، به دست آورید.

شما می بایست حداقل 15 روز قبل از زمانی که تصمیم دارید سفر خود را آغاز کنید، درخواست خود را برای ویزای شنگن به کنسولگری ارائه دهید. این را هم بدانید که باید برای درخواست ویزا، از قبل نوبت گرفته باشید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای شینگن

در این قسمت، مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن را برای شما آورده ایم.

  • یک پاسپورت با حداقل دو صفحه خالی. پاسپورت فرد متقاضی می بایست حداقل در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد. این گذر نامه باید حداقل برای سه ماه، تا قبل از تاریخ خروج فرد متقاضی، اعتبار داشته باشد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا ( هرکدام از افرادی که قرار است در سفر همراه شما باشند، می بایست یک فرم درخواست جداگانه تکمیا نمایند. برای افراد زیر 18 سال باید فرم درخواست ، توسط والدین آن ها امضا گردد.
  • شاسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه آن ها
  • سه قطعه عکس رنگی تمام رخ در ابعاد 4*6
  • پرینت حساب بانکی به همراه میزان موجودی حساب  وگردش مالی مر بوط به 3 ماه آخر.
  • سند ملکی مربوط به خود شخص
  • اسناد مربوط به شغل فرد متقاضی
  • بیمه مسافرتی. این بیمه مسافرتی باید برای کل مدت زمان سفر، حداقل به میزان30 هزار یورو پوشش دهی داشته باشد.
  • اصل دعوتنامه. دعوتنامه ای که توسط شخصی در کشور مقصد برای شما ارسال می شود.

 

دوستان همراه، ما مطالعه مقالات زیر را نیز به شما توصیه می کنیم : 

سفر بدون ویزا چگونه است؟

مراحل و نحوه گرفتن ویزای کار در فرانسه

رنکینگ بهترین دانشگاه ها در جهان

عزیزان ، ازاینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاسگزاریم. سوالات خود را با همکاران ما در تیم تراپی در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 01 تیر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر