در مقاله انوع ویزای شینگن اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار شما قرار دادیم. اما برای بسیاری از دوستان تفاوت بین انواع ویزای شینگن سوال بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در یک مقاله کلی به این سوال شما پاسخ دهیم. برای بررسی تفاوت بین انواع ویزای شینگن می توان دو موضوع مدت زمان اقامت و همچنین اعتبار ویزا را بررسی کرد.

بررسی تفاوت بین انواع ویزای شینگن :

زمانی که شما ویزای چند بار ورود شینگن را در دریافت می کنید می توانید حداکثر به مدت 90 روز در طول 6 ماه در کشور شینگن اقامت داشته باشید. اما زمانی که ویزای 1 بار ورود یا 2 بار ورود را می گیرید مدت زمان اقامت شما به سفارت بستگی دارد. در واقع سفارت روز ورود و خروج شما را از کشور مورد نظر تعیین می کند. البته بسیاری از افراد تفاوت بین اعتبار ویزا و مدت زمانی که اجازه ماندن دارند را متوجه نمی شوند.

ویزای شینگن

مدت زمان اقامت ویزای شینگن یعنی چی؟

در مورد مدت زمان اقامت سخت گیری بسیاری وجود دارد. در واقع حداکثر زمانی که شما می توانید در یک کشور شینگن بمانید را مدت زمان اقامت می گویند. از زمانی که شما وارد کشور می شوید روز اول محسوب می شود حتی اگر چند دقیقه باقی مانده به نیمه شب باشد. روز آخر نیز اخرین روزی است که شما اجازه دارید بمانید حتی اگر چند دقیقه از نیمه شب گذشته باشد!

اعتبار ویزای شینگن یعنی چی؟

مدت زمانی است که شما می توانید از ویزای خود برای ورود به کشور شینگن استفاده کنید. مثلا فرض کنید که مدت زمان اعتبار ویزای شما از 1 مارس تا 20 مارس است و شما اجازه اقامت به مدت 10 روز را دارید. یعنی در این 20 روز می توانید به مدت 10 روز کشور مورد نظر اقامت داشته باشید. اگر در روز 15 ماه مسافرت کردید باید 20 ماه برگردید!

در مورد ویزای جند بار ورود فرض کنید که یک ویزای 5 ساله دارید که اعتبار آن از 15 مارس 2015 آغاز شده است. شما می توانید در طول 3 سال یعنی تا 15 مارش 2018 هر تعداد بار که خواستید به کشور در حوزه شینگن سفر کنید. البته باز هم می گوییم توجه کنید که در این حالت مدت زمان شما حداکثر 90 روز در 6 ماه است.

خواندن مقالات زیر را از دست ندهید :

آسان ترین راه برای مهاجرت به کانادا

5 کشور برای شرایط مهاجرت آسان کدامند؟

8 تا از بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

نکته مهم :
توجه داشته باشید که برای ویزای چند بار ورود، مدت زمان 180 روزه ی شما از تاریخی که ویزا به شما داده می شود محسوب نمی شود. زمانی که شما وارد کشور می شود این 180 روز برای شما محاسبه می شود.

 

پس دوستان عزیز برای اینکه استفاده درستی از ویزای شینگن خود داشته باشید باید هم به تاریخ اعتبار و هم به مدت زمانی که می توانید اقامت داشته باشید دقت کنید. در صورتی که در این مورد باز هم سوالی دارید می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 21 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر