اتریوم، ارز دیجیتال رمز نگاری شده است که بر مبنای توکن کار می کند و می توان آن را خرید، فروخت و یا حتی معامله کرد. توکن در واقع نمادی برای دیجیتالی بودن ارز است و می تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد. بنابراین توکن می تواند نمادی برای کوین، ووچر و ... باشد. بنا براین شما با استفاده از توکن است که می توانید از بلک چین ارز دیجیتال اتریوم و امکانات آن استفاده کنید. اخیرا یک استاندارد جدیدی به وجود آمده است به نام ERC-20 . در این مقاله با توضیح توکن ERC-20 و ارتباط آن با اتریوم خواهیم پرداخت. در صورتی که در مورد این ارز نیاز به اطلاعات تکمیلی تری دارید می توانید از مقاله های زیر استفاده کنید :

ERC-20

ERC-20 چیست؟

ERC خلاصع شده عبارت (Ethereum Request for Comments) است و در واقع پروتکلی است که با استفاده از آن می توان روند پیشرفت اکوسیستم اتریوم را تخمین زد. 20 نیز شماره ایدی است که به این پروتکل اختصاص داده شده است. بنابراین اگر توکنی، قوانین این پروتکل را رعایت کند، توکن ERC-20 نامیده می شود. هر کدام از این قوانین به طور مستقیم با شبکه اصلی اتریوم در ارتباط هستند. بنابراین فناوری بلاک چین برای این نوع توکن نیز کار می کند و مانند هر ارز دیجیتالی دیگر مانند بیت کوین، لایت کوین و ... می توان آن را فروخت، خرید و یا معامله انجام داد. تنها تفاوتی که این توکن با سایر ارزهای دیجیتال مانند لایت کوین دارد این است که بر اساس شبکه اتریوم فعالیت دارد و بنابراین آدرس دهی آن توسط اتریوم انجام می شود. بنابراین تا این قسمت متوجه شده ایم که ERC-20 و چه ارتباطی با اتریوم دارد.

اما نکته دیگری که در این مورد وجود دارد این است که اگر شما در حال انجام معامله ای باشید، تراکنش شما به یک سیستم هوشمند ارسال می شود. اگر به هر دلیلی توکن در آن لحظه پاسخگو نباشد، معامله شما و در نتیجه ارز شما از بین خواهد رفت. این یکی از مسائلی است که در مورد اتریوم همچنان حل نشده است و چون ERC-20 نیز در بستر اتریوم فعالیت می کند برای تراکنش های این توکن نیز وجود دارد. بنابراین این موضوع باعث می شود که این ارز ارزش خود را از دست بدهد ولی با این وجود باز هم ERC-20 یک جنبه حیاتی و اصلی برای ارز دیجیتال اتریوم محسوب می شود.

ERC-20

ERC-20 مانند اتریوم به صورت متن باز ارائه می شود به این معنا که همه افراد قادر به استفاده از آن و همچنین توسعه آن خواهند بود. اما با توجه به این که این ارز در ابتدای راه خود است افراد خیلی کمی قادر هستند که با قوانین موجود در این پروتکل ارتباط برقرار کرده و یا حتی آن را توسعه دهند. هم چنین با توجه به نو ظهور بودن این ارز، بسیاری از سرویس های اکسچنجینگ همچنان از آن پشتیبانی نمی کنند به عنوان مثال coinbase قول داده است که به زودی این ارز را به لیست ارزهای مورد پشتیبانی خود اضافه کند.

همراهان عزیز، در این مقاله به معرفی ERC-20 و ارتباط آن با اتریوم پرداختیم امیدوارم که اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید. اگر می خواهید در مورد کیف پول های این ارز بیشتر بدانید می توانید از مقاله بهترین کیف پول توکن ERC-20 استفاده کنید. از طریق چت آنلاین هم با ما در ارتباط باشید.

 

تاریخ انتشار 01 فروردین 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
افزایش کارمزد اتریوم
مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اتریوم چیست؟
هک صرافی UpBit
ERC-20
اتریوم
تفاوت بیت کوین و اتریوم
معرفی اتریوم (Ethereum)
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر