در صورتی که وارد دنیای ارز دیجیتال شده باشید با مفهوم سرویس اکسچنجینگ آشنا هستید و می دانید که این سرویس ه دو صورت متمرکز و غیر متمرکز ارائه می شود. امروه می خواهم بار دیگر به این موضوع و مفهوم جدید  پروتکل Loopring در اکسچنجینگ غیر متمرکز ارز دیجیتال اشاره کنم. اما قبل از آن در صورتی که در مورد مفهوم سرویس اکسچنج اطلاعی ندارید می توانید از مقاله های زیر را مطالعه نمایید :

سرویس های اکسچنجینگ برای سرمایه گذاران دارای اهمیت زیادی است چرا که به عنوان مثال بیشترین ارز خود را از این طریق بدست می آورند.

سرویس اکسچنج متمرکز مورد حملات سایبری زیادی قرار می گرد و این موضوع هم به خاطر ساختاری است که این سیستم دارد. اما این موضوع چندان بد هم نیست. تعجب نکنید که چرا این حرف را می زنم.نقص هایی که در این سیستم وجود دارد باعث می شود که سرویس اکسچنج غیر متمرکز بتواند پروتکل های خود را بهبود ببخشد تا مخاطبان خود را راضی نگه دارد. اما بپردازیم به این که :

پروتکل Loopring چیست؟

به پروتکل خیر متمرکزی گفته می شود که در سرویس اکسچنج برای توکن ERC20 استفاده می شود. با استفاده از این پروتکل می توانید سفارشات خود را به صورت آفلاین ایجاد کنید و همچننی به صورت آنلاین به انجام معاملات خود بپردازید. تصور کنید انجام این کار چقدر موجب راحتی شما می شود! این پروتکل برای سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، نئو، کوانتوم و ... نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد البته تا زمانی که معاملات خود را به صورت هوشمند انجام می دهند. در صورتی که در مورد تفاوت اتریوم و ERC20 سوالی دارید می توانید از مقاله های زیر استفاده کنید :

پروتکل Loopring

همچنین شما میتوانید برای خرید انواع ارزهای دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

پروتکل Loopring چگونه کار می کند؟

با استفاده از این پروتکل جدید بسیاری از مسائل پیچیدهای که مربوط به سرویس اکسچنج غیر متمرکز است را می توان حل کرد. مراحل کار این پروتکل به صورت زیر است :

ایجاد حلقه :

در سرویس اکسچنج متمرکز فروشنده و خریدار به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند و می توانند معامله را انجام دهند اما در اکسچنجینگ غیر متمرکز قضیه کمی متفاوت است و و برای انجام معامله مراحل زیادی باید طی شود. بنابراین برای انجام این کار افراد در یک سری حلقه های مختلف قرار داده می شوند تا بتوانند با استفاده از یکدیگر معاملات خود را انجام دهند. به عنوان مثال فرد الف می خواهد 2 GNT را به 10 LRC ، فرد ب می خواهد 20 OMG را به 1.5 GNT و فرد پ نیز می خواهد 30 LRC را به 40 OMG تبدیل کند. اگر دقت کنید این افراد اگر در یک دسته قرار گیرند معاملاه هر سه انجام خواهد شد. اما ترتیب انجام معامله دارای اهمت است. بنابراین سراغ گام بعد می رویم.

پروتکل Loopring

اشتراک گذاری سفارش :

در این قسمت معاملاتی که باید انجام شوند و یا معاملاتی که ناقص مانده اند مورد بررسی قرار می گرند و حتی ممکن است هر حلقه به حلقه های کوچکتر نیز تقسیم شود.

استحراج کنندگان حلقه :

به افرادی گفته می شود که در پشت صحنه در تلاش هستند حلقه های مناسب را ایجاد کنند که با استفادهاز این حلقه ها بهترین معاملات با بهترین سودها انجام شوند.

 

کاربرد توکن LRC در پروتکل Loopring در اکسچنجینگ غیر متمرکز ارز دیجیتال :

توکن LRC به عنوان ارز پرداختی به استخراج کنندگاندر نظر گرفته می شود. که به 2 روش به ان ها پرداخت می شود. بکی پرداخت ثابت به ازای معامله و دیگری به صورت متغیر است. پرداخت ثابت بسیار ساده است. به عنوان مثال به ازای انجام هر معامله 1 الی 2 درصد از آن به معدنچی داده می شود. اما پرداخت متغیر کمی چالشی است. چرا که در این حالت معدنچی قادر خواهد بود تا بهترین معاملات را پیدا کند و از مزایای آن ها برای خود استفاده نماید.

 

همراهان عزیز امیدوارم که در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد پروتکل Loopring در اکسچنجینگ غیر متمرکز ارز دیجیتال بدست آورده باشید و بتوانید با استفاده از آن از بودن در دنیای ارز دیجیتال بیشترین بهره را ببرید.

تاریخ انتشار 20 فروردین 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر