امروزه ما شاهد گستردگی ارزهای دیجیتال مختلفی هستیم. ارز دیجیتال زی کش نیز یکی از همین ارزهایی است که با توجه به امنیت و تفاوت پروتکل های مورد استفاده برای برقراری امنیت معاملات، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است.  در این مقاله می خواهیم به معرفی ارز دیجیتال زی کش (Zcash) بپردازیم و در مقاله های آینده در مورد نحوه استخراج زی کش، خرید زی کش، کیف پول زی کش اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در این مقاله همراه مال باشید.

ارز دیجیتال زی کش (Zcash) :

شاید مثل من این سوال برای شما هم مطرح شده باشد، که ارز دیجیتال زی کش، چه تفاوت های با سایر ارز ها مانند ارز دیجیتال بیت کوین دارد؟! جواب این سوال را من به شما خواهم گفت ولی قبل از شما را با نحوه عملکرد این ارز آشنا می کنم. این ارز در 28 اکتبر سال 2016 به صورت رسمی عرضه شد. ارز دیجیتال زی کش نیز یک ارز دیجیتال غیر گسترده و متن باز است که تیم بزرگی برای گسترش و پشتیبانی از آن وجود دارد. می توان گفت در این مورد دارای شباهتی با ارز دیجیتال بیت کوین است. ولی چه چیزی آن ها را از هم متفاوت می کند؟

برای خرید ارز دیجیتال از تراپی، کلیک کنید!

ارز دیجیتال زی کش

متفاوت بودن ارز دیجیتال زی کش (Zcash) : 

این ارز برای برقراری امنیت خود از شبکه امنی به نام zk-snark استفاده می کند. در واقع سعی دارد که با استفاده از این شبکه امنیت، بدون نیاز به داشتن اطلاعات از معاملاتی که در حال انجام هستند امنیت را در کل شبکه برقرار کند. تفاوت ارز دیجیتال زی کش . بیت کوین در جایی است که این ارز معاملات خود را تحت هر شرایطی پنهان نگه می دارد در حالی که در ارز دیجیتال بیت کوین، زمانی که شما آدرس شخصی را داشته باشید می توانید از این طریق معاملاتی که انجام می دهد و هم چنین مقدار آن ها را دنبال کند. بنابراین در ارز دیجیتال زی کش به طور کامل می توان ادعا کرد که همه چیز رمز گذاری شده است و به هیچ عنوان قابل ردیابی نیست.

ارز دیجیتال زی کش

یکی دیگر از تفاوت های زی کش با ارز دیجیتال بیت کوین را می توان زمانی در نظر گرفت که برای انجام معاملات استفاده می کنند. همان طور که در مقاله ارز بیت کوین چگونه کار می کند گفته شد، در ارز دیجیتال بیت کوین به طور متوسط هر بلوک 10 دقیقه برای انجام کار خود نیاز دارد. در حالی که در ارز دیجیتال این مقدار به 2.5 دقیقه کاهش پیدا می کند. یعنی می توان گفت زش کش به اندازی 4 برابر از بیت کوین سریع تر است.

هم چنین قابل ذکر است که هزینه کارمزدی که این ارز برای انجام معاملا خود می گیرد به صورت پیش فرض 0.0001 ZEC است. شاید به توان گفت در زمینه محاسبه کارمزد در میان اززهای دیجیتال، ارز دیجیتال ارز دیجیتال کاردانو منصفانه تر عمل می کند.

همراهان گرامی امیدوارم در که در این مقاله موارد مورد نیاز در رابطه با ارز دیجیتال زی کش را فراگرفته باشید. در صورت وجود هر گونه سوالی می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار 05 اسفند 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
استخراج
استخراج زی کش

زی کش انجام کاری است که به سختی انجام می شود ولی ساده ترین روش انجام...

کیف پول زی کش
خرید زی کش
ارز دیجیتال زی کش
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر