با افزایش تعداد علاقه مندان به ارزای دیجیتال و روی آوردن بیشتر سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بیت کوین، این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمد که اصلا بیت کوین را چه کسی اختراع کرد؟ اگر از مبادله گران و فعالان حوزه ی ارزهای دیجیتال این سوال را بپرسید، ممکن است این جواب را بشنوی : " ساتوشی ناکاموتو ". اما به راستی ساتوشی ناکاموتو کیست؟ آیا او یک شخص خاص است یا یک تیمی از متخصصان. در ادامه با تراپی همراه شوید تا مطالبی را در این مورد برایتان بیان کنیم.

آیا ساتوشی ناکاموتو مخترع بیت کوین است؟

ساتوشی ناکاموتو این نام پر از رمز و راز، کسی که سند سفید انقلابی و منبع باز اوریجینال ارزهای را در اختیار ما قرار داده است، کیست؟ او در حقیقت کسی است که تعدادی بیت کوین ایجاد کرد، آن را بین جوامع بلاک چین تقسیم کرد، سند سفید منبع باز آن را در اختیار اعضای بلاک چین قرار داد و سپس ناپدید شد.

ساتوشی ناکاموتو

در واقع مخترع بیت کوین در حال حاضر ناشناس است و افراد زیادی بوده اند که تا کنون ادعا کرده اند که سازندگان بیت کوین هستند، اما هیچ کدام از آ نها نتوانسته است ادعای خود را به اثبات برساند.

بدون شک بیت کوین از ساتوشی ناکاموتو شروع شده است، اما اینکه او تنها شخصی بوده که در اختراع بیت کوین شرکت داشته است، یا اینکه یک تیم بوده اند، هنوز مشخص نیست. بنابریان خالقین بیت کوین هر کسی می تواند باشد که بتواند ادعای خود را ثابت کند. در این مقاله ما برخی از مخصصان که ادعای ان ها به واقعیت نزدیک تر بوده است را برای شما معرفی خواهیم کرد.

Craig Wright

وی یک دانشمند 49 ساله است که در رشته ی کامپیوتر و اهل استرالیا و تاجر. او یکی از مدعیان بزرگ اختراع بیت کوین است و از هیچ فرصتی برای بیان این ادعا دریغ نکرده است. در سال 2015 یک مشارکت همزمان بین مجله ی Wired و Gizmodo انجام شد. در آن زمان ظاهرا Craig از مدعیان ارائه ی تکنولوژی اولیه ی بیت کوین بوده است. این مجله یک مقاله ای منتشر کرد که در آن نوشته شده بود این شخص مخترع بیت کوین است. پس از کشف ایمیل های محرمانه ای متوجه شدند که این ادعا دروغ بوده است و شواهد جعلی بوده اند.

در کل Craig بارها تلاش کرده است که بیت کوین را به نام خود ثبت کند و ثابت کند که او ساتوشی ناکاموتو ، مخترع بیت کوین است ولی نتوانست.

Dave Kleiman

کاندیدای دوم برای مخترع بیت کوین آقای Dave Kleiman می باشد. وی یکی از متخصصان متبحر در دنیای یارانه است که به عنوان یکی از مخترعان بیت کوین ظاهر شده است. او در سال 1967 به دنیا آمد و در 21 سالگی در میان سربازان آمریکایی در اترش موفق به دریافت جایزه شد. او در سال 2008 با بیت کوین درگیر شد و خود را جز اولین ماینرهای بیت کوین می داند.

ساتوشی ناکاموتو

در مقاله ای که از سوی مجله ی اکونومیست منتشر شد، وی با این واقعیت روبرو شد که نوشتار وی به زبان انگلیسی با سند سفید بیت کوین مطابقت ندارد و او نویسنده اصلی سند سفید نیست.

Hal Finney

Hal Finney نفر سوم این لیست است. او به عنوان اولین کسی که تراکنش بیت کوین را از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرده است، شهرت یافت. این شخص متولد 1956 است او از متخصصان رمز نگاری با استفاده از فن اوری های حفظ حریم خصوصی و دفاع از حریم شخصی می باشد. لیستی از ایمیل هایی که بین Hal Finney و ساتوشی ناکاموتو رد و بدل شده است نشان می دهد که او به عنوان یک تست کننده، کدهای ساتوشی را امتحان می کرد. اما برخی می گویند این ایمیل ها همه جعلی می باشد.

حتما بخوانید : کسب بیت کوین رایگان

در هر صورت او یکی از پیشگامان بیت کوین است، زمانی که هیچ کس به مشکلات راه حتی فکر هم نمی کرد، او مسئله ی گمنام سازی و انتشار CO2 را مطرح کرد.

Dorian Satoshi Nakamoto

این شخص هم که یک مهندس فروتن و ورشکسته در تجارت که از دنیای رمزنگاری هیچ اطلاعی ندارد و به اشتباه اسم او در مجلات به عنوان ساتوشی ناکاموتو واقعی ثبت شد. وی شاکی شده بود که واکنش شدید رسانه ها آرمش زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است.

افراد دیگری از جمله Nick Szabo و Paul Solotshi Calder Le Roux نیز ادعا کردند که مخترع بیت کوین هستند و ادعای هیچ کدام ثابت نشد. و این ابهام همچنان به قوت خود باقی است.

تاریخ انتشار 12 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر