راه اندازی یک کسب و کار جدید، برای تمامی افرادی که امید به موفقیت کسب و کار خود دارند هم می تواند با ریسک بالایی همراه باشد؛ به طوری که همه ی آن ها مایلند تا در ابتدا قبل از هر اقدامی برای شروع کار، میزان ریسک و میزان سودآوری آن کسب و کار را برآورد نمایند و پس از مقایسه ی این دو برای راه اندازی آن کسب و کار وارد عمل شوند. به همین دلیل است که در این سال های اخیر بسیاری از کارآفرینانی که به کسب و کار نو و تازه ای فکر می کنند، به دنبال این هستند که بدانند، راه درست کدام است؟ آیا دریافت مجوز و پذیرش نمایندگی (فرانچیز franchise) از کسب و کارهای موجود، کار درستی است، یا راه اندازی یک استارت اپ یا کسب و کار تازه؟ درست است که هر دو سودآور هستند اما هر دو با درصدی از ریسک همراه هستند، و در عمل به نظر می رسد که استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند . دوستان آیا می دانید چرا؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت، پس لطفا با تراپی همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

اثر تحریم ایران بر برگزاری استارت آپ

چرا استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند ؟

در این جا به عواملی اشاره خواهیم کرد که بیان کننده ی این مسئله هستند که چرا استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند .

استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند

برای راه اندازی یک استار اپ، باید برای خود برند ایجاد کنید

ایجاد شناسه ی برند، کاری سخت و زمان گیر است و گاهی سال ها طول می کشد تا یک برند ایجاد شود. بسیاری از صاحبان کسب و کار، از ابتدا زمان و منابع کافی ندارند که به ایجاد برند بپردازند، بنابراین یا فعالیت آن ها محدود می شود و یا در کار خود با شکست مواجه می شوند. اما زمانی که شما یک نمایندگی از برند خاصی را تقبل کنید، با این مشکل مواجه نخواهید بود، چرا که آن برند شناخته شده است و به این ترتیب می توان گفت حداقل چندین مرحله از یک استارت اپ جلوتر است. پس یکی از دلایلی که استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند این است که نیاز به برندینگ دارد.

مسئولیت اشتباهاتتان بر عهده ی خودتان است

هنگامی که شما عهده دار فروش یک برند دیگر می شوید، با کسب و کاری مواجه هستید که قبلا امتحان شده، اشتباهاتی در آن رخ داده و بررسی شده و مشکلات بر طرف شده است و زمانی که در آینده چنین مشکلاتی رخ دهد، راه حل آن واضح و مشخص است و صاحبان قبلی برند می توانند راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند. اما در یک استارت اپ، شما با یک کسب وکار جدید مواجه هستید و یک سری مشکلاتی در آن قطعا اتفاق خواهد افتاد که مسئولیت حل آن ها و پیدا کردن راه چاره بر عهده ی شخص شما است.

استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند

ممکن است از پس مسئله ی تامین مالی شرکت بر نیائید

صاحبان کسب و کار می بایست تلاش بسیار زیادی بکنند تا کسب و کار خود را از لحاظ تامین هزینه ها و بودجه، به یک ثبات مالی برسانند. آن ها می بایست نقشه ی کسب و کار خود را ایجاد کنند، سپس ایده های خود را با دوستان و آشنایان در میان بگذارند تا شاید بتوانند سرمایه ها را از طریق مشارکت آن ها تامین کنند. از همه مهم تر اینکه بسیاری از کارآفرینان، خود نمی دانند که برای شروع به چه میزان سرمایه نیازمندند. پس دلیل دیگر بالا بودن ریسک کسب و کارهای جدید یا همان استارت اپ ها همین مسئله ی یافتن سرمایه گذار و تا مین مالی است.

منابع عملیاتی

در کنار همه ی موارد ذکر شده، این را هم بدانید که حتی یک کسب و کار کوچک هم نیازمند حمایت از طریق یک وب سایت، بازاریابی و ...می باشد. زمانی که شما با برند های موجود کار کنید و از آن ها یک شعبه یا نمایندگی بگیرید، خواهید دید که برخی از این موارد از قبل انجام شده است و آن ها منابع خود را نیز می بایست در اختیار شما قرار دهند. اما در یک استارت اپ شما خودتان می بایست یک وب سایت طراحی کنید و همچنین تبلیغات و بازاریابی به عهده ی خودتان است. که برای همه ی این ها می بایست وقت، انرژی و زمان در نظر بگیرید.

شما می بایست برای خودتان یک چارچوب کاری در نظر بگیرید

اکثر مواقع، استارت اپ ها با شکست مواجه می شوند، زیرا صاحبان آن ها آنقدر درگیر کار هستند که از جنبه های اصلی مدیریتی کار دور شده و به شدت فاصله می گیرند که این در دراز مدت می تواند باعث شکست آن ها شود. اما آن چه باید بدانید این است که صاحبان کسب و کار جدید می بایست از دانش کافی و آگاهی لازم هم در زمینه ی کسب وکار خود و هم در زمینه ی قابلیت ها و عملکردهای مدیریتی کسب و کار برخوردار باشد. اما در یک کسب و کار فرانچیز، نیازی نیست که شما دانش زیادی در زمینه ی کسب و کار موثر داشته باشید زیرا در آن ها یک سیستمی وجود دارد که پیرو آن شما نیز به کار خود ادامه می دهید و احتمال اینکه با شکست مواجه شوید بسیار کاهش می یابد.  

همراهان همیشگی تراپی، امید است توانسته باشیم جواب این سوال را که " چرا  استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند "  را در قالب این مقاله به درستی بیان کرده باشیم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما گرامیان صمیمانه سپاسگزاریم. اگر هم اکنون سوالی در ذهن دارید، با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 18 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر