افراد مختلف همواره با توجه به مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌های خود به دنبال راهی مناسب برای کسب درآمد هستند. اما این روزها به مدد اینترنت و تکنولوژی، راه‌ها و روش‌های کسب درآمد بسیار تنوع پیدا کرده‌اند به طوری که به واسطه‌ی استفاده از اینترنت افراد توانسته‌اند در مشاغل بسیاری درآمد کسب کنند، از جمله کسب درآمد از موسیقی. از سوی دیگر ارزهای دیجیتال روی کارآمدند و با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، بشر راه دیگری برای سرمایه گذاری و کسب درآمد پیدا کرد. هم اکنون با به کارگیری تکنولوژی بلاک چین برای کسب درآمد از موسیقی پلتفرم دیگری در دست طراحی و پیاده سازی است به نام xSongs . در این مقاله با تراپی همراه شوید تا در مورد این پلتفرم فروش موسیقی اطلاعات جالبی در اختیار شما قرار دهیم.

درباره‌ی xSongs ، پلتفرم فروش موسیقی

کریگ دویت، چند ماهی است که در حال کار بر روی پروژه‌ای است به نام xSongs که در آن آهنگ سازها می‌توانند مستقیم و بدون واسطه موزیک‌هایی که ساخته‌اند را بر روی این پلتفرم قرار دهند و یه فروش برسانند و در ازای آن ریپل دریافت کنند. او با این هدف برای طراحی این پلتفرم برنامه ریزی کرد که بتواند واسطه‌ی فروش را حذف کند و هم موسیقی با قیمت مناسب‌تری در دسترس کاربران قرار گیرد و هم هنرمندان بتوانند به درآمد و سود بیشتری برسند.

xSongs

کریگ دویت پلتفرم خود را بر پایه‌ی بلاک چین طراحی کرد و این امکان را برای کاربران و مشتریان علاقه‌مند به موسیقی فراهم کرد تا با استفاده از ریپل، از این پلتفرم خرید کنند. وی گفت برای طراحی این پلتفرم از Bancamp ‌ایده گرفته است. Bancamp نیز یک شرکت موسیقی آنلاین است که امکان کسب درآمد از موسیقی را برای کاربران فراهم کرده است. در Bancamp برای دریافت موسیقی حدود 15 درصد و برای پردازش آن 6 درصد هزینه یا کارمزد کسر می‌شود. اما هزینه‌ی خرید موسیقی از طریق xSongs صفر است و نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی برای استفاده از این پلتفرم نیست.

 عملکرد پلتفرم xSongs به چه صورت است؟

زمانی که هنرمند اثری را تولید می‌کند، مستقیما آن را بر روی پلتفرم xSongs  بارگزاری می‌کند. پس از آن بررسی های لازم توسط xSongs بر روی آن اثر انجام می‌شود و از لحاظ کپی رایت چک می‌شود، سپس برای استفاده‌ی کاربران مورد تائید قرار می‌گیرد. در حال حاضر این پلتفرم به صورت آزمایشی راه اندازی شده است و کاربران علاقه‌مند به موسیقی می‌توانند با ریپل، از پلتفرم xSongs ، موسیقی بخرند.

کریگ دویت در این نسخه‌ی آزمایشی محدود 100 هنرمند و 500 اثر هنری قرار داده است و امید دارد که تا نیمه‌ی دوم سال 2020 ، تعداد هنرمندان به 1000 افزایش یافته و همچنین 10000 اثر در این پلتفرم برای فروش قرار  داده شود.

چگونه از xSongs  موسیقی بخریم؟

علاقه‌مندان به خرید موسیقی مایلند بدانند که چگونه می‌توان از xSongs  موسیقی خرید و پرداخت هزینه آن را چگونه باید انجام داد. علاقه‌مندان می‌توانند برای پرداخت هزینه‌ی خرید موسیقی با ریپل، از کیف پول Payburner استفاده کنند. این کیف پول توسط کریگ دویت ساخته شده است. همچنین با استفاده از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال نیز می‌توانند پرداخت هزینه را انجام دهند. در واقع با استفاده از این کیف پول‌های ارز دیجیتال مشتریان می‌توانند در هر کجای دنیا خرید کنند و هزینه‌ی آن را به آسانی و تنها با یک کلیک بپردازند.

xSongs

کریگ دویت در حال حاضر هیچ برنامه‌ی کسب درآمدی برای xSongs  ندارد و گفته است که خودش کلیه‌ی هزینه‌ها را تقبل کرده و پوشش می‌دهد. به عقیده‌ی او در صورتی که یک پلتفرم از جذابیت کافی برخوردار باشد، به سرعت کاربران و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب خواهد کرد و در این صورت هزینه‌ها و مسائل مربوط به کسب درآمد به طور اتوماتیک حل خواهد شد.

 سخن آخر

کریگ دویت در حال حاضر با یکی از مهندسین شرکت ریپل در حال کار روی پلتفرم xSongs  می‌باشد و قصد دارد به محض اینکه علاقه مندان به استفاده از این پلتفرم به مقیاس قابل توجهی رسیدند، محتواهای آن را افزایش دهد. او می‌گوید که شروع کار این پلتفرم با موسیقی است و در ادامه‌ی کار، هر گونه اطلاعات مفید دیجیتالی از قبیل کتاب‌های الکترونیکی و سایر آثار هنری برای استفاده‌ی علاقه مندان در این پلتفرم به فروش خواهد رسید.

دوستان گرامی، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاسگزاریم.

لطفا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم. 

تاریخ انتشار 17 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر