شکی نیست که داوطلبان مهاجرت یا سفر به خارج از کشور، قبل از هر چیز ابتدا باید برای انتخاب شهر یا کشور مقصد، تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهند و سپس با دید باز و اطلاعات دقیق در مورد یک مکان، به آنجا سفر کنند. پس قبل از رفتن خوب است بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت ایرانیان را بشناسد و یا اگر برای ادامه تحصیل قصد سفر کرده‌اید، با بهترین شهرها برای تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید. حتی اگر در فصل خاصی از سال سفر می‌کنید، مثلا در فصل زمستان، ابتدا در مورد بهترین کشورها برای سفر در فصل زمستان اطلاعات کافی کسب نمائید. آیا تا کنون در مورد شهر زاگرب (Zagreb) چیزی شنیده‌اید؟ آیا مایلید آنجا را بشناسید و اگر قصد سفر دارید این شهر را برای مسافرت انتخاب کنید؟ پس با تراپی همراه شوید.

ویژگی‌های جغرافیایی شهر زاگرب (Zagreb)

زاگرب (Zagreb) یکی از بزرگ‌ترین شهرها و مرکز کشور کرواسی است. این شهر در سرازیری‌های تپه‌های Medvednica از سمت شمال، و از سمت جنوب به دشت سیلابی رودخانه‌ی Sava  واقع شده است.  

از فوریه‌ی 2019 جمعیت زاگرب (Zagreb) حدود 800000 نفر شده است و به طور کلی تراکم جمعیت این شهر به حدود 1.1 میلیون نفر می‌رسد که حدودا برابر است با یک چهارم کل جمعیت کرواسی. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 122 متر است و وسعت آن به 641 کیلومتر مربع می‌رسد.

زاگرب (Zagreb)

زاگرب شهری است که از لحاظ تاریخس بسیار غنی است و از زمان روم تا به امروز قدمت دارد. این شهر به مرکز فرهنگی و سیاسی کرواسی از آغاز سال 925  در قرون وسطی معروف است. زاگرب (Zagreb) در سال  تبدیل 1242  به یک شهر سلطنتی شد. در دوران یوگوسلاوی سابق، شهر زاگرب به یک مرکز اقتصادی مهم دنیا تبدیل شد و به عنوان دومین شهر مهم در این کشور شناخته شد.

امروزه زاگرب (Zagreb) به عنوان مرکز سیاسی و فرهنگی کرواسی محسوب می‌شود و یکی از شهرهای داخلی پر رونق این کشور است که دارای بهترین موزه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید می‌باشد.

در ادامه شما را با مهم‌ترین مناطق زاگرب (Zagreb) آشنا خواهیم کرد.

مناطق گردشگری شهر زاگرب (Zagreb) در کرواسی را بشناسید

در این بخش از مقاله مهم‌ترین مناطق گردشگری شهر زاگرب را برای شما معرفی خواهیم کرد.

Gornji Grad

یکی از مناطق توریستی و گردشگری شهر زاگرب (Zagreb) گورنجی گراد است. این منطقه دارای وسعتی به اندازه‌ی 10 کیلومتر مربع می‌باشد و یک مکان تاریخی محسوب می‌شود که در دامنه‌ی کوه‌های بخش بالایی شهر قرار گرفته است. یکی از مهم‌مترین جاذبه‌های توریستی شهر، کلیسای سنت مارک است. قدمت این کلیسا به اوایل قرن سیزدهم باز می‌گردد.

موزه ی Broken Relationships

این موزه به موزه‌ی عشق‌های شکست خورده معروف است و کلیه‌ی افرادی که در گذشته عاشق یکدیگر بوده‌اند اما به هر دلیل در عشق خود دچار شکست شده‌اند، اشیا و یادگاری‌های خود را در این موزه قرار داده‌اند. این موزه یکی از خلاقانه‌ترین موزه ها در سراسر اورپا محسوب می‌شود و جایزه‌ی کنت هادسون در سال 2011 به این موزه تعلق گرفت.

پارک Maksimir

این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شود و به عنوان یک میراث فرهنگی در شهر زاگرب به حساب می‌آید، همچنین زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهان و جانوران می باشد. این پارک در سال 1787 تاسیس شد و اولین پارک بزرگ عمومی در اروپای جنوب شرقی می‌باشد.

زاگرب (Zagreb)

بازار محصولات کشاورزی Dolac

این بازار در منطقه‌ی Gornji Grad واقع شده است و یکی از پر بازدیدترین و مشهورترین بازارهای فروش محصولات کشاورزی در زاگرب می‌باشد.

سخن آخر

زاگرب یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی محسوب می‌شود و نه تنها به عنوان یکی از مقاصد محبوب از کل اروپا به دریای آدریاتیک است، بلکه یک مقصد گردشگری توریستی به تمام معنی است. این شهر یک شهر چهار فصل است به طوری که بالاترین درجه‌ی حرارت در فصل گرم در این منطقه به 40 درجه و در فصل سرد سال به 27.3- درجه سانتی گراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید : چگونگی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپایی آشنا نمائیم تا در صورتی که قصد سفر دارید این شهر را نیز جز مقاصد سفر خود قرار دهید. امید است مطالبی که در مورد شهر زاگرب برای شما عزیزان گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشد بر اطلاعات مفید شما در مورد شهرهای مهم دنیا افزوده باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 21 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر