در این مقاله به نحوه ی نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی  خواهیم پرداخت. ابتدا باید بدانیم رزومه چیست و چه کاربردی دارد:


 رزومه (Resume)، نوشته‌ای است شامل خلاصه‌ای از ، مدارک تحصیلی ، تجارب حرفه‌ای ، مهارت‌ها، استعدادها ، سوابق شغلی ، مدارک حرفه‌ای و دستاوردهای شخصی که برای ارائه به کارفرمایان شرکت ها و سازمان های متقاضی مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت رزومه کاری به زبان انگلیسی از ما یک تصویر ذهنی‌ به خواننده می‌دهد.

معمولا قبل از انجام مصاحبه حضوری، کارفرمایان ابتدا با مطالعه رزومه‌ها افراد مرتبط و مناسب برای شغل موردنظر را گزینش می کنند. از آنجایی که ارسال رزومه راهی است برای معرفی شما به عنوان شخص لایق، آن هم در زمانی بسیار کوتاه ، پس ضرورت هوشمندانه نوشتن آن را فراموش نکنید

 

تفاوت Resume با  CV  :

CV  مخفف کلمه Curriculum Vitae به معنی خلاصه ی زندگی می‌باشد. در CV به طور مفصل باید از تمام جزئیات سوابق شغلی و حرفه ای  و زندگی خود بنویسید. تعداد صفحه CV مهم نیست ولی یک رزومه استاندارد نباید بیشتر از دو صفحه باشد و ممکن است شما مجبور به حذف برخی از مدارک و سوابق خود باشید. تفاوت دیگر این دو در ثابت و یا قابل تغییر بودن آنهاست! سی وی شرح کامل تمام سوابق شماست و بسته به درخواست کننده تغییری در آن ایجاد نمی شود. ولی شما در رزومه خود می توانید با هدف تاثیرگذاری، به تجارب و مهارتهای مرتبط خود تاکید بیشتری کنید و برای خلاصه شدن آن تجارب غیر مرتبط را حذف کنید. اگر فکر کار برای شرکت های خارجی در داخل یا خارج از ایران را در سر دارید،  بدانید که در کشورهای مختلف برای استخدام در برخی از کشور ها CV و برخی از Resume استفاده می‌کنند. برای مثال در آمریکا و کانادا رزومه و در اروپا CV متداول‌تر است و به طور عمومی می توان گفت که بهتر است برای پذیرش در دانشگاه ها از CV  و برای استخدام از رزومه کاری به زبان انگلیسی استفاده کنید. به زودی در نوشته های بعدی برای شما نحوه نگارش یک CV حرفه‌ای مناسب برای تحصیلات بین‌المللی را ارائه خواهیم کرد.

از به روز بودن اطلاعات خود مطمئن شوید.

 

نحوه نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی

 

انواع رزومهنحوه نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی 

 

  • ترتیبیChronological  :

رزومه های ترتیبی رایج ترین نوع رزومه هستند. در این نوع، شما سوابق شغلی خود را از آخر به اول، به ترتیب تاریخ وارد می کنید. اکثر کارفرمایان این رزومه ترتیبی را ترجیح می‌دهند، چون با نگاه اول به تاریخچه شغلی شما پی‌می‌برند. اگر سوابق شغلی شما مرتبط با شغل موردنظر کارفرماست و بین سوابق کاری خود وقفه ندارید، بهترین نوع رزومه برای شما رزومه ترتیبی می‌باشد.

 

  • رزومه مهارت‌ محورFunctional :

برخلاف رزومه ترتیبی در این نوع رزومه شما روی مهارت‌ها و تجارب حرفه ای خود تمرکز می‌کنید و تاریخ آن را در اولویت های بعدی و بعد از توضیح هر مهارت قرار می‌دهید. سوابق شغلی را نیز بدون ذکر توضیحات بعد از مهارت ها قرار می‌‌دهید. اگر اخیراً فارغ‌التحصیل شده‌اید و سوابق شغلی زیادی ندارید یا بین سوابق قبلی وقفه‌های زیادی دارید، نگارش این نوع رزومه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

  • رزومه ترکیبی Combination:

در این نوع رزومه کاری به زبان انگلیسی شما در کنار سوابق شغلی که به ترتیب ذکر می‌شوند، مهارت‌ها و تجاربی را که در شغل مربوطه، کسب کرده اید را عنوان می‌کنید. این نوع رزومه که ساختار آن نیز منعطف تر است، از گذشته شما دیدی داستان مانند به خواننده می‌دهد.

 

  • رزومه هدفمندTargeted :

در رزومه هدف دار شما می‌توانید سوابق خود را مناسب با موقعیت شغلی ایجاد شده معرفی نمایید. یعنی سوابق و حتی مدارک تحصیلی بی ارتباط با موقعیت شغلی را حذف کنید و از سوابق حرفه‌ای، مهارتها و تجاربی که در شغل درخواستی کارایی دارند و خواننده به دنبال آن است، سخن بگویید. البته تا جای ممکن بهتر است از کلمات کلیدی عینا مطابق با آگهی استخدام استفاده نکنید. در این نوع نگارش باید توجه داشته باشید که خودتان باشید. شما قادر به تغییر گذشته خود نیستید و کوچکترین بزرگنمایی و دروغ حتی درباره علائق شما می‌تواند به اخراج شما منجر شود.

 

 

ساختار رزومه:  نحوه نگارش رزومه کاری به زبان انگلیسی 

 باید قبل از شروع به تهیه و ساخت رزومه کاری به زبان انگلیسی، تصویر ذهنی کامل و البته مثبتی از مهارت‌ها، تجارب، استعدادها و علاقه‌مندی‌های خود را آماده کنید و سپس اطلاعات خود را به ترتیب نوع رزومه‌ای که انتخاب کرده‌اید.

اشتباه املایی و گرامری رزومه شما را نابود می کند. برای اطمینان از درست بودن املای کلمات تنها به فرهنگ لغات نرم افزار Word تکیه نکنید.

 

 

  •  اگر به دانش زبان انگلیسی خود مطمئن نیستید،
  • اگر در انتخاب نوع رزومه سر در گم هستید ،
  • اگر از ترتیب اطلاعات وارد شده در رزومه آگاهی ندارید،
  • اگر به دنبال Job Offer   (پیشنهاد کاری) در کشورهای مختلف دنیا هستید ،
  • اگر سایت های معتبر کاریابی در دنیا رو نمیشناسید،

 

توسط همکاران امور بین الملل شرکت تراپی ، بهترین ، مفید ترین و تاثیرگذار ترین نوع رزومه را برای شما در اسرع وقت تهیه می نماییم.

 

کافیست  « ساخت رزومه »  ثبت سفارش کنید .

 

 

   مدارک لازم جهت تهیه و طراحی رزومه :

کافیست مختصری در مورد خودتان به همراه اطلاع دقیق تحصیلات ، سوابق شغلی، دوره  های گذرانده شده خارج از دانشگاه ، توانایی ، علاقه مندی ها و هر نوع اطلاعاتی مفید و تاثیر گزار خود را به فارسی مطابق نمونه  برای  تراپی ارسال نموده . ضمن ترجمه و دسته بندی، قالبی زیبا و چشمگیر و منحصر به فرد برای شما طراحی میکنیم .

در صورت نیاز شرکت تراپی میتواند با توجه به کشور در خواستی شما رزومه شما را در سایت هایی معتبر کاریابی آن کشور قرار داده تا بتوانید بدون مشکل و در اسرع وقت ، شغل مورد علاقه و  پیشنهاد کار مناسب با توانایی هایتان را به دست آورید .

 

جدول تعرفه و زمانبندی 

 

نوع خدمات

تعداد صفحات

هزینه تهیه و ترجمه رزومه حرفه ای در فایل ورد (تومان)

هزینه فایل طراحی شده رزومه حرفه ای  گرافیکی منحصر به فرد

عادی

نیمه فوری

فوری

زمان / هزینه 

زمان / هزینه 

زمان / هزینه 

نگارش رزومه

1 تا 2 صفحه

90000

150000

5 روز کاری

-----

3 روز کاری

25000 تومان به مبالغ اضافه میشود

36 ساعت (حتی روزهای تعطیل)

50000 تومان به مبالغ اضافه میشود

نگارش CV

2- 5 صفحه

130000

190000

5روز کاری

-----

3 روز کاری

25000 تومان به مبالغ اضافه میشود

36 ساعت (حتی روزهای تعطیل)

50000 تومان به مبالغ اضافه میشود

ویرایش رزومه و CV تالیف شده توسط شما

--

----

-----

5روز کاری

40000 تومان

3 روز کاری

50000

36 ساعت

60000

تغییر فرمت رزومه و CV مطابق با دانشگاه و شرکت مد نظر

---

----

----

5روز کاری

40000 تومان

3 روز کاری

50000

36 ساعت

60000

 

 کاربران گرامی جهت ثبت سفارش تهیه و طراحی رزومه به زبان انگلیسی کلیک کنید  

تاریخ انتشار 30 خرداد 1397
نویسنده  حامد پاکدامن
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر