سوالی که ذهن کاربران اینترنت را قبل از افتتاح حساب یا بعد از ساخت آن به خود درگیر می کند شامل موارد زیر می باشد: آیا حساب پی پال، انواع مختلفی دارد؟ انواع حساب های پی پال، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ کدام حساب برای رفع نیاز من مناسب تر می باشد؟ به منظور آشنایی شما گرامیان به تعریف و مقایسه انواع حساب پی پال ، به تهیه این مقاله پرداختیم تا بتوانیم گام مثبتی در جهت افزایش آگاهی تان برداریم.

معرفی انواع حساب پی پال

خدمات حساب پی پال چیست؟

در صورتی که حساب پی پال داشته باشید میتوانید خدمات متعددی از این حساب بانکی آنلاین دریافت کنید. البته اگر هنوز اقدام به افتتاح حساب نکرده اید با مطالعه مقاله ساخت اکانت پی پال می توانید برای خود حساب پی پال ایجاد کنید. اما اگر ویزا کارت ندارید نمی توانید حساب وریفای شده بسازید؛ لذا توصیه می کنیم این کار را به متخصصان بپردازید.

افتتاح حساب پی پال

 خدمات حساب پی پال عبارتند از:

  • پرداخت وجه، انتقال وجه به دیگران و یا دریافت پول
  • خرید و فروش کالا در بزرگترین سایت حراجی دنیا eBay
  • امکان پرداخت و خرید از تعداد کثیری از سایتهای اینترنتی مانند: پرداخت حق عضویت در سایتهایی مثل رپید شر(Rapid Share) ، خرید سرویس از سایتهای فروش دامنه و هاست و...
  • انتقال پول پی پال به حساب بانکی یا کارت اعتباری خودتان
  • امکان فروش کالا یا خدمات خود در اینترنت و دریافت آسان وجه آن از طریق حساب پی پال
  • و...

انواع حساب در پی پال:

 در پی پال سه نوع حساب وجود دارد که عبارتند از: بیزینس (Business)، پریمیر (primier) و پرسونال .(personal) کارمزد برای تمام این حسابها، به یک نحو محاسبه میشود. هر حساب قابلیت ارتقا به حساب بالاتر از خودش را دارد. مثلا حساب پرسونال می تواند به هر دو حساب پریمیر و بیزینس ارتقا پیدا کند.

1. حساب پرسونال :(Personal) این حساب که پایین ترین سطح حساب در پی پال است برای اشخاص حقیقی بعنوان یک حساب عادی برای گردشهای مالی پایین بکار می رود. از ویژگی های حساب پرسونال وجود تایپهای پرداخت می باشد. با وجود انواع تایپ ها می توانید با راحتی بیشتری از امکانات آن استفاده نمائید.

2. حساب پریمیر :(Primier) این نوع حساب، قابلت های یک حساب عادی را مانند حساب پرسونال دارا است. اما امکانات دیگری را نیز ارائه میدهد. از جمله این امکانات دریافت کارت اعتباری، کارت بانکی و حساب بانکی می باشد. همچنین با استفاده از این حساب می توان از قابلیتهایی مثل سبد خرید و گزارش پرداخت نیز استفاده کرد.

3. حساب بیزینس :(Businees) حساب بیزینس پی پال مخصوص تجار و شرکتهایی است که کارهای تجاری بزرگی را اداره میکنند، یا فروشگاه های آنلاین دارند. این حساب می تواند تحت نام بیزینس شما ساخته شود و از تمام امکانات پرداخت با کارمزد بسیار کمی استفاده کنید. از امکانات این حساب می توان به دریافت پول از مشتریانی که اکانت پی پال ندارند اشاره کرد. از اینکه تا اینجا با ما در مقاله انواع حساب در پی پال همراه بوده اید سپاسگزاریم. با ما مثل همیشه همراه باشید.

 

ممکن است جزء کاربرانی باشید که دارای حساب بیزینس می باشید ولی از امکانات آن استفاده نمی کنید و مناسب می دانید که حساب خود را به پریمیر تغییر دهید. این کار به سادگی امکان پذیر است. می توانید براحتی با مطالعه مقاله تغییر حساب بیزینس (business) به پریمیر (premier)  این کار را انجام دهید.

تفاوت حساب پی پال بیزینس (Business) با شخصی (Personal) چیست؟

هر کدام از حساب های بیزینس و شخصی، دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند که اصلی ترین تفاوت این دو حساب نیز در رابطه با ویژگی های آن ها می باشد. امکاناتی که حساب پی پال بیزینس برای کاربران فراهم می کند بسیار بیشتر از حساب شخصی می باشد. برای کسب آگاهی بیشتر، پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت حساب پی پال بیزینس با شخصی  را مطالعه فرمائید.

تفاوت حساب های Business و Premier در پی پال چیست؟

این دو نوع حساب برای کاربرانی که خرید و فروش آنلاین انجام می دهند بسیار مناسب می باشد. تفاوت های این دو نوع حساب در رابطه با وضعیت مالیاتی، پرداخت های دسته جمعی و هزینه پرداخت های اضافی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقاله تفاوت حساب بیزینس با پریمیر را مطالعه فرمائید.

تفاوت انواع اکانت در پی پال

نکات ساخت انواع حساب در پی پال در ایران

پی پال شرکتی آمریکایی است که از قوانین مربوط به تحریم پیروی می کند. دسترسی به سایت پی پال از طریق آی پی (IP) ایران امکان پذیر نیست. بنابراین، هرچقدر ساخت یک اکانت پی پال در خارج از ایران ساده و ابتدایی به نظر می رسد، از داخل ایران شبیه امری نشدنی است. پی پال به شدت از قوانین تحریم پیروی می کند و در این راستا، حتی اگر به ایرانی بودن یک کاربر ظنین شود، حق دارد اکانت پی پال و موجودی آن را مسدود (Block) کند. اگر قصد افتتاح حساب پی پال در ایران را دارید می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

برای افتتاح حساب پی پال و همچنین کار کردن با آن، حتما از IP ثابت اختصاصی غیر ایرانی استفاده کنید. استفاده از VPNهایی مانند گیت وی یا سایفون، به دلیل گستردگی استفاده اصلا توصیه نمی شود. بهترین و امن ترین راه استفاده از VPS (سرورهای اختصاصی مجازی) با IP کشوری است که نام آن را در اطلاعات حسابتان وارد کرده اید. با توجه به اینکه تمامی گزارش های گردش مالی حساب پی پال، بطور اتوماتیک به ایمیلتان ارسال می شوند، نیازی به سر زدن های روزانه و مکرر به حسابتان ندارید.

همچنین لازم است که در هنگام افتتاح حساب، محل سکونت خود را کشورهایی مثل انگلیس، کانادا یا آمریکا انتخاب نکنید. این کشورها برای وریفای شدن نیاز به حساب بانکی دارند. بنابراین بهتر است از کشورهایی مثل هند برای اینکار استفاده کنید. سپس برای وریفای کردن حسابتان، می توانید از یک ویزا کارت استفاده کنید تا بتوانید از امکانات ارائه شده توسط پی پال بهره ببرید. فرقی نمی کند از کدامیک از انواع حساب در پی پال استفاده می کنید، این نکات را برای تمامی حساب ها باید رعایت کنید.

انواع حساب پی پال و کیف پول های آن

لازم به توضیح است شما با انتخاب هر یک از انواع حساب در پی پال، می توانید از کیف پول دیجیتال پی پال استفاده نمائید. انواع کیف پول هایی که مجموعه تراپی پشتیبانی می کند شامل دلار، یورو، پوند و روبل روسیه می باشد.

 

لطفا نظر خود را در کامنت ها با دیگران به اشتراک بگذارید!

تاریخ انتشار 04 فروردین 1396
نویسنده  مهناز قانع
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
گیفت کارت پی پال چیست
سقف حساب پی پال
آموزش پی پال
امنیت پی پال
حساب پرسونال پی پال
حساب پریمیر پی پال
تبدیل پی پال به پرفکت مانی
درگاه اینترنتی پی پال
شارژ حساب پی پال
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    ناشناس ۰۴ امرداد ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
    من میخواستم حساب پی پال وری فای شده افتتاح کنم سوالم این بود حساب هایی که شما افتتاح میکنید قابلیت واریز ، برداشت و معرفی به سایت های فریلنسری رو دارند ؟

    • تصویر آواتار
      ودیعی ۰۴ امرداد ۱۴۰۱ به این نظر پاسخ دهید
      بله با این حساب هم میتوان در سایت های خارجی خرید کرد هم پرداخت و دریافت داشته باشید

فرم ارسال نظرات کاربر