نامه های جعلی:

یکی از راه هایی که می توان به آن اشاره کرد ارسال ایمیل و نامه های جعلی است، همانطور که قبلا اشاره شد دوست عزیزی ایمیلی جعلی از سفارت آمریکا دریافت کرده بود با مضمون برنده شدن در لاتاری و از این طریق مبلغی حدود 7000 دلار سر او کلاه رفت.

اما چطور باید با این نوع کلاهبرداری مقابله کنیم؟؟ ما باید هوشیارانه تر عمل کنیم و قبل از تایید شدن برای خودمان جستجویی داشته باشیم، این دوست عزیز ایمیلی دریافت کرده بود و لینک سایت سفارت جعلی آمریکا نیز در این ایمیل بود و ایشان بدون جستجوی دوباره در محیط اینترنت که آیا این آدرس صحیح و اصلی سفارت می باشد به این سایت اعتماد کرده بود.

یکی دیگر از راهکار های شناسایی ایمیل های کلاهبرداری ، توجه به آدرس لینک های استفاده شده در بدنه متن ایمیل ها می باشد .بسیاری از سایت های رسمی و قابل اعتماد با https:// شروع می شود اگر دقتی داشته باشید تمامی سایت ها http:// را دارند و سایت های بانک و سازمان های امنیتی و دولتی در انتها حرف S را نیز یدک می کشند و این درحالی است که کلاهبرداران اینترنتی با استفاده از آدرس اینترنتی مشابه و ایجاد صفحات قلابی مانند این سایت ها به اطلاعات حساب های افراد یا پول های آنها دست می یابند که این روش کلاهبرداری فیشینگ نام دارد .

نکته دیگری که کلاهبرداران اینترنتی از آن به خوبی استفاده می کنند، هیجان دادن به مخاطبان خود می باشد، همانطور که دیدیم این دوستمان به وجد آمده بود که می تواند تمامی اعضای خانواده ی خود را به آمریکا ببرد، در صورتی که لاتاری قوانین خاص خود را دارد که اگر متاهل باشد فقط می تواند به همراه همسر و فرزند خود به امریکا برود و این عدم آگاهی، عدم دقت و هوشیار نبودن سبب شد 7000 دلار از او کلاهبرداری شود.

نکته: اگر ایمیلی با هر مضمون برای شما آمد شتاب زده عمل نکنید و با دوستان آگاه و کارشناس مشورت کنید، در کشور عزیزمان ایران پلیس فتا همیشه پاسخگو می باشد، مطمئن باشید مشاوره گرفتن از این عزیزان به شما ضرری نمی رساند که هیچ، حتی سبب روشن تر شدن موضوع برای شما خواهد شد.

کلاهبرداری از طریق وسترن یونیون:

بسیار مواردی پیش آمده که شکایت از وسترن یونیون شده است و شاکیان مدعی شده اند، نمایندگی وسترن یونیون در ایران سرمایه آنان را با هدف انتقال به حساب مخاطبان خود در خارج از کشور بالا کشیده است.

پس از بررسی های به عمل آمده باز هم به این مورد می رسیم که کلاهبرداران از عدم آگاهی مخاطبان استفاده می کنند و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

ابتدا اینکه وسترن یونیون به دلیل تحریم هایی که در ایران وجود دارد تا به امروز هیچ نمایندگی در ایران به ثبت نرسانده است، پس این که نمایندگی وسترن یونیون در ایران این کلاهبرداری را انجام داده است خود یک صورت مسئله ی اشتباه می باشد، بسیاری از سایت های صرافی در ایران و حتی در خارج از ایران اقدام به کلاهبرداری های میلیونی می کنند؛ در ایران اسلامی مدتی است که جلوی این کلاهبرداری ها گرفته شده و کاربران به راحتی میتوانند از معتبر بودن یا نبودن یک وبسایت اطمینان حاصل کنند.

از سال 1390 وزارت صنایع و معادن شروع به احراز صلاحیت وبسایت هایی کرد که فعالیت های اقتصادی انجام می دادند. از این تاریخ به بعد تمامی وبسایت های صرافی و فروشگاهی ملزم به داشتن "اینماد" شدند و فروشگاه هایی که "اینماد" نداشته باشند را قابل اعتماد ندانسته و تایید نمی کند.

با این اوصاف وسترن یونیون خود یک شرکت معتبر بوده و وبسایت داخلی که به نام وسترن یونیون اقدام به کلاهبرداری کرده مجرم می باشد و کاربر باید دقت داشته باشد وبسایتی که می خواهد در آن سفارش ثبت کند، آدرس و مشخصات و همچنین دارای "اینماد" باشد.

مفتخریم که تراپی در این حوزه توانسته است از وزارت صنایع و معادن تاییدیه دریافت نماید و این وبسایت دارای "اینماد" می باشد.

نقل و انتقالات معتبر:

همواره به این موضوع توجه داشته باشید که برای انتقال وجه از طریق وسترن یونیون باید اطمینان داشته باشید که مبلغ شما به چه منظور قرار است منتقل شود، داشتن اهداف پول شویی و یا خرید مواد مخدر و خلاف قانون، این احتمال را بوجود می آورد که انتقال دهنده وجه را درگیر اقدامات قضایی کند.

لطفا گول نخورید!

تاریخ انتشار 25 اسفند 1395
نویسنده  مهدی قاسمی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
نمایندگی وسترن یونیون در ایران
کارمزد در وسترن یونیون
وسترن یونیون
انتقال پول وسترن یونیون
حساب وسترن یونیون
مزایای وسترن یونیون
دریافت حواله وسترن یونیون در ایران
انتقال پول به بلاروس
دستیابی وسترن یونیون به Accelerator
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر