در مقاله قبلی با موضوع 13 گام موفق برای موفقیت استارتاپ (قسمت اول) در مورد 5 راهکار اساسی جهت موفقیت در استارتاپ صحبت شد. در این مقاله به 8 روش دیگر جهت رشد استارتاپ پرداخته‌ایم؛ از آنجا که بعد از راه‌اندازی استارت اپ میزان رشد آن به عوامل زیادی گره خورده است، جهت موفقیت درکسب و کار جدید خود، خوب است تا با این عوامل به خوبی آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود در ادامه با تراپی همراه باشید.

رشد استارتاپ

برای رشد استارتاپ نیاز به خلاقیت و ایده‌های جدید است. امیدواریم نکات مهمی که برای شروع و رشد یک استارتاپ موفق ارائه می‌شود را در کسب و کار خود به کار گیرید.

 1. در میان ساعات کاری به زمان بیشتری جهت استراحت اختصاص دهید

در بین ساعات کاری زمانی را به استراحت تخصیص دهید، این کار موجب عملکرد بهتر در نتیجه کارتان می‌شود. چنانچه زمان استراحت را به صورت گروهی با همکاران‌تان بگذرانید، تیم کاری شما قوی‌تر، یکدست‌تر و هماهنگ‌تر می‌شود.

رشد استارتاپ

 2. اشتباه کنید و تجربه کسب کنید

برای موفقیت هیچ راهنمای آموزشی وجود ندارد. در بسیاری از موارد هیچ کتاب راهنمایی برای حل مشکلات شما نوشته نشده است. باید آنها را تجربه کنید حتی اگر تصمیم اشتباهی بگیرید و شکست بخورید. همیشه اشتباهات بهترین درس را به آدم‌ها می‌دهند و باعث پیشرفت و کسب تجربه می‌شوند. به گفته ریچارد برانسون یک کودک نوپا فقط با افتادن و بلند شدن، راه رفتن را یاد می‌گیرد.

 3. همیشه برای بهتر شدن، تلاش کنید

همواره تلاش کنید حتی اگر شرکت موفقی داشته باشید. استراتژی، چشم انداز و به صورت کلی روند کاری‌تان را تغییر دهید تا ضعف‌های موجود در آن را پوشش دهید. سوالاتی را مطرح و به آنها پاسخ دهید. مثلا از خود بپرسید :  آیا با تغییر نام تجاری شرکت، مشتریان آن بیشتر می‌شود؟ آیا توانسته‌ایم بازار هدف را تحت پوشش خود قرار دهیم؟ آیا توانسته‌ایم ارتباط درستی با مخاطبین خود برقرار کنیم؟

 4. حرکت به سمت هدف

همیشه اهداف خود را از پیش تعیین کنید و روز به روز به آن نزدیکتر شوید. ممکن است در راه رسیدن به اهداف‌تان درگیر مشکلات شوید اما برای رسیدن به آن‌ها بیشتر تلاش کنید و هرگز از آن دست بر ندارید.

 5. انتخاب پشتیبان مناسب

دوستان و اعضای خانوادتان را درگیر مشکلات کاری‌تان نکنید. اجازه ندهید مشکلات و شکاف‌های موجود در کار باعث از بین رفتن ارتباطات نزدیکتان شود. افرادی را برای استارتاپ خود انتخاب کنید که از شما، کسب و کارتان و اهداف مورد نظرتان پشتیبانی می‌کنند. از این افراد در جهت دریافت مشاوره و راهنمایی برای حل مشکلات کاری خود کمک بگیرید. 

 6. عصبانیت و فروکش کردن آن

بعضی از مواقع افراد از چیزی ناراحت و عصبانی می‌شوند یا به اصطلاح از کوره در می‌روند. در این مواقع بهتر است با همکاران خود در مورد مسائلی که شما را عصبانی کرده صحبت کنید. آن چیزی که باعث عصبانیت شما شده، عدم مسئولیت دیگران است. در این مواقع بهترین راهکار در میان گذاشتن افکارتان با دیگران و صبحت کردن با آنها است.

 7. استخدام افراد متخصص

در بعضی از مواقع کارکنان مجبور به انجام کارهایی متفاوت با فیلد تخصصی خود هستند، تا بتوانند کمبود نیروهای متخصص در آن بخش را جبران کنند. از این رو ساعات کاری آنها در جهت یادگیری و انجام کارهای خارج از فیلد کاری‌شان از بین می‌رود. برای داشتن یک استارتاپ موفق نیاز به استخدام افراد متخصص در هر فیلد خاص، مورد نیاز است.

رشد استارتاپ

 8. مدیر با تجربه

یک استارتاپ موفق نیاز به یک مدیر با تجربه و کار بلد دارد. افزایش میزان فروش، پیش‌بینی مشکلات غیر مترقبه و ایجاد فرهنگ مناسب با رشد استارتاپ از جمله وظایفی است که یک مدیر باتجربه و موفق از عهده‌ی آن بر خواهد آمد.

کلام آخر برای رشد استارتاپ

برای رشد و موفقیت یک استارتاپ باید به 13 راهکار گفته شده عمل کنید. در این راه فکر خلاق و باز، مدیریت باتجربه، چشم انداز و اهداف هم راستا با استارتاپ، افراد متخصص و دیگر عوامل گفته شده، به کمک شما می‌آیند تا شما را در این مسیر یاری کنند؛ در کل موفقیت و رشد استارتاپ نیاز به یک روند منظم و دقیق دارد. برای بهتر شدن و رقابت با دیگر رقبا نیاز به تلاش و خلاقیت است، همچنین برای رسیدن به رویاهای‌تان می توانید از مشاوران با تجربه نیز کمک بگیرید.

درصورتی‌ که تجربه راه اندازی یک استارتاپ موفق را داشته‌اید یا اطلاعاتی جهت کمک به دیگران در رشد استارتاپ، موفقیت استارتاپ و همچنین مراحل انجام کار دارید؛ لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از آنها بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 12 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر