زمانی که تصمیم می گیرید کسب و کار جدیدی را آغاز کنید، ممکن است به آن زمینه ی کاری بسیار علاقه مند باشید و دانش کافی را نیز در آن زمینه داشته باشید. اما باید بدانید که تبدیل دانش و علاقه مندی های شما به یک بیزینس واقعی و موفق کار چندان آسانی نیست. فرایند راه اندازی یک کسب و کار جدید نیازمند زمان، تلاش و کار زیاد است. در این مقاله ما به یکسری نکات مفید در مورد راه اندازی و شروع یک کسب و کار جدید اشاره کرده ایم که می تواند به شما عزیزان برای پیمودن این مسیر دشوار کمک شایانی نماید. درصورتی که آمادگی راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید، در این آموزش گام به گام تراپی را همراهی کنید.

راهنمای گام به گام برای راه اندازی و شروع یک کسب و کار

گام اول : برای راه اندازی و شروع یک کسب و کار جدید یک ایده ی ناب و مشخص داشته باشید

اگر شما به راه اندازی یک کسب و کار فکر می کنید، احتمالا از قبل ایده ای برای آنچه می خواهید ارائه دهید و یا به فروش برسانید در نظر گرفته اید . اما بهتر است یک جستجوی سریع در مورد شرکت های موجود که در حال فعالیت در صنعت انتخابی شما هستند به عمل آورید و بررسی کنید که شما چگونه می توانید بهتر از آن ها عمل کنید. اگر فکر می کنید که کاری که شما می خواهید انجام دهید از آنچه در حال حاضر ارائه می شود، متفاوت تر است، پس شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید : 

هر آنچه که در مورد تبلیغات کسب و کار خود باید بدانید

گام دوم : برای راه اندازی و شروع یک کسب و کار جدید ، یک طرح کسب و کار ایجاد کنید

در این مرحله شما می بایست به چند سوال مهم  پاسخ دهید.

  • هدف از کسب و کار من چیست؟
  • محصولات خود را به چه کسی بفروشم؟
  • چگونه هزینه های راه اندازی کسب و کارم را تامین کنم؟

راه اندازی و شروع یک کسب و کار

    به این ترتیب شما می توانید یک نقشه ی کسب و کار ایجاد کنید. باید بدانید که بسیاری از اشتباهات کسب و کارهای جدید رخ می دهد چرا که بسیاری از جنبه های آن کسب و کار، در نظر گرفته نمی شود. بنابراین با پاسخ به سوالاتی از قبیل مواردی که در بالا ذکر شد، شما می توانید در صد خطای موجود در کسب و کارخود را کاهش دهید. همچنین شما می توانید از تحقیق در زمینه ی  بازار، جمعیت شناسی و مشتریان بالقوه و... اطلاعات مفیدی کسب نموده و برای تکمیل طرح کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید. داشتن یک طرح کسب و کار دقیق و اصولی، به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که شرکت شما به چه سمت و سویی در حال حرکت است و نیز مشکلات احتمالی را تشخیص دهید و در صدد جبران آن برآئید.

    گام سوم : امور مالی خود را ارزیابی کنید

    می دانید که شروع هر کسب و کار هزینه ای دارد، بنابراین شما باید بدانید که قرار است چطور این هزینه ها را پوشش دهید. آیا شما سرمایه ی کافی برای این کار دارید یا نه باید وام بگیرید؟ به طور کلی کارشناسان  بر این قضیه توافق نظر دارند که کسب و کارهای نو پا، به علت اینکه ممکن است با کمبود سرمایه مواجه شوند، اغلب با شکست مواجه می شوند. پس قبل از شروع کار، حتما به سرمایه ی اولیه فکر کنید.

    بیشتر بخوانید:

    فرصت های کسب درآمد و معرفی کسب و کار های برتر

    گام چهارم : ساختار قانونی کسب و کار خود را مشخص کنید.

    شما قبل از اینکه شرکت خود را به ثبت برسانید، باید تصمیم بگیرید که این شرکت کلا دارای چه ماهیتی است. این را بدانید که ساختار  قانونی کسب و کار شما بر کلیه ی جوانب کار شما  تأثیر گذار است. از پرداخت مالیات تا مسئولیت های شخصی شما برای حل مشکلات احتمالی شرکت. به طور مثال می بایست مشخص کنید که آیا می خواهید مالکیت کامل شرکت در دستان خودتان باشد و یا اینکه می خواهید مسئولیت های شخصی را از مسئولیت های شرکت جدا کنید. در نهایت، می بایست تعیین شود که کدام نوع نهادها برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده شما دخیل هستند.

    همراهان گرامی تا به این جا به چند مورد از مهم ترین نکات در زمینه ی چگونگی راه اندازی و شروع یک کسب و کار جدید  اشاره کردیم. برای مطالعه ی سایر نکات، ما را در مقاله ی راهنمای گام به گام برای راه اندازی و شروع یک کسب و کار موفق (قسمت دوم) دنبال کنید. از توجه و همراهی شما سروران تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

    تاریخ انتشار 16 آذر 1397
    نویسنده  پریسا رضایی
    دسته بندی
    مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
    تفاوت پی پال و وسترن یونیون
    حذف حساب وب مانی
    بهترین بروکرهای فارکس
    خرید با پی پال
    sendowl
    مدرک CMA
    Codeable
    اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
    Teespring
    فضای خالی
    فرم ارسال نظرات کاربر