آیا سایت‌های علی بابا، آمازون، والمارت و ... را می‌شناسید؟ وب سایت آمازون یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروشگاهی می‌باشد که محصولات متنوعی را در وب سایت خود ارائه داده است و اگر شما نیز تاکنون از آمازون خرید کرده باشید، با خدماتی که ارائه داده است آشنا هستید. اخیرا خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه شرکت بزرگ آمازون از تامین کنندگان خود خواسته است که شروع به فروش مستقیم در بازار خود نمایند. با تراپی همراه شوید تا مطالب بیشتری در مورد روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون برای شما بیان کنیم.

تغییر روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون

به گفته‌ی بلومبرگ  آمازون به طور ناگهانی فروش محصولات را که حدود ده‌ها هزار محصول بود، متوقف کرد. این یک تلاش برای فشار بیشتر بر تامین کنندگان به سمت بازار و کاهش سرباره‌ی موجود در بازار برای استفاده از سیستم خودکار سلف سرویس است که نیازی هم به مدیریت مدیران آمازون ندارد.

روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون

آمازون در گفتگو با بلومبرگ در مورد تغییر روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون گفته است که ما مرتبا روابط خود با شرکا را در زمینه‌ی فروش محصولات مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم و زمانی که تشخیص دهیم یک فرصت خوب برای بهبود شرایط برای مشتریان وجود دارد، بر اساس آن فرصت شرایط را تغییر خواهیم داد.

یک مدیر اجرایی که با یک شرکت کوچک تجارت الکترونیک همکاری دارد می‌گوید که یک تجربه‌ی کاری سنگین با مقامات اول آمازون داشته است، اما تا کنون با آن بازار کار نکرده است. او می‌گوید آن‌ها هنوز در دو هفته‌ی گذشته هیچ سفارشی دریافت نکرده‌اند و هیچ ارتباطی با آمازون نیز نداشته‌اند.

مارک شاپاکر، مدیر اجرایی ChannelAdvisor, که یک پلتفرم کلود تجارت الکترونیک می‌باشد، در زمینه تغییر روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون می‌گوید، ما با برندهایی که به آمازون از طریق Vendor Central ، عمده فروشی می‌کنند کار می کنیم، برندهایی که به عنوان واسطه فروش در مراکز فروش فعالیت می‌کنند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

کلاس‌بندی برندها در جریان تفییر روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون

بر اساس گزارشات اخیر، به نظر می‌رسد که آمازون در روند تغییر روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون در حال کلاس بندی برنده‌ها در دو گروه : همکاران عمده فروش یا فروشندگان واسطه سوم .

شاپاکر گفت : اگر این گزارش دقیق باشد، در کوتاه مدت یک مشکلاتی برای برندهایی که منحصرا به گروه‌های آمازون اعتماد کرده‌اند، به وجود خواهد آمد. وی همچنین می‌گوید : برندها می‌توانند با هر رویکرد مختلفی به موفقیت دست یابند. اگر شما به سمت فروشندگان مرکزی سوق پیدا کنید، مزایای زیادی برای شما وجود خواهد داشت و منابع زیادی نیز وجود دارد که برای موفق شدن می‌تواند به شما کمک کند.

روند فروش فروشگاه آنلاین آمازون

Forbes گزارش داد که به نظر می‌رسد این اقدام به طور نامتناسب بر فروشندگان کوچکتر تأثیر گذاشته است ، افرادی که سالانه 5 میلیون دلار یا کمتر از طریق آمازون فروش داشتند.

کارمندان پیشین آمازون و منابع تجاری می‌گویند، هدف آمازون از این کار این است که از بازار فروش محصولات خود را خارج کند با استفاده از انتقال مدل کسب و کار خود به مدلی که در آن هیچ صورت حسابی برای خود آمازون به طور مستقیم برای فروش کالا صادر نشود و همه را بر عهده‌ی واسطه‌ها یا همان خرده فروشان قرار می‌دهد.

مدیر عامل و مدیر اجرایی استودیو Jey و Malabar Bay می‌گوید : آمازون قصد دارد بر روی یک بستر بازاریابی و تدارکات متمرکز شود.

شریکام می‌گوید : آمازون موفقیت بزرگ خود را بر روی راحتی و ایجاد یک تجربه‌ی کاربری خوب برای مشتریان بنا نهاده است، به این ترتیب که مشتریان می‌توانند در مواقع نیاز محصول یا آیتم مورد نظر خود را سفارش دهند. اما این روزها قیمت‌های موجود بهترین قیمت‌ها نیستند. او گفت فاکتور راحتی مشتری، یک فاکتور مناسب است اما خریداران محصولات خود را بیشتر از میان تجربیات مشتریان سفارش می‌دهند.

شریکام گفت : مشتریان از راحتی لذت می‌برند اما راحتی بیش از حد برای آنان چندان هم خوشایند نیست. او معتقد است که بسیاری از شرکت‌ها در ابتدا این نکته را مد نظر قرار داده‌اند اما در نهایت به فکر پیشرفت در زمینه‌های دیگر میفتند.

بیشتر بخوانید : گیفت کارت آمازون

شریکام همچنین می‌گوید : آنچه که بسیار تاثیر گذار است این است که فروشندگان هنوز می‌توانند در بازار آنلاین آمازون محصولات خود را بفروشند و از طریق آن پول خوبی به دست آورند. اما آمازون دیگر قصد ندارد از کسی محصول بخرد و در عوض تمرکز خود را بر فروش مستقیم به خود مصرف کنندگان قرار داده است.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا چنانچه پس از مطالعه مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 04 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر