داوطلبان مهاجرت به ایالات متحده آمریکا برای اقامت دائم در این کشور بایستی گرین کارت (کارت سبز) داشته باشند. در مقالات قبلی شما را با انواع کارت سبز آمریکا آشنا کردیم. انواع گرین کارت آمریکا با اهداف مهاجرتی مختلف صادر می‌شود. به طور مثال گرین کارت اقوام درجه یک، برای افرادی است که از طریق اقوام خود در ایالات متحده آمریکا که دارای اقامت دائم هستند، قصد مهاجرت دارند. یا گرین کارت EB-4 برای افرادی است که با اهداف مذهبی و تبلیغ دین قصد دارند به آمریکا سفر کنند؛ با گرین کارت لاتاری آمریکا هم که کم و بیش آشنا هستید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی دیگر از انواع گرین کارت به نام گرین کارت EB-1 آمریکا آشنا کنیم. لطفا با تراپی همراه باشید.

گرین کارت EB-1 آمریکا چیست؟

گرین کارت EB-1 آمریکا یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم ایالات متحده در بین تمام گزینه‌های مهاجرت مبتنی بر اشتغال می‌باشد. در حقیقت کارت سبز EB-1 دسته اول کارت‌های سبز مبتنی بر اشتغال است. به طور کلی سالانه حدود 140،000 متقاضی گرین کارت خود را به صورت کارت سبز اشتغال محور دریافت می‌کنند.

گرین کارت EB-1 آمریکا

کلا پنج دسته مختلف گرین کارت مبتنی بر اشتغال (EB)وجود دارد. اولین مورد EB-1 است که برای "نیروی‌ها کار با اولویت" صادر می‌شود ، طبقه بندی می‌شود. گرین کارت EB-1 آمریکا برای نیروهای کار با مهارت‌های خارق‌العاده برای اشتغال در یک حرفه‌ی خاص صادر می‌شود.

شاید بپرسید که مهارت خارق العاده به چه معناست. مهارت خارق العاده عبارتست از مهارت‌هایی که فرد در زمینه‌های علمی، کسب و کار یا ورزشی کسب کرده باشد و بتواند توانایی‌های خود را نیز به طور عملی ثابت کند.

فرایند دریافت  گرین کارت EB-1 آمریکا چگونه است؟

برای افراد با مدارک مختلف فرایند دریافت گرین کارت EB-1 اندکی متفاوت است.

برای نیروهای کار با مهارت‌های فوق العاده : این فراد با تکمیل فرم I-140 درخواست خود را اعلام می‌کنند. ضمنا برای دریافت گرین کارت EB-1 نیازی به صدور گواهینامه PERM یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ایالات متحده نیست به همین دلیل این یکی از سریع‌ترین روش‌های موجود برای دریافت گرین کارت EB-1 آمریکا می‌باشد.

اساتید و محققان برجسته : برای این افراد باید توسط یک کارفرما از طریق فرم I-140 درخواست داده شود اما به گواهینامه کار PERM نیازی نیست، اما همانطور که گفته شد نیاز به یک پیشنهاد شغلی دائم از یک کارفرمای ایالات متحده وجود دارد.

مدیران اجرایی چند ملیتی : برای این افراد نیز باید توسط یک کارفرما از طریق فرم I-140 برای استخدام یک نیروی بیگانه درخواست بدهد. توجه به این نکته ضروری است که مدیر اجرایی باید به مدت 1 سال تا 3 سال گذشته در خارج از ایالات متحده کار کرده باشد.

گرین کارت EB-1 آمریکا

فرآیند دریافت گرین کارت EB-1 آمریکا چقدر طول می کشم

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند در مدت زمان دریافت گرین کارت تاثیر داشته باشد این عوامل عبارتند از :

  • اولین مورد مربوط به مرکز خدماتی است که درخواست شما را پردازش می‌کند، هرچه آن مرکز شلوغ‌تر باشد، مدت زمان بیشتری برای پردازش آن طول می‌کشد تا گرین کارت صادر شود.
  • عامل دوم مربوط به پیچیدگی پرونده شماست. به طور مثال تاریخ اولویتی که برای شما مشخص می‌شود بستگی به نوع پرونده‌ی شما دارد و این مشخص می‌کند که چه مدت طول می‌کشد تا پرونده شما به جریان بیافتد و این امر با توجه به کشور مبداء شما متفاوت است.

هزینه‌ی صدور گرین کارت EB-1 آمریکا چقدر است؟

در این بخش از مقاله هزینه‌های مربوط به دریافت کارت سبز EB-1 را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • 700 دلار هزینه تشکیل پرونده اولیه و فرم I-140  می‌باشد. اگر یک کارفرما از طرف شما تشکیل پرونده بدهد ، مسئولیت پرداخت این هزینه بر عهده ی او خواهند بود.
  • 750 - 1225 دلار برای برنامه  .I-485 این هزینه بسته به سن شما متفاوت است. برای کودکان و افراد مسن هزینه‌ها کمتر خواهد بود.
  • 85 دلار هزینه بیومتریک
  • 230 دلار هزینه درخواست DS-260 . این تنها در صورتی باید پرداخت شود که از پردازش کنسولی استفاده کنید.
  • 88 دلار هزینه برای پشتیبانی، که به همراه یک برنامه DS-260 لازم است.
  • شما همچنین باید هزینه‌های دیگر را در فرآیند EB-1 ، از جمله هزینه‌های مسافرتی و هزینه‌های وکالت و ... را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید : گرین کارت سرمایه گذاری EB-5 چیست؟

در این مقاله شما را با یکی دیگر از انواع کارت سبز آشنا کردیم. در صورتی که با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.  

تاریخ انتشار 08 بهمن 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر