مدیریت هزینه و بودجه و آموختن راه و روش صحیح خرج کردن پول به طوری که علاوه بر رفع نیازهای و مایحتاج خود، همچنان برای مواقع ضروری نیز بودجه داشته باشید، بسیار پراهمیت است، ولی با این وجود افرادی که عادات بدی در پول خرج کردن دارند، اصلا توانایی مدیریت هزینه را ندارند و ممکن است در مواقعی که شدیدا به پول نیاز دارند، با مشکل برخورد کنند. برای این دسته از افراد و آن‌ها که مایلند تا برنامه ریزی بهتری برای مدیریت هزینه داشته باشند، نرم افزارهای بسیار مفیدی ارائه شده است. در مقالات قبلی ما انواع دیگر این نرم افزارها برای یادگیری زبان، تناسب اندام، مسیریابی و ... برای شما معرفی کردیم. در این مقاله نیز با تراپی همراه شوید تا شما را با نرم افزارهای مدیریت هزینه آشنا کنیم.

از کدام نرم افزارهای مدیریت هزینه استفاده کنیم؟

برای اینکه شما بتوانید هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت کنید نیاز به صرف زمان و هزینه‌ی زیادی وجود ندارد. کافیست این نرم افزارها را دانلود و نصب نمائید.

نرم افزارهای مدیریت هزینه

قبل از اینکه نرم افزارهای مدیریت هزینه را برای شما معرفی کنیم باید بگوئیم که اولین و ساده‌ترین چیزهایی که نیاز دارید این است که یک قلم و کاغذ در دست بگیرید و کلیه‌ی هزینه‌های خود را در آن بنویسید و پس از محاسبه‌ی تمام هزینه‌ها، آنچه از بودجه‌ی شما باقی مانده است، می‌توانید برای امورات دیگر به مصرف برسانید.

نرم افزار Envelopes

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت هزینه است که کار کردن با آن بسیار آسان است. به این ترتیب که شما در قالب یک پاکت نامه برای هر دسته از نیازمندی‌های خود، هزینه‌ای را قرار می‌دهید و به این ترتیب کنترل هزینه‌ها برای شما بسیار آسان‌تر می‌شود و شما می‌توانید  در هر لحظه ببینید که برای هزینه کردن در کدام مورد هنوز بودجه دارید و به این ترتیب می‌توانید به درستی به مدیریت هزینه ها بپردازید.

استفاده از صفحات گسترده یا Spreadsheets

شما می توانید برای مدیریت هزینه های خود از صفحات گسترده مثل  Microsoft Excel و Google Sheets استفاده کنید. این نوع ابزارهای الگوهای مدیریت هزینه رایگان را به کاربران ارائه می‌دهند. برای استفاده بهینه از این نرم افزارها می‌توانید از آموزش‌های رایگان آنلاین که ارائه شده است استفاده کنید. مثلا مایکروسافت در سایت خود آموزش نرم افزارهای آفیس را به طور رایگان ارائه داده است و همچنین در یوتیوب می‌توانید مطالب آموزشی مورد نیاز خود را جستجو نموده و استفاده کنید.

نرم افزار BudgetPulse

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که دارای زنگ و آلارم بیشتری باشد و شما را از روند صخیخ یا غلط خرید شما بسیار بهتر آگاه کند و  در مواقع لازم هشدارهای لازم را برای شما ارسال کند و به مدیریت دقیق‌تر هزینه برای شما بپردازید، BudgetPulse می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به اکسل باشد.

GnuCash

GnuCash یکی دیگر از نرم ازفارهای مدیریت هزینه است که در سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز و مک نیز پشتیبانی می‌شود. این نرم افزار برای استفاده درخانه  نیز برای مدیریت هزینه در مشاغل کوچک نیز قابل استفاده است. این نرم افزار یک ابزار حسابداری بسیار جدی است ولی استفاده از آن بسیار آسان است.

Banking Tools

این گونه ابزارها برنامه‌ای را برای مدیریت هزینه شما ایجاد نمی‌کند، بلکه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برای ایجاد یک برنامه‌ی صحیح مالی اقدامات لازم را انجام دهید و بر اساس نیازها و مخارج خود برنامه مدیریت هزینه داشته باشید.

نرم افزارهای مدیریت هزینه

نرم افزار Mint

نرم اقزار Mint یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت هزینه است که در میان کاربران اینترنتی و تلفن همراه بسیار شناخته شده و محبوب است و خدماتی را که ارائه می‌دهد همه به صورت رایگان است. برای استفاده از آن اطلاعات اولیه حساب بانکی و سرمایه و ... را در نرم افزار وارد نمائید. پس از آن نرم افزار به صورت خودکار شروع به ردیابی خودکار هزینه‌های شما می‌کند.

بیشتر بخوانید : پرداخت هزینه آزمون GRE

در این مقاله شما را با برخی از بهترین نرم افزارهای مدیریت هزینه آشنا کردیم. نرم افزارهای دیگری نیز برای مدیریت هزینه وجود دارد که عبارتند از : Goodbudget و EveryDollar .

خدمت تراپی برای پرداخت هزینه خرید نرم افزارهای مدیریت هزینه

دوستان عزیزی که علاقه‌مند به استفاده از این نرم افزارها برای مدیریت هزینه و بودجه یخود هستند، ولی برای پرداخت هزینه‌ی آن به هر دلیل با مشکل مواجه هستند، می‌توانند برای پرداخت هزینه روی کمک ما حساب کنند. برای این منظور کافیست لینک پرداخت را برای ارسال نمایند. همکاران ما در تیم تراپی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت هزینه را برای شما انجام می‌دهند.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 11 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر