داشتن حساب برای هر کسی سخت است، اما برای فریلنسرها دشوارتر است. مالیات‌های زیادی هستند که باید درنظر گرفته شود از جمله مالیات های پرداختی، مالیات برای بازپرداخت، همینطور فرم‌ها، اعتبارات و معادلاتی باید در نظر گرفته شوند. این کار مثل یک میدان مین پیچیدگی دارد. خوشبختانه، امروزه دیگر نیازی نیست که به دفترداری دستی تکیه کنیم. درعوض، بسیاری از نرم افزارهای مدیریت حساب وجود دارند که توجه شما را جلب می‌کنند. در این مقاله، برخی از بهترین‌ها را گردآوری کرده‌ایم. هر برنامه‌ای که معرفی می‌کنیم حداقل یک قدرت منحصر به فرد دارد. با تراپی همراه باشید.

نرم افزارهای مدیریت حساب

بهترین نرم افزارهای مدیریت حساب که هر فریلنسری به آن نیاز دارد:

  1. زیرو (Xero)

"حرفه‌ای ترین برنامه بصری در بازار"

اگر یک فریلنسر هستید که به تازگی شروع به تحقیق در مورد نرم افزارهای مدیریت حساب می‌کنید، بدون شک این دو نام را بارها و بارها می‌بینید که ظاهر می‌شوند: Xero و QuickBooks. این دو برنامه رقبای مستقیم یکدیگر هستند و دارای مجموعه ای از ویژگی‌های کاملاً مشابه هستند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به زیرو بیاندازیم:

این شرکت ابر محور سه امتیاز قیمت را ارائه می دهد؛ استارتر با 9 دلار در هر ماه، استاندارد 30 دلار در هر ماه و پریمیوم 70 دلار در هر ماه. برنامه درست برای شما بستگی به مقیاس و دامنه تجارت فریلنس شما دارد.

برای افرادی که فقط باید ماهانه دو فاکتور یا صورتحساب بفرستند، طرح استارتر کافی است. این شما را به پنج فاکتور یا گرفتن موجودی، پنج قبض و 20 تراکنش منطبق‌سازی بانکی محدود می‌کند. طرح‌های استاندارد و پریمیوم، فاکتورها، صورتحساب‌ها و منطبق سازی‌های حساب را بصورت نامحدود ارائه می‌دهند. طرح پریمیوم تنها برنامه‌ای برای پشتیبانی از چندین ارز است.

این برنامه به شما امکان پذیرش پرداخت، مدیریت مخاطبین، کنترل موجودی، پرداخت قبض‌ها، ایجاد سفارشات خرید، کنترل ساعت‌های کار و بسیار مورد دیگر را می‌دهد. متأسفانه، مدیریت حقوق و دستمزد هنوز در همه ایالت‌های آمریکا در دسترس نمی‌باشد.

این برنامه از نظر مالیاتی نیز عالی است. شما می‌توانید به هنگام انجام کار مالیات های قابل پرداخت را محاسبه کنید و فرم های W2 و 1099 را از درون برنامه ایجاد و ارسال کنید.

و در آخر، این نرم افزار می‌تواند به راحتی با برنامه‌های دیگر که بخشی از زندگی فریلنسری شما را تشکیل می‌دهند، از جمله Expensify ،PayPal ،SquareSpace ، Stripe و Deputy متصل شود.

و شایان ذکر است که زیرو یک ابزار مفید برای وارد کردن داده‌های خود است اگر می‌خواهید زیرو (Xero) را جایگزین کوییک بوکس (QuickBooks) کنید.

  1. ویو (Wave)

"یک برنامه رایگان قدرتمند برای فریلنسرهای تازه‌کار."

اگر تازه سفر فریلنسری خود را شروع کرده‌اید، ممکن است پکیج اولیه 9 دلاری زیرو، برایتان یک پکیج لوکس غیر ضروری به نظر برسد.

در عوض، چرا ویو را امتحان نکنید؟ این نرم افزار چند وجهی در زمینههای مدیریت حساب، صورتحساب، پرداخت، حقوق و دستمزد، صدور مجدد قبض و مدیریت رسیدها، قابلیت دارد. و بهترین قسمت اینکه، قسمت‌های مدیریت حساب، صورتحساب و مدیریت رسیدها، کاملاً برای دانلود و استفاده رایگان هستند.

این برنامه خدماتی اضافی را ارائه می‌دهد. اگر در ایالات متحده هستید، این خدمات اضافی شامل پردازش کارت اعتباری، پردازش پرداخت بانکی و مدیریت حقوق و دستمزد، هستند. بیشتر کشورهای اروپایی فقط می توانند از پرداخت‌های بانکی استفاده کنند. بیشتر کشورهای اروپایی فقط می‌توانند از پرداخت‌های بانکی استفاده کنند.

بخش مدیریت حساب ویو از طریق داشبورد بصری اداره می‌شود. شما می‌توانید از طریق نمودارها و اشکال وضعیت مالیات خود را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید از داشبورد برای تولید گزارش‌های فوری در مورد سود و زیان خود، مالیات بر فروش، و مانده حساب استفاده کنید.

  1. فیری ایجنت (FreeAgent)

"برنامه ای متناسب با کاربران غیر متخصص انگلیسی و آمریکایی."

اگرچه نرم ‌افزار زیرو مجموعه‌ای عالی از آموزش‌ها و فایل‌های راهنما را ارائه می‌دهد، اما در آن شکی نیست که ویژگی‌های نامحدود و زیاد می،تواند برای افراد غیرمتخصص و عادی کمی سخت و طاقت‌فرسا باشد.

اگر یک فریلنسر هستید، لازم نیست خود را با روزها کار کردن با نرم افزارهای مدیریت حساب اذیت کنید؛ این کار بعث تلف شدن وقت و هزینه است.

فیری ایجنت خود را به‌عنوان یک برنامه مبتدی قرار می‌دهد. این بدان معنا نیست که از ویژگی‌های آن کم شده، بلکه زبان و چیدمان واضح برنامه برای افرادی که نمی‌توانند فرق ترازنامه را از صورت حساب تشخیص دهند، تنظیم شده‌اند.

نرم افزارهای مدیریت حساب
  1. دفتر نقدی VT (VT Cash Book)

"حساب بدون ویژگی‌های کلود."

هر برنامه‌ای که تاکنون مورد بررسی قرار داده‌ایم بسیار غنی است، اما برای همه مناسب نیست. اگر شما فقط می‌خواهید یک روش ساده برای پیگیری درآمد و هزینه‌های خود داشته باشید، دفتر نقدیVT  برنامه‌ای مناسب برای شما است.

این نرم‌افزار ۵ کاربرد دارد:

  • ثبت تراکنش‌های روزانه
  • پشتیبانی از چندین حساب بانکی
  • ویژگی‌های انطباق حساب یا صورت مغایرت بانکی
  • محاسبات مالیاتی
  • سه گردش (سود و زیان، مانده ها، و سربرگ‌ها)
  1. کوییک بوکس (QuickBooks)

"یک جایگزین خوب برای زیرو، اما پیچیده‌تر."

این برنامه با زیرو در برترین نرم افزارهای مدیریت حساب دنیا رقابت می‌کند. این برنامه در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و نسخه آنلاین آن دو سال بعد از آن انتشار یافت. هر دو نسخه دسکتاپ و آنلاین آن هنوز در دسترس هستند.

این نرم افزار بسیار قدرتمند دارای صورت حساب‌های قابل تنظیم، مدیریت حساب‌های دارای دو ورودی، مدیریت موجودی، پشتیبانی از حقوق و دستمزد، و چندین ارز است؛ و دارای بسیاری از خدمات دیگر است.

  1. فرش بوکس (FreshBooks)

"یک سازش خوب بین پیچیدگی و ویژگی‌ها."

فرش بوکس احتمالاً در لیست بهترین نرم افزارها، رتبه سوم را به خود اختصاص داده می‌دهد. این نرم افزار به اندازه Xero و QuickBooks محبوب نیست، اما به لطف طراحی مجدد آن در سال ۲۰۱۶، استفاده از آن در مقایسه با آن دو نرم افزار در بازار قطعاً ساده تر است.

اگر به ویژگی‌هایی مانند ارزیابی‌ها، مدیریت موجودی، گردش‌های گسترده مالی، پورتال مشتری و قابلیت ردیابی دقیق وقت، نیاز دارید، این احتمالاً برای شما برنامه مناسبی نیست.

کدام نرم افزار مدیریت حساب را می‌توان به این لیست اضافه کرد؟ چه ویژگی‌ های منحصر به فردی آنها را برای فریلنسرها  بسیار خاص می کند؟ اگر فریلنسر هستید در تراپی شما می‌توانید گزینه های مناسبی در ارتباط با کارتان بیابید.

بیشتر بدانید:
با نحوه کسب بیت کوین از طریق فریلنسری آشنا شوید. آیا میدانید ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم چه هستند؟
تاریخ انتشار 16 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر