قطعا شما اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی بسیاری را می‌شناسید، از جمله اپلیکیشن های یادگیری زبان، مسیریابی، تناسب اندام و ... اپلیکیشن های آموزش مغز برای بهبود حافظه، نوعی دیگر از برنامه‌های کاربردی است که، بر بهبود مهارت تفکر متمرکز است و حتی باعث ارتقا سطح هوش شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از لحاظ ذهنی به اصطلاح تند و تیز شوید. درست مانند یک جسم سالم ، برای داشتن یک ذهن سالم نیز نیاز به انعطاف عضلات ذهنی خود دارید و باید تمرینات لازم را برای این کار انجام دهید. در حقیقت، مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد بازی های ذهنی می‌تواند به افزایش چابکی ذهنی شما کمک کند. همچنین اپلیکیشن‌های بسیاری برای تمرین و فعالیت مغز وجود دارد که در این مقاله برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. لطفا با تراپی همراه شوید تا شما را با بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه آشنا نمائیم.

با  بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه آشنا شوید

در این بخش از مقاله شما را با بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه آشنا خواهیم کرد و به طور مختصر اطلاعاتی را در مورد هر کدام از این برنامه‌های کاربردی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه

اپلیکیشن Brain Kids

اپلیکیشن Brain Kids، یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه و یک برنامه سرگرم کننده آموزشی برای کودکان 7 سال و بالاتر است. این برنامه تعدادی از بازی‌های آموزشی مغز را ارائه می‌دهد که توسط فرزندان و والدین قابل انجام است. این اپلیکیشن شامل بازی‌های تطبیقی مثل : پازل ، اتصال نقاط ، پازل استدلال منطقی و ریاضی و محاسبه می‌باشد. بسیاری از کاربران این گونه بازی‌های پر از معما را جذاب ، چالش برانگیز و سرگرم کننده می‌دانند. Brain Kids یک برنامه بسیار خوب است که بسیار تعاملی است و تجارب ارزشمند یادگیری و رابط کاربری بصری بسیار خوبی را برای کاربران فراهم کرده است.

اپلیکیشن های بازی MentalUP Educational

برنامه بازی‌های آموزشی MentalUP فراگیران را در معرض انواع جدیدی از مشکلات و روش‌های مختلف تفکر مورد نیاز برای حل آن‌ها قرار می‌دهد. بازی‌های تمرینی مغز در این اپلیکیشن‌ها به راحتی قابل درک هستند. هر بازی با یک آموزش کوتاه آغاز می‌شود. این برنامه‌ها قابل تنظیم هستند در جهت کمک به مهارت‌های خاص ذهن که متناسب با سن کاربر می‌باشد. در این اپلیکیشن امکان سنجش و ارزیابی میزان پیشرفت کاربر نیز وجود دارد.

اپلیکیشن Elevate-Brain Training

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه است که کاملا رایگان می‌باشد و قابل استفاده بر روی سیستم عامل اندروید است. این برنامه شامل بیش از چهل بازی برای تقویت حافظه ، اعتماد به نفس و توانایی یادگیری است. این برنامه کاربردی با تمرکز بر روی ریاضیات، توانایی نوشتن ، خواندن و گوش دادن، به شما می‌آموزد تا بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را با دیگران تقویت کنید. همچنین در این اپلیکیشن این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید پیشرفت خود را پیگیری کنید و برای بهبود عملکردتان، خود را به چالش بکشید.

اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه

اپلیکیشن Lumosity : Daily Brain Games

اپلیکیشن Lumosity جز شناخته شده‌ترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه است که توسط بیش از 95 میلیون عضو در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. Lumosity که یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز است، برای آموزش، بر قدرت تصمیم گیری و توجه به جزئیات تمرکز دارد. تمرین‌های ارائه شده در این اپلیکیشن، بسیار قابل درک و یادگیری سریع و در عین حال چالش برانگیز هستند. Lumosity با بازی‌های سرعتی ، بازی‌های حافظه‌ای ، بازی‌های حل مسئله ، بازی‌های کلمه‌ای و بازی‌های ریاضی ، قوی‌ترین منطقه آموزش مغز شما را کشف می‌کند. فعالیت های موجود درLumosity Brain Trainer توسط متخصصان علوم اعصاب برتر برای بهبود شاخص عملکرد مغز بازیکنان طراحی شده است. بازی‌های ساده به فرآیندهای شناختی مانند سرعت ، توجه ، حافظه ، انعطاف پذیری و حل مسئله می‌پردازند.

اپلیکیشن‌های بازی Memorado Brain Training

اپلیکیشن‌های بازی Memorado Brain Training  یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه می‌باشد که به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد و بر روی سیستم عامل اندروید نیز قابل استفاده می‌باشد. برنامه آموزش مغز Memorado در واقع مانند یک باشگاه پرورش مغز است. بازی‌های موجود در این اپلیکیشن به طور علمی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و به شما کمک می‌کنند تا عملکردهای شناختی را رشد داده و یاد بگیرید که چگونه می‌توانید هوش و حافظه‌ی خود را تقویت کنید. اپلیکیشن Memorado پیوند محکمی با جامعه تحقیقاتی دارد و توسط کارشناسان آموزش مغز طراحی شده است. هر روز، پنج بازی جدید انتخاب می‌شود که یادگیری شناختی شما را تقویت می‌کند. در این  برنامه‌ی کاربردی، تست عملکرد  مغز و بازی‌هایی که باعث افزایش ضریب هوشی شما می‌شوند جمع آوری شده است. اپلیکیشن Memorado که یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز است، در بیش از 39 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضریب هوشی را تا 76 درصد افزایش می‌دهد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با چند نمونه از بهترین اپلیکیشن های آموزش مغز و تقویت حافظه آشنا کنیم. امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته شده باشد.

از توجه و همراهی شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

 

تاریخ انتشار 25 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر