با ارائه‌ی اپلیکیشن‌های بسیار جذاب و قوی برای استفاده  بر روی دستگاه‌های تلفن هوشمند، تلفن همراه به یک دستگاه همه کاره تبدیل شده است که یگر تنها به عنوان یک دستگاه برای برقراری ارتباط استفاده نمی‌شود، بلکه به عنوان یک معلم مجازی می‌تواند برای یادگیری لغات زبان انگلیسی و گرامر، به عنوان یک راهنمای مجازی برای مسیریابی و حتی به عنوان یک مربی مجازی برای تناسب اندام و ... نیز با استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه‌ها از آن استفاده کرد. با وجود کاربردهای زیادی که برای این تلفن موبایل گفتیم، سرعت عملکرد این دستگاه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد. با تراپی در این مقاله همراه شوید تا برای شما راه‌ها و روش‌های افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی را معرفی کنیم.

 برای افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی از چه راه‌ها و روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

در ابتدا که دستگاه تلفن همراه خود را خریداری کردید، قطعا از سرعت آن رضایت کامل داشته‌اید، اما به مرور زمان متوجه شدید که دستگاه شما دارای افت سرعت شده است. این مشکلی است که بسیاری از کاربران دستگاه‌های تلفن همراه اندروید با آن مواجه هستند. در ادامه راه‌ها وروش‌های افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی را برای شما بیان خواهیم کرد.

افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی

آزاد کردن فضاهای اشغال شده

اگر حافظه‌ی دستگاه شما بار اضافی نداشته باشد، قطعا با سرعت بیشتری کار می‌کند. بنابراین کلیه‌ی اپلیکیشن‌های موجود بر روی دستگاه تلفن همراه خود را بررسی و ارزیابی کنید و هر کدام را که فکر می‌کنید به آن‌ها نیازی ندارید را از روی تلفن همراه خود پاک کنید. به این ترتیب فضاهایی که بر روی دستگاه شما به طور بهینه استفاده نمی‌شدند، مجددا بازیابی خواهند شد و این به افزایش سرعت تلفن همراه شما بسیار کمک خواهد کرد.

بستن اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید

باز نگه داشتن چند اپلیکیشن به طور همزمان امکان مالتی تسکینگ را برای شما فراهم می‌کند، اما می‌دانید که این می‌تواند سرعت دستگاه شما را تا حد زیادی کاهش دهد. بنابراین یکی از راه‌های  افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی کلیه‌ی اپلیکیشن‌هایی که در آن واحد به آن‌ها نیازی ندارید را ببنیدید.

پاک کردن حافظه ی کش

در بخش تنظیمات دستگاه خود، به قسمت device storage بروید و از آن جا کلیه‌ی داده‌های موجود در حافظه‌ی کش را پاک کنید تا سرعت دستگاه افزایش پیدا کند. پس پاک کردن حافظه‌ی کش یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت دستگاه‌های اندرویدی می‌باشد.

استفاده از اپلیکشین‌های افزایش کارآیی اندروید

اینگونه اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند برای افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی بسیار کارا و موثر باشند، به این ترتیب که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های داپلیکیت شده را پیدا کنید و آن‌ها را حذف کنید. برنامه‌های کاربردی بسیاری دراین زمینه ارائه شده‌اند که بهترین آن‌ها درا ر ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد.

افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی

با بهترین اپلیکیشن‌های افزایش کارایی اندروید آشنا شوید

  •  Greenify : این اپلیکیشن باعث می‌شود که برنامه‌های موجود بر روی دستگاه تلفن همراه باعث تخلیه باتری گوشی شما نشود.

  • File Commander : این اپلیکشن یک گزارشی از نرم افزارهای موجود بر روی دستگاه تلفن همره شما ارائه می‌دهد  و شما می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها فضای بیشتری را در حافظه‌ی تلفن همراه شما اشغال کرده است،به طور مثال ویدئوها، عکس‌ها، موسیقی‌ها یا فایل‌های دانلود شده.

  • SD Maid  : این اپلیکیشن شامل چهار ابزار جداگانه می‌باشد که عبارتند از : CorpseFinder،  System Cleaner، Cleaner و Databases. هر کدام از این ابزارهای برای انجام کار خاصی طراحی شده‌اند. در این اپلیکشن حتی برنامه‌های کاربردی دیگری نیز برای پاک کردن یا کپی گرفتن از داده‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید : پرداخت پی پال با استفاده از برنامه اندروید

این‌ها راه‌ها و روش‌هایی بود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، تلفن همراه خود را مدیریت کنید تا بتوانید سرعت آن را افزایش دهید.

اگر هیچ یک از این راه‌ها و روش‌ها موثر واقع نشد، می‌توانید راه آخر را امتحان کنید و آن هم "ریست" کردن دستگاه تلفن همراه می‌باشد.

توجه داشته باشید که اگر تلفن همراه خود را ریست کنید، اپلیکیشن‌هایی که بر روی آن نصب کرده‌اید، همه حذف خواهد شد و دستگاه شما به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت. پس از آن می‌توانید هر کدام از اپلیکیشن‌هایی که نیاز داشتید را دانلود کنید و مجددا بر روی تلفن همراه‌تان نصب کنید.

دوستان گرامی از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 17 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر